سرخط خبرها

دوازدهمین دوره جشنواره مردمی فیلم «عمار» با اکران آثار منتخب آغاز به کار کرد

  • کد خبر: ۹۵۲۴۷
  • ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۹
دوازدهمین دوره جشنواره مردمی فیلم «عمار» با اکران آثار منتخب آغاز به کار کرد
دوازدهمین جشنواره مردمی فیلم «عمار» هم زمان با تهران در مشهد آغازبه کار کرد و هنرمندان مشهدی ازجمله هاشم مسعودی، علیرضا باغشنی، امیراطهر سهیلی، محمدمهدی خالقی، امیر بشیری و سجاد انتظاری با هنرمندان سراسر کشور در این رویداد رقابت می‌کنند.

به گزارش شهرآرانیوز - دوازدهمین جشنواره مردمی فیلم «عمار» هم زمان با تهران در مشهد آغازبه کار کرد و هنرمندان مشهدی ازجمله هاشم مسعودی، علیرضا باغشنی، امیراطهر سهیلی، محمدمهدی خالقی، امیر بشیری و سجاد انتظاری با هنرمندان سراسر کشور در این رویداد رقابت می‌کنند.

۱۲ مهر امسال بود که دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار فراخوان دوازدهمین دوره این رویداد سینمایی را در سه بخش «رقابت اصلی جشنواره»، «قصه ما» و «فراخوان اکران مردمی» منتشر و اعلام کرد که در بخش «رقابت اصلی جشنواره» آثار دریافتی با قالب‌های داستانی، مستند، پویانمایی، نماهنگ، برنامه تلویزیونی، فیلم ما و فیلم نامه و در موضوع‌های «رؤیای ایرانی»، «نقد درون گفتمانی»، «حافظه ملی»، «جنگ اقتصادی»، «جنگ نرم»، «ملت قهرمان»، «نهضت جهانی مستضعفین» و «فتنه ۸۸» با هم به رقابت می‌پردازند.

محسن اسلام زاده، علیرضا باغشنی و محمدمهدی خالقی ازجمله فیلم سازان مشهدی هستند که در ادوار گذشته این رویداد مردمی خوش درخشیده اند.

ایستگاه دوازدهم جشنواره

این جشنواره به دبیری نادر طالب زاده شامگاه ۱۸دی با برگزاری مراسم افتتاحیه در پایتخت به طور رسمی آغاز شد. البته نادر طالب زاده، دبیر دوازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار، به دلیل تشدید بیماری در بیمارستان بستری شده است.


ببینید: ویدئو | جشنواره فیلم عمار، از مردم برای مردم


مادر شهیدان خالقی پور گفت: من ۱۱ سال است که شاهد برگزاری جشنواره عمار هستم و به نظرم این رویداد امسال باشکوه‌تر برگزار شده است. او ادامه داد: جنگ هنوز تمام نشده؛ چهل سال است که در جنگ هستیم. مثل سال‌های دفاع مقدس، هنوز جوانان ما می‌جنگند. ما سردارسلیمانی را از دست دادیم، اما مادران ما هزاران هزار فرزند مانند این سردار را پرورش می‌دهند. امیدوارم بتوانیم شهدای دانشمند هسته‌ای را به دنیا بشناسانیم.

رخ نمایی «عمار» در مشهد

نکوداشت یاد شاعر افغانستانی

بزرگداشت مرحوم محمد سرور رجایی، شاعر افغانستانی، یکی دیگر از بخش‌های مراسم بود. در این بخش علی محمد مؤدب، شاعر مشهدی، گفت: از جهتی تلخ است که من درباره محمد سرور رجایی حرف بزنم و از سویی دیگر شیرین. هر آدمی قصه‌ای دارد؛ قصه رجایی قصه درختی است که وقتی زمینش را از دست داد، به آسمانش چنگ زد. وقتی وطنش را از دست داد، وطنش را خودش ساخت.

او محکم بر سر عهد خود با وطن فرهنگی اش ایستاد. او کلماتی، چون «جهان فارسی» و «خون شریکی» ساخت و آن‌ها را آن قدر تکرار کرد تا این در فرهنگ ما جا افتادند. ریشه‌های خود را رها نکرد، بلکه شاخه هایش را به ابر‌ها رساند. او ما را یاد سنگرسازان بی سنگر می‌انداخت. بازی می‌ساخت، درحالی که داخل بازی نبود. مدیر فرهنگی بود، اما دفتر نداشت. خودش خانه نداشت، اما خانه‌ای در حوزه معنا برای ما ساخت.

مؤدب ادامه داد: به یاد دارم مجله‌ای برای کودکان مهاجر و افغانستان منتشر می‌کرد تا ما در جریان احوال آن‌ها قرار بگیریم. سرور رجایی حامی برنامه‌های فرهنگی بود. عشقش به شهدا بود که او را به آرزوی خود رساند و امروز پیکرش در کنار شهدا آرمیده است.

در ادامه جوایز بخش‌های «نماهنگ»، «فیلم ما»، «برنامه تلویزیونی»، «پویانمایی» و «فیلم نامه» از دوازدهمین جشنواره فیلم عمار اهدا شد. فانوس بخش گزارش زیرمجموعه برنامه تلویزیونی به «ثروت‌های رهاشده» اثر مریم تکافی از مشهد رسید. همچنین برگزیدگان بخش‌های مستند و فیلم کوتاه در اختتامیه جشنواره «عمار» معرفی خواهند شد.

رخ نمایی «عمار» در مشهد

هویزه؛ میزبان «عمار»

اکران‌های مردمی دوازدهمین جشنواره فیلم «عمار» نیز از دیروز آغاز شده است و سینماهویزه مشهد هم زمان با تهران آثار این دوره را اکران می‌کند.

براساس برنامه، امروز ۲۰ دی از ساعت ۱۷:۳۰ در سالن شماره ۲ سینماهویزه فیلم‌های «حس هشتم»، «غرب دور شرق نزدیک»، «آدرس غلط»، «سهم یک دنیا»، «به رنگ مریم»، «قرعه» و «پروژه arr» و در سالن شماره ۳ فیلم‌های «کودکان زیرآور»، «بیست سال»، «نشست سینمای ضدسلطه»، «گلشهر» و «بلوطک» روی پرده می‌روند.

روز سه شنبه ۲۱ دی نیز در ساعت ۱۷:۳۰ فیلم‌های «آقاسید»، «بی بی»، «قیچی تیز» و «نشست سینما و حماسه اجتماعی» در سالن ۲ و «محفل طنز سمزقند»، «کفش دزدک»، «استراحت بماند»، «از مردم» و «هفت برادر» در سالن شماره ۳ این سینما به نمایش درخواهند آمد.

همچنین علاقه مندان می‌توانند با مراجعه به سایت عماریار (Ammaryar.ir) به صورت مجازی به تماشای آثار این دوره از جشنواره بنشینند.

رخ نمایی «عمار» در مشهد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->