نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

به بهانه درخشش طارمی از آغاز سال نوی میلادی: سالی که نکوست از بهارش پیداست

  • کد خبر: ۹۵۲۵۷
  • ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳
به بهانه درخشش طارمی از آغاز سال نوی میلادی: سالی که نکوست از بهارش پیداست
درخشش ستاره ایرانی پورتو در اولین بازی تیمش در سال ۲۰۲۲ حالا همه هواداران پورتو و فوتبال ایران را امیدوار کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مهدی طارمی سال ۲۰۲۲ را با یک گل و یک پاس‌گل شروع کرد. در چهارچوب هفته هفدهم لیگ پرتغال، تیم پورتو در یک بازی دراماتیک و جذاب مقابل «استوریل» به برتری ۳‌بر‌۲ رسید. این تیم در‌حالی ۳‌امتیاز حساس خارج‌از‌خانه را به دست آورد که در نیمه اول ۲‌بر ۰ عقب افتاده بود و در دقیقه‌۴۹ با گل طارمی کامبک خود را آغاز کرد.

طارمی؛ دومین بازیکن برتر زمین

ستاره کشورمان هم در این دیدار گل زد و هم توانست پاس گل دوم پورتو را مهیا سازد و نقشی بزرگ در بازگشت و برد تیم پورتو ایفا کند. او از‌سوی سایت سوفااسکور نمره بالای ۸.۵ را به دست آورد و پس از لوئیز دیاز، بهترین بازیکن زمین نام گرفت. البته طارمی می‌توانست گل دیگری هم بزند، ولی شوت او با واکنش دروازه‌بان حریف به بیرون رفت و ستاره کشورمان نتوانست عملکرد درخشانش را بهتر کند.

رسانه آماری گل‌پوینت نیز به تمجید از طارمی پرداخت و وی را پس از لوئیز دیاز، بهترین بازیکن زمین دانست. این رسانه پرتغالی نوشت: او برای دومین بازی متوالی گل‌زنی کرد و یک پاس گل نیز به دیاز داد تا بازی مساوی شود. ستاره ایرانی ۷ شوت به‌سمت دروازه حریف زد و ۱۳ حرکت مؤثر در محوطه جریمه حریف داشت. طارمی در این بازی ۲ پاس کلیدی داد و در نبرد‌های زمینی موفق ظاهر شد. بازیکنان حریف ۳ بار روی او خطا کردند و ۹ بار توانستند توپ او را به دست بیاورند.

نقش مؤثر مهدی در فاز دفاعی

این همه موفقیت‌های مهدی طارمی در این بازی نبود. در‌حالی‌که بازی با نتیجه ۲‌بر ۱ دنبال می‌شد، استوریل صاحب یک ضربه کرنر شد و مهدی طارمی هم برای مهار بازیکنان حریف تا محوطه جریمه تیم پورتو عقب آمد. این کرنر ارسالی در دقیقه‌۶۲ با ضربه سر بازیکن استوریل که بالاتر از مهدی طارمی به هوا پریده بود، وارد دروازه پورتو شد؛ اما داور گل را مردود اعلام کرد.

صحنه آهسته نشان داد بازیکن استوریل با آرنج به صورت طارمی زده و دلیل مردود شدن گل نیز همین موضوع بوده است. در ادامه پورتو موفق شد گل تساوی را در دقیقه‌۸۴ و سپس گل برتری را در دقیقه‌۸۹ به ثمر برساند و با کسب این برد ارزشمند، زمین را ترک کند. مردود‌شدن گل استوریل در این مسابقه نه‌تن‌ها اعتراض اعضای این تیم را در‌پی داشت، بلکه باشگاه بنفیکا را نیز به واکنش واداشت. این باشگاه با انتشار فیلمی از لحظه باز‌شدن دروازه‌اش در دیدار با همین استوریل به شکل مشابه، به دوگانگی و تبعیض داوران برای اعلام خطا اعتراض کرد.

انتشار این فیلم و مقایسه آن با خطای مهدی طارمی بازتاب بسیار گسترده‌ای در رسانه‌های پرتغال داشته است، چرا‌که در صورت مردود‌نشدن این گل و باخت پورتو، فاصله بنفیکا با پورتو در جدول به ۱۰‌امتیاز نمی‌رسید. اکنون تیم پورتو با ۴۷‌امتیاز صدرنشین است و اسپورتینگ لیسبون و بنفیکا با ۴۴ و ۳۷‌امتیاز دوم و سوم هستند.

خوش‌خبری اسکوچیچ و تولد دوباره طارمی

از زمانی که مشخص شد مهدی طارمی مشکلی برای حضور در اردوی تیم ملی ندارد و مشکل او و اسکوچیچ حل شده، پای این بازیکن به گل‌زنی باز شده است. طارمی با ۲ گلی که در ۲ بازی آخر پورتو زده، نُه‌گله شده است و برای بازگشت به صدر جدول گل‌زنان لیگ پرتغال، باید ۴ گل دیگر بزند تا به آمار داروین نونز، بازیکن بنفیکا و همچنین لوئیز دیاز که هم‌بازی مهدی در پورتو است، برسد. در جدول بهترین پاسور‌های لیگ پرتغال هم طارمی با ۶ پاس گل در رده سوم قرار دارد و بهترین پاسور فعلی این تورنمنت، رافا سیلوا از بنفیکا‌ست که ۱۳‌پاس گل داده است.

پوشکاش، نقطه‌عطف طارمی در سال ۲۰۲۲

امسال مهدی طارمی، مهاجم تیم ملی فوتبال ایران، شانس دریافت این جایزه را دارد و در بین ۳ بازیکن نهایی است. تا سال ۲۰۱۸، برنده کاملا بر اساس رأی طرف‌داران در وب‌سایت رسمی فیفا تعیین می‌شد. با‌این‌حال، پس از یک جنجال در جایزه ۲۰۱۸، فیفا رویه را تغییر داد. هم‌اکنون این جایزه توسط کارشناسان منتخب فیفا تعیین می‌شود که برنده را بر اساس رأی مردم انتخاب می‌کنند. طبق اعلام فیفا، مراسم اهدای جوایز بهترین‌های این نهاد در سال۲۰۲۱ در تاریخ ۱۷ژانویه (۲۸ دی) برگزار می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->