قیمت امروز خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴) | افت ۴۰ میلیونی هونگچی درآمد‌ها کجا دررفتند! قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴) | کوییک ۴۹۰ میلیون تومان قیمت جدید شکر تولید داخل و وارداتی اعلام شد (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴) اعتراض صنایع به محدودیت ۹۰ درصدی برق در نامه به رئیس جمهور برق ۴۵۴ اداره و بانک پرمصرف در خراسان رضوی قطع شد عقب‌گرد بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴) طلا در کانال ۶.۳ میلیون تومان در مشهد معامله می‌شود (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴) قیمت امروز دلار، طلا، سکه و بیت کوین (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴) | نرخ دلار چند؟ پیش‌بینی بازار خودرو در آخرین هفته اردیبهشت ۱۴۰۴ | نبود تقاضا هم ترمز بازار را نکشید شرایط پیش‌فروش ۴ محصول سایپا از روز (دوشنبه، ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴) اعلام شد + جدول خودرو‌ها اعلام وضعیت اعتباری صادرکنندگان چک و احتمال برگشت آن به گیرنده خانه‌هایی در تهران گران‌تر از تگزاس، واشنگتن، شیکاگو و منهتن | قیمت متری یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان! واردات یک نوع برنج هندی ممنوع شد قیمت هر کیلو شیرخام ۲۳ هزار تومان تعیین شد افزایش اکتشاف گوهرسنگ‌ها در خراسان رضوی | مانع‌زدایی از مسیر گوهرسنگ‌ها تأثیر اجرایی‌شدن تجارت آزاد ایران و اوراسیا بر صادرات خراسان رضوی | فرصت طلایی تجارت با اوراسیا قیمت امروز میوه و صیفی‌جات در مشهد (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴) | ملون کیلویی ۱۰ هزار تومان یک میلیارد تومان وام خرید مسکن بگیرید؛ ۳ میلیارد تومان پس بدهید! قیمت طلای جهانی امروز (شنبه، ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴) اعلام شد | بازار طلای جهانی یخ زد تقابل سیگنال‌های خارجی و داخلی در بورس تهران | بررسی روند معاملات در هفته منتهی به ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴ بزرگ‌ترین معدن مس، طلا و نقره جهان کشف شد درآمد مالیاتی دولت از حقوق و دستمزد کارگران و کارمندان ۲ برابر اصناف است مذاکرات تا چه حد بر اقتصاد و تولید تأثیر گذاشته است؟| فعالان اقتصادی خراسان رضوی پاسخ می‌دهند وزیر صمت: در حال افزایش ظرفیت تولید برق در بخش صنعتی هستیم دروازه‌ای به جهان رنگارنگِ گردشگری | گزارش شهرآرانیوز از هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع دستی مشهد+فیلم سامانه «خودنویس» انحصار مشاوران املاک در عقد قرارداد را شکست | سامانه‌ای کاملاً رایگان سقوط ۳۰ درصدی تولید صنایع در نخستین ماه ۱۴۰۴
سرخط خبرها

برنامه ریزی تولید ۳۰ هزار خودروی برقی تا ۱۴۰۴

  • کد خبر: ۹۵۳۴۶
  • ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۴
برنامه ریزی تولید ۳۰ هزار خودروی برقی تا ۱۴۰۴
دبیر ستاد توسعه فناوری حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: پیش‌بینی می‌کنیم تا ۱۴۰۴ تعداد خودروهای برقی به ۳۰ هزار دستگاه برسد.

به گزارش شهرآرانیوز، منوچهر منطقی با بیان اینکه شرکت‌های زیادی در زمینه تولید اتوبوس، خودرو و موتور برقی فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: هر یک از شرکت‌های تولید کننده لزوماً دانش بنیان نیستند.

وی با اشاره به رویکردهای تولید اتوبوس، خودرو و موتور برقی شرکت‌های تولید کننده گفت: برخی از این شرکت‌ها با کمک خارجی‌ها و تجهیزاتی غیر ایرانی به مونتاژ و توزیع خودرو و موتور برقی می‌پردازند و برخی دیگر با کسب دانش فنی تولید تجهیزات این وسایط نقلیه در صدد هستند تولید انبوه داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه معاونت علمی و فناوری در این مسیر همواره تاکید دارد که دانش فنی ساخت این وسائط نقلیه کسب شود، گفت: چندین پروژه در حوزه تولید اتوبوس، مترو و خودروی برقی اجرایی می‌شود که لزوماً ممکن است همه آنها دانش بنیان نباشند.

به گفته دبیر ستاد توسعه فناوری حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، موتورسیکلت‌های برقی اغلب در بخش خصوصی تولید می‌شوند به طوری که از ۵ سازنده بزرگ موتور برقی، ۳ تولیدکننده دانش بنیان نیستند و دو شرکت دیگر که دانش بنیان هستند از سوی معاونت علمی و فناوری مورد حمایت قرار گرفته‌اند.

منطقی در خصوص خودروهای برقی گفت: پیش از این یک خودروی برقی رونمایی شد و در آینده قرار است یک خودروی دیگر رونمایی شود؛ دو شرکت خودروساز هم تولید خودروی برقی را در برنامه خود دارند.

 

وی در خصوص چشم‌انداز وسائط نقلیه برقی گفت: با توجه به اینکه قیمت باتری در این وسائط از قیمت بالایی برخوردار است و نیمی از قیمت هر یک از این وسائط نقلیه مربوط به باتری می‌شود لازم است که دولت میانجی‌گری کند و مبلغ باتری را متقبل شود.

وی گفت: اگر وزارت صمت بر اساس تبصره ۱۲ قانون رفع موانع تولید و قانون هوای پاک خرید باتری‌ها را سوبسید بدهد به راحتی می‌توان شاهد استفاده و به کارگیری موتور و خودروهای برقی در کشور بود.

وی با اشاره به چشم‌انداز استفاده از خودروهای برقی ادامه داد: این موضوع نیازمند حمایت عمومی و یک حمایت قانونی است و پیش بینی می‌کنیم تا ۱۴۰۴ تعداد خودروهای برقی به ۳۰ هزار خودرو برسد.

منطقی در خصوص اتوبوس برقی گفت: اتوبوس‌های برقی در مسیری است که با تامین بودجه زودتر مورد استفاده قرار می‌گیرد زیرا فرهنگ استفاده از اتوبوس برقی در کشور جا افتاده و این موضوع حمایت بیشتر دولت و شهرداری را می‌طلبد.

دبیر ستاد توسعه فناوری حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اضافه کرد: اگر این بحث سوبسید باتری برای موتورهای برقی به صورت جدی پیگیری شود می‌توانیم پیش بینی کنیم که در میان مدت صنعتی سازی این وسیله نقلیه با سرعت بیشتری پیش می‌رود و قیمت برای عموم مردم ارزان‌تر شود.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->