معرفی بازی level devil (اندروید و IOS) + دانلود «بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید
سرخط خبرها

نسخه دوم بازی «Psychonauts» به یکی از بازی‌های موفق امسال تبدیل شده است

  • کد خبر: ۹۵۳۹۴
  • ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰
نسخه دوم بازی «Psychonauts» به یکی از بازی‌های موفق امسال تبدیل شده است
چند هفته پیش سرانجام «۲ Psychonauts» منتشر شد و تاکنون موفق شده است که خود را به‌عنوان یکی از بازی‌های شاخص امسال مطرح کند.

به گزارش شهرآرانیوز - نخستین نسخه از بازی «Psychonauts» در سال ۲۰۰۵ منتشر شد. با وجود کیفیت خوب و امتیاز‌های مناسبی که از منتقدان گرفت، نتوانست از نظر فروش موفقیتی را برای استودیو مستقل سازنده‌اش، یعنی دابل‌فاین به‌دنبال داشته باشد. اما این بازی‌ساز ناامید نشد و در ۱۵ سال گذشته همیشه به‌دنبال فرصتی بود تا دوباره این عنوان را احیا کند؛ فرصتی که سال ۲۰۱۹ به کمک مایکروسافت فراهم شد.

مایکروسافتی‌ها در این سال با خرید استودیو دابل‌فاین، سرمایه مناسبی را به این شرکت سرازیر کردند و موقعیت ساخت نسخه دوم سایکوناتس فراهم شد. چند هفته پیش سرانجام «۲ Psychonauts» منتشر شد و تاکنون موفق شده است که خود را به‌عنوان یکی از بازی‌های شاخص امسال مطرح کند. درون‌مایه نسخه اول ورود به ذهن انسان‌ها و فهمیدن پیچیدگی‌ها و راز و رمز شخصیت‌های مختلف بود. نسخه دوم هم از نظر داستانی در همین مسیر قرار دارد، اما با کیفیتی بیشتر.

داستانی فراتر از انتظار

نسخه دوم بازی «Psychonauts» به یکی از بازی‌های موفق امسال تبدیل شده است

داستان بازی پس از اتفاقات نسخه اول و قسمت واقعیت مجازی سایکوناتس آغاز می‌شود. در ابتدا شاهد هستیم که مراسمی در حال برگزاری است و در جریان آن دکتر لوباتو به‌عنوان کارمند نمونه سال انتخاب می‌شود. با این‌حال این انتخاب فقط بهانه‌ای است تا چندنفر از سایکونات‌ها، ازجمله شخصیت اصلی بازی، یعنی «راز» بتوانند وارد ذهن لوباتو شوند تا شاید جوابی پیدا کنند برای برخی سؤال‌هایشان، ازجمله اینکه چه کسانی لوباتو را اجیر کرده‌اند تا ایده دزدیدن ترومن را اجرا کنند.

اما خب قضیه به همین سادگی پیش نمی‌رود و در جریان این مأموریت «راز» و بقیه متوجه می‌شوند که قضیه به‌مراتب پیچیده‌تر است و پشت پرده، تهدید‌های بسیار جدی‌تری در کمین است. داستان «Psychonauts۲» به این شکل آغاز می‌شود و سایکونات‌ها پس از آشناشدن با دشمن اصلی بازی، به این مشکوک می‌شوند که بین خودشان هم یک نفوذی حضور دارد و شما برای پی‌بردن به این قضیه و همین‌طور دیگر مشکلاتی که با آن روبه‌رو هستید، باید وارد ذهن افراد مختلفی شوید و جوابی برای سؤال‌هایتان پیدا کنید.

دشمن اصلی شما در نسخه دوم بازی، جادوگری به نام «مالیگولا» است. او از دشمنان قدیمی سایکونات‌ها بود و تصور می‌شد حدود ۲۰ سال پیش مرده است. بازگشت او زخم‌های قدیمی را باز می‌کند و راز‌های زیادی را روانه داستان زیبای بازی خواهد کرد.

سیستم مبارزات متنوع

نسخه دوم بازی «Psychonauts» به یکی از بازی‌های موفق امسال تبدیل شده است

سیستم مبارزات بازی قدرت انتخاب خوبی را برای شما فراهم می‌کند و این شما هستید که تعیین می‌کنید چگونه مبارزه کنید. مثلا با توجه به قدرت‌ها و قابلیت‌هایی که شخصیت اصلی بازی در اختیار دارد، شما می‌توانید هم به‌صورت تن‌به‌تن با مشت‌های بزرگ نارنجی‌رنگ مبارزه کنید و هم می‌توانید از راه دور با استفاده از قدرت‌های ویژه‌تان دشمنان را شکست دهید.

سازندگان در این‌باره حساسیت زیادی به خرج داده‌اند. چون هر دشمن قلق خاص خودش را دارد و این‌گونه نیست که همیشه با یک روش یکسان بتوانید از پس همه آن‌ها بر بیایید. مثلا برای مقابله با سانسورچی‌ها باید مشت بزرگی به دهانشان بزنید تا تقاص کار‌های زشتشان را بدهند، یا برای مقابله با پرندگان پشیمان باید با تیراندازی به سمتشان آن‌ها را شکست دهید. در کل دنیای «Psychonauts۲» با دشمنان عجیب‌وغریبش سرتان را به گونه‌ای گرم می‌کند که نمی‌فهمید زمان چطور گذشته است.

وقتی خلاقیت حرف اول را می‌زند

نسخه دوم بازی «Psychonauts» به یکی از بازی‌های موفق امسال تبدیل شده است

مراحل بازی پر است از سکوبازی و اکشن و مبارزات. هر مرحله در ذهن یک شخصیت اصلی یا فرعی اتفاق می‌افتد و واقعا در هر مرحله گوشه‌ای از خلاقیت سازندگان را آشکارا خواهید دید. سایکونات‌ها، دشمنان، محیط‌ها و سازوکار‌های بازی به‌خوبی طراحی شده‌اند و روی گیم‌پلی بازی هم می‌نشینند.

این موارد با دقت و جزئیات زیادی در بازی پیاده شده‌اند و با هماهنگی خود باهم یک گیم‌پلی زیبا را رقم می‌زنند. در طول تجربه تقریبا ۱۵ ساعته بازی، خیلی کم پیش می‌آید که حس کنید بخشی از بازی تکراری یا حوصله‌سربر است. ساخته استودیو دابل‌فاین در مأموریتی شما را سوار بر یک توپ بولینگ می‌کند تا در فضایی پرپیچ‌وخم با آن حرکت و حتی برخی معما‌های محیطی را حل کنید.

در مرحله‌ای دیگر درگیر یک مسابقه آشپزی می‌شویم که باید مواد اولیه را درست انتخاب کنیم و با پشت‌سرگذاشتن موانع مختلف، آن‌ها را به ابزار‌های لازم برسانیم تا مثلا بپزند یا تکه‌تکه شوند و سپس با ترکیب‌کردنشان آن‌ها را در اختیار داور‌ها قرار دهیم. همه این‌ها در قالب مرحله‌ای رخ می‌دهد که مکانیک‌های بسیار جذابی دارد و دقت و سرعت‌عمل بازیکن را به‌خوبی به‌چالش می‌کشد. مراحل جذاب دیگری مثل شرکت در یک مسابقه سرعتی یا حتی پشت‌سرگذاشتن موانع در فضایی دوبعدی هم فقط تعداد انگشت‌شماری از تنوع کار‌هایی هستند که بازی مخاطب را درگیرشان می‌کند.

هر مرحله از بازی در ذهن یک شخصیت رخ می‌دهد و بازتاب اتفاقاتی است که در ذهن آن فرد اتفاق می‌افتد. ویژگی‌های شخصی فرد، موانع ذهنی، علایق، چیز‌هایی که از آن متنفر است و... همگی در پیشبرد مراحل و عبور از یک منطقه تأثیر دارند. جالب اینجاست که وقتی افراد متوجه حضور ناخواسته غریبه‌ای در ذهنشان می‌شوند، تصمیم به مقابله می‌گیرند و می‌خواهند شما را از ذهن خود بیرون کنند.

گرافیک هنری فوق‌العاده

نسخه دوم بازی «Psychonauts» به یکی از بازی‌های موفق امسال تبدیل شده است

گرافیک هنری بازی فوق‌العاده است و کاملا شما را به خود جذب می‌کند. رنگ‌بندی محیط‌ها و ترکیب رنگ‌های مختلف بر اساس اتفاق‌های داستانی و ویژگی‌های گوناگون ذهن‌های مختلف به زیبایی هرچه‌تمام‌تر صورت گرفته و جای هیچ ایرادی باقی نمانده است. انیمیشن‌های شخصیت‌ها هم کاملا در حد و اندازه‌های یک عنوان نسل بعدی ظاهر شده‌اند.

موسیقی و صداگذاری گوشه دیگری از موفقیت‌های «Psychonauts۲» است. موسیقی‌هایی که در مواقع مختلف پخش می‌شوند، مطابق با محتوای کلی آن مرحله یا مأموریت است و درمواقع گشت‌وگذار هم یک موسیقی شاد و گوش‌نواز پخش می‌شود تا کمی از داستان جدی و دردناک بازی فاصله بگیرید. صداگذاری شخصیت‌ها بسیار استادانه است و صدای هرکس کاملا روی چهره و شخصیت او نشسته است. حتی صداگذاری شخصیت‌های فرعی با دقت و جزئیات زیادی کار شده و یکی از عوامل اصلی است که به سرنوشت آن‌ها در طول داستان اهمیت می‌دهید.


جعبه بازی‌ها

درباره بازی No Man’s Sky | احیای یک پروژه شکست‌خورده

در A Juggler’s Tale با ماجراجویی عروسک‌های خیمه شب‌بازی همراه می‌شوید

درباره بازی «فرزندان مورتا» که موفق‌ترین بازی ایرانی در بازار بازی‌های ویدئویی جهانی نام گرفته است

بررسی بازی Ender Lilies، یک عنوان مستقل کم‌نظیر | رهایی از باران نفرین‌شده

بررسی بازی مستقل Death’s Door که شما را به بوروکراسی در اداره ارواح می‌برد


 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->