«بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید طرح یک ایرانی برای لوگوی نوروزی گوگل + عکس
سرخط خبرها

بررسی بازی Ender Lilies، یک عنوان مستقل کم‌نظیر | رهایی از باران نفرین‌شده

  • کد خبر: ۷۴۹۴۶
  • ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷
بررسی بازی Ender Lilies، یک عنوان مستقل کم‌نظیر | رهایی از باران نفرین‌شده
بازی Ender Lilies که چند هفته پیش عرضه شد، یک بازی مستقل است که همه ویژگی‌های یک مترویدوانیای خوب و سرگرم‌کننده را دارد. سازنده بازی، Binary Haze، یک استودیوی بازی‌سازی مستقل و کوچک است که این بازی را می‌توان اولین عنوان بزرگ و جدی آن‌ها نام برد.
به گزارش شهرآرانیوز - مترویدوانیا یکی از سبک‌های بازی‌های ویدئویی است که از نظر گیم‌پلی از خاص‌ترین‌های صنعت بازی به شمار می‌روند. این سبک از بازی‌ها به جای پیشروی مرحله‌ای، پیشروی منطقه‌ای دارند. در این بازی‌ها باید یک جست‌وجوگر تمام‌عیار باشید و گوشه‌به‌گوشه محیط را بگردید تا بتوانید در نقشه بزرگ بازی، راه درست را پیدا کنید. در واقع بازگشت به عقب و رفتن به مناطق قبلی برای پیدا کردن یک شیء یا استفاده از یک قابلیت یا قدرت جدید برای باز کردن یک در و از پیش برداشتن یک مانع، یکی از اصول این نوع بازی‌هاست. بازی Ender Lilies که چند هفته پیش عرضه شد، یک بازی مستقل در این سبک است که همه ویژگی‌های یک مترویدوانیای خوب و سرگرم‌کننده را دارد. سازنده بازی، Binary Haze، یک استودیوی بازی‌سازی مستقل و کوچک است که این بازی را می‌توان اولین عنوان بزرگ و جدی آن‌ها نام برد. بازی با بودجه محدودی ساخته شده است و نباید توقعات بیش‌از‌حد از آن داشت، اما خوشبختانه در جا‌هایی بسیار بیش از توقعات عمل می‌کند.


سرزمین مردگان

 

آشنایی با Ender Lilies، یک بازی مستقل کم‌نظیر | رهایی از باران نفرین‌شده

 

داستان بازی حکایت یک دختر نوجوان به نام لیلی است. وظیفه او تا قبل از به هم ریختن اوضاع و حمله Blight‌ها به سرزمین Land’s End پاک‌سازی روح مردگان از باران مرگباری بود که بر این منطقه می‌بارید. باران نفرین‌شده این سرزمین ساکنان آن را دیوانه و به موجوداتی به نام Blighted تبدیل می‌کند که فناناپذیرند و فقط به طور موقت از بین می‌روند. لیلی باید با کمک محافظانی که از سوی حاکم قبلی برای نجات سرزمین برای او قرار داده شده‌اند، منبع این باران را پیدا کند و سعی کند مردمش را از این رنج پایان‌ناپذیر نجات دهد.

تمرکز داستان بازی روی شخصیت‌پردازی محافظان لیلی و خود لیلی است. محافظان لیلی با حاکمان قبلی پیمان برادری بسته‌اند و اکنون به او هم وفادار هستند. متأسفانه این محافظان در سرتاسر این منطقه به Blightend‌هایی قدرتمند تبدیل شده‌اند و باید برای تصاحب آن‌ها ابتدا این موجودات را شکست دهید تا خود واقعی‌شان را به شما نشان بدهند. عقل و ذهن همه مردم آلوده شده است و هم‌پیمانان شما هم از این قضیه مستثنی نیستند. در ابتدای بازی تنها یک یار و هم‌پیمان دارید، اما به مرور زمان و با پیشروی در داستان بازی، به تعداد متحدان شما افزوده می‌شود و به دنبال آن، گیم‌پلی بازی هم جذاب و جذاب‌تر می‌شود.


وقتی استراتژی حرف اول را می‌زند

 

آشنایی با Ender Lilies، یک بازی مستقل کم‌نظیر | رهایی از باران نفرین‌شده

 

مبارزات در بازی Enders Lilies یک نقطه قوت بسیار خوب است. شما در ابتدای بازی، تنها می‌توانید بپرید، به سمت جلو یا عقب خیز بردارید و شمشیر بزنید. جالب است که غول اول بازی که اتفاقا اصلا هم آسان نیست، تنها باید با همین موارد شکست داده شود. هم‌چنین شما قابلیت استفاده از ۳ معجون سلامتی را دارید که باید در استفاده از آن‌ها بسیار دقت کنید، چون به دست آوردنشان کار آسانی نیست. به‌تدریج و با پیدا کردن دوستان بیشتر، قدرت‌های بیشتری کسب می‌کنید و می‌توانید از دوستانتان در این راه کمک بگیرید. در واقع، خود لیلی هیچ قدرت خاص یا برتری‌ای به دست نمی‌آورد و این هم‌پیمانانش هستند که با کلید‌های مختلف با دشمنانتان مبارزه می‌کنند و این هم یکی از جذابیت‌های بسیار خوب بازی است.
 
هرقدر جلوتر بروید، یاران بیشتری پیدا می‌کنید و این در حالی است که هر ست مبارزه که شامل سلاح‌ها و قدرت‌های شماست، تنها تا ۳ محافظ را پشتیبانی می‌کند و از یک جایی به بعد کار بسیار سختی در انتخاب محافظانتان خواهید داشت. هر دشمن استراتژی خاص خود و محافظ خاصی را برای مبارزه و شکست دادن می‌طلبد و این‌طور نیست که بتوانید با یک سلاح یا مبارز تا انتهای بازی پیش بروید. این را هم در نظر بگیرید که وقتی محافظان قدرتمندی دارید، دشمنان قدرتمندتری هم خواهید داشت و از اواسط بازی با یک عنوان بسیار سخت و نیازمند حوصله و مهارت زیاد روبه‌رو خواهید بود. محافظان شما هرکدام قدرت خاصی دارند و آشنایی شما با آن‌ها از واجبات است. در مواقعی باید از ترکیب قدرت‌های خود و محافظان استفاده کنید و کاملا به هر ۳ قدرت خود مسلط باشید. محیط‌های بزرگ، مملو از در‌هایی است که بعد‌ها نیاز به بازگشت برای بازگشایی دارند و دشمنانی که بعد از هر استراحت شما در مناطقی خاص، دوباره زنده می‌شوند، گشت‌وگذار در محیط را چالش‌برانگیز می‌کنند. نقشه بازی بسیار بزرگ است و اگر واقعا فرد جست‌و‌جوگری باشید، می‌توانید موارد مخفی زیادی در آن پیدا کنید.


طراحی هنری چشم‌نواز

 

آشنایی با Ender Lilies، یک بازی مستقل کم‌نظیر | رهایی از باران نفرین‌شده

 

کیفیت گرافیک بازی در یک کلام، عالی است. طراحی هنری محیط و شخصیت‌ها فوق‌العاده‌اند و شاهد یک گرافیک هنری چشم‌نواز هستیم. رنگ‌بندی عالی دشمنان و محیط، کیفیت بسیار خوب افکت‌ها و طراحی بسیار زیبای باران سرد و غمناکی که در بازی می‌بارد فوق‌العاده خوب است. هم‌چنین از گرافیک تکنیکی و کیفیت خوب بافت‌ها با توجه به حجم یک‌گیگابایتی بازی اصلا نباید بگذریم. نرخ تازه‌سازی تصاویر کاملا پایدار بازی حتی روی یک سیستم متوسط در بالاترین کیفیت و رزولوشن در شلوغ‌ترین صحنه‌ها از دیگر شاهکار‌های تکنیکی تیم سازنده بازی پایدار است و شاهد خطا‌های گرافیکی در طول تجربه بازی نخواهید بود.


حماسه موسیقی

موسیقی در بازی آن‌قدر زیباست که گاهی دوست دارید کنترل بازی را رها کنید و فقط به آن گوش دهید. هنگامی که با تک‌تک غول‌های بازی مبارزه می‌کنید، آن‌قدر نغمه‌های زیبای موسیقی متناسب با مبارزه پخش می‌شوند که مبارزه‌های این عنوان را به یکی از حماسی‌ترین مبارزاتتان در بازی‌های ویدئویی تبدیل می‌کند. موسیقی بازی از همان شروع و در منوی بازی کار خودش را آغاز می‌کند و حتی یک بخش بی‌کیفیت در آن نمی‌شنوید. اگر بازی مترویدوانیایی دوست ندارید یا اصلا بازی دوبعدی و پلتفرمر نمی‌پسندید، باز هم این بازی را تهیه کنید و از موسیقی بی‌نظیرش لذت ببرید.
 
 

جعبه بازی‌ها

 

♦ بررسی نسخه دوم بازی Chivalry که شما را به قرون وسطا می‌برد

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->