رئیس‌جمهور: سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی داشت سردرگمی و چالش جدید اسراییل مقابل حزب الله محاصره بن گویر در میان معترضان خشمگین صهیونیست + فیلم رئیسی: امروز همگان حقوق فلسطینیان را مطالبه می‌کنند چین، خواهان پایان فاجعه انسانی در غزه شد تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت نتانیاهو ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند واکنش روسیه به کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین هشدار مصر و تشکیلات خودگردان درباره یورش احتمالی به رفح حماس: ابعاد سیاسی و راهبردی نبرد طوفان الاقصی محقق شد حزب‌الله لبنان «رویسات العلم» را هدف قرار داد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ارسال مخفیانه تسلیحات دوربرد آمریکایی به اوکراین کدام بازیگر زن باعث اغفال تتلو شد؟ فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد بایدن: اوکراین نیمی از اراضی خود را از روسیه پس گرفته است حمله موشکی مقاومت فلسطین به اطراف غزه (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن در خصوص میدان آرش پشت پرده سفر پنهانی روسای شاباک و ارتش رژیم صهیونیستی به قاهره رئیسی: ایران امروز کشوری پیشرفته است سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
سرخط خبرها

برای اولین بار، یک زن نامزد ریاست جمهوری عراق شد

  • کد خبر: ۹۵۹۹۶
  • ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۱
برای اولین بار، یک زن نامزد ریاست جمهوری عراق شد
شیلان فواد، شخصیت مستقل کرد برای اولین بار در عراق نامزد ریاست جمهوری شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ شیلان فواد، نامزد ریاست جمهوری در عراق، اعلام کرد که نامزدی او در این سمت برای اولین بار در این کشور رخ داده و این نشان دهنده این است که زنان هم مانند مردان می‌توانند مدیریت دولت و مناصب مهم در کشور را به عهده بگیرند.

شیلان فواد، در مصاحبه با شبکه رووداو گفت که او به دنبال این است که اولین زن مستقل به نمایندگی مردم باشد که به سمت ریاست جمهوری عراق دست می‌یابد.

او با توجه به رقابت شدید بین دو حزب بزرگ کرد، یعنی حزب دموکرات کردستان و اتحادیه میهنی، با جناح‌ها و احزاب سیاسی مختلفی به منظور جلب حمایت آن‌ها در پارلمان و موفقیت در انتخابات ریاست جمهوری، ارتباط بر قرار خواهد کرد. حزب فؤاد حسین برای کسب ریاست جمهوری در نامزد شدن با مشکلی روبرو نیست و در حال مذاکره با سران جناح‌ها و احزاب در این زمینه است و تا دو روز آینده جزئیات را اعلام خواهد کرد.

این نامزد ریاست جمهوری، مسئولیت امور زنان در وزارت دفاع عراق را بر عهده دارد و این اقدام را برای تثبیت نقش زنان در ریاست جمهوری عراق انجام داده است.

شیلان فواد، یک چهره مستقل، هرگز در عرصه سیاست فعالیت نکرده است و در صورت کسب این مقام، اولین زنی خواهد بود که در عراق و همچنین کشور‌های عربی به ریاست جمهوری دست می‌یابد.

در انتخابات ریاست جمهوری عراق، ۲۶ کاندید از جمله ۱۱ شخصیت سیاسی کرد از جمله شیلان فواد وجود دارد. فواد برای کسب این مقام باید رای ۲۲۰ نماینده مجلس را به دست آورد.

بر اساس بیانیه‌ای که مجلس نمایندگان عراق منتشر کرده است، نامزد ریاست جمهوری باید متولد عراق و از والدینی عراقی باشد. همچنین باید از ظرفیت کامل برخوردار باشد و بالای چهل سال باشد. همچنین باید شهرت و تجربه سیاسی خوبی داشته باشد و به درستکاری، عدالت و وفاداری به کشور معروف باشد.

منبع: YJC

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->