«خط مقاومت» به آنتن شبکه سه بازگشت + زمان پخش بازیگران «جزر و مد» خواستار پاسخ‌گویی پلتفرم استارنت شدند اولین همکاری رضا عطاران و نوید محمدزاده در اثری جدی هزینه تولید فصل اول «جوکر» فاش شد! منیر قیدی، کارگردان سینما: نگاه انسانی به سینما داشته باشیم «در آغوش ایران» فرصتی برای اکران تولیدات سینمایی | نشست صمیمانه فیلم‌سازان جوان مشهدی با منیر قیدی، کارگردان سینما + فیلم بهرام افشاری با نقشی متفاوت به جشنواره فجر می‌رود آمریکا ویزای برنده نوبل ادبیات را لغو کرد کارگردان «الگوریتم»: هدفمان ساخت قصه‌ای صادقانه بود بازگشت قدرتمندانه داستان اسباب‌بازی‌ها | پیکسار هنوز استاد احساس است توقف اجرای نمایش‌های کمدی و غیرکمدی در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) (۱۲ و ۱۳ آبان ۱۴۰۴) پرستاره‌ترین فیلم کمدی سینما اکران شد | نگاهی به فیلم «آقای زالو» با بازی مهران مدیری انتشار کتاب «من خبرنگارم» به قلم ارسلان رسولی مناسبت‌ها و تقویم فرهنگی‌هنری امروز (پنجشنبه، ۸ آبان ۱۴۰۴) مجریانی که بازیگر شدند بحران نبود استقلال | نگاهی به سریال «محکوم»، ساخته سیامک مردانه تولید اثر؛ از دردسر‌های اداری تا هزینه‌های سرسام‌آور | نگاهی به مشکلات تولید و اجرای تئاتر در مشهد جان ویلیامز موسیقی فیلم جدید استیون اسپیلبرگ را می‌سازد بازگشت «محمدرضا گلزار» به شبکه نمایش خانگی بلیت ۲ میلیون تومانی برای نمایش بهنوش طباطبایی و هوتن شکیبا!
سرخط خبرها

معرفی فیلم «بی‌رؤیا» آرین وزیردفتری

  • کد خبر: ۹۷۸۰۴
  • ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۱
معرفی فیلم «بی‌رؤیا» آرین وزیردفتری
رویا و بابک زوجی جوان هستند، که قصد مهاجرت از ایران را دارند. مواجهه‌‌ رویا با دختری بی‌نام ‌و نشان، آغاز اتفاقاتی عجیب در زندگی او و بابک است...

معرفی فیلم «بی‌رویا» آرین وزیردفتری

«بی‌رویا»

 کارگردان: آرین وزیردفتری

فیلمنامه نویس: آرین وزیردفتری

 تهیه‌کننده: سعید سعدی و هومن سیدی

 

خلاصه داستان: رویا و بابک زوجی جوان هستند، که قصد مهاجرت از ایران را دارند. مواجهه‌‌ رویا با دختری بی‌نام ‌و نشان، آغاز اتفاقاتی عجیب در زندگی او و بابک است.

بازیگران: طناز طباطبایی، صابر ابر، شادی کرم‌رودی، فرانک کلانتر، نهال دشتی، مهری آل آقا، رضا داوودنژاد، مائده طهماسبی، میلاد یزدانی

عوامل فنی

  • مدیر فیلمبرداری: علیرضا برازنده
  • چهره پرداز: عظیم فراین
  • طراح صحنه: محسن نصراللهی
  • طراح لباس: الهام معین
  • تدوین: مهدی سعدی
  • صدابردار: رشید دانشمند
  • صداگذار: زهره علی‌اکبری
  • موسیقی: بامداد افشار
  • جلوه های ویژه میدانی: آرش آقابیگ
  • جلوه های ویژه بصری: محسن خیرآبادی
  • عکاس: محمد بدرلو

کارگردان درباره فیلمش چه گفته است؟

نسخه دوم یا سوم فیلمنامه «بی‌رویا» زمستان ۹۸ آماده بود اما این فیلم در دی ماه ۹۹ کلید خورد و اوایل اسفند فیلمبرداری پس از حدود ۵۰ جلسه به پایان رسید. «‌بی‌رویا» با فیلم‌های سینمای بدنه فاصله دارد اما می‌تواند هر نوع مخاطبی را جذب خود کند. این فیلم با شناختی که من از سینمای ایران دارم، تنها مختص مخاطب خاص نیست چراکه قصه‌پردازی دارد و به همین دلیل می‌تواند هر نوع مخاطبی را با خود همراه کند. بین «بی‌رویا» و دیگر آثارم نکات مشترکی وجود دارد که اصلی‌ترین آن این است که من عادت دارم موارد آشنایی را برای مخاطب در ابتدای قصه بکارم و بعد در طول مسیر روایت تلاش کنم تا به آنها تغییر شکل بدهم یا از این المان‌ها آشنایی‌زدایی کنم. گمان می‌کنم در «بی‌رویا» جسارت بیشتری نسبت به فیلم‌های کوتاهم به خرج دادم و مسیر پیچیده‌تری برای مخاطب طراحی کرده‌ام و بسیار کنجکاوم تا ببینم واکنش مخاطبان به این طراحی چگونه است. (سایت هنر و تجربه)

از همان نقطه اول یکی از کاراکترهای کار را برمبنای بازی همسرم «شادی کرم‌رودی» طراحی کردم؛ هر سه نقش «طناز طباطبایی»، «صابر ابر» و «شادی کرم‌رودی» نقش‌هایی هستند که فراز و فرودهای بسیاری دارند که جنسی از تغییر درونشان است؛ در مرحله بعدی در ذهن داشتم که زوج اصلی داستان را به خانم «طباطبایی» و «صابر ابر» بدهم و خیلی خوش‌شانس بودم که در همان مرحله‌ای که متن را خواندند خوششان آمد و صبوری کردند تا کار به نتیجه برسد. (مرکز اطلاع‌رسانی روابط ‌عمومی چهلمین جشنواره فیلم فجر)


نظر منتقدان

مجید اسلامی

"بی‌رویا" با ایده‌ای بسیار جسورانه و فیلم‌نامه‌ای که (با توجه به ظرفیت‌های ایده) به اندازه‌ی کافی جزییات ندارد، در اجرا چنان ظریف و متعادل از آب درآمده (بازی‌های خوب هر سه بازیگر اصلی و فضاسازی جذاب) که آدم را نسبت به آینده‌ی کارگردانش (که فیلم‌های کوتاه موفقی داشته) امیدوار می‌کند. "بی‌رویا" کاری را انجام داده که در سینمای ایران کم‌تر کسی می‌کند: جدا شدن از فرمت رایج فیلم‌های تجاری و کلیشه‌های ژانر و در عین حال فاصله گرفتن از واقع‌گرایی مرسوم فیلم‌های اجتماعی. یک جور درام روان‌شناختی با فضای پررمز و راز (که البته نیازی به آن نوشته‌ی توضیحی احتمالا تحمیلی در انتها ندارد). بخش انتهایی فیلم در ابتدا اضافی به نظر می‌رسد ولی غافلگیری‌های بسیار جذابی دارد. فیلم‌نامه را پیش‌تر خوانده بودم و اصلا فکر نمی‌کردم به فیلم خوبی بدل شود. خوشحالم این فیلم‌نامه ساخته شد و تصورم غلط از آب درآمد.



 
 

عکس و ویدئو

 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->