اخلاقی: نباید با مرزبندی میان مجلس و دولت این دو قوه را به سمت تنش ببریم پادشاه اردن پارلمان این کشور را منحل کرد هشدارها درباره تشدید عضوگیری آنلاین داعش از میان نوجوانان اروپا ایران از توافق حاصله در مورد یمن استقبال کرد مدافعان «سوباشی» با رشادت و ازخودگذشتگی، امنیت کشور را حفظ کردند وحیدی: ماندگاری زائران اربعین در کشور عراق بیشتر از ۷ روز نباشد گزینه‌های ریاست کمیسیون اصل ۹۰ مجلس مشخص شدند وزارت دفاع ارمنستان گزارش‌ها درباره امضای قرارداد تسلیحاتی با ایران را تکذیب کرد مقامات آذربایجان و رژیم صهیونیستی درباره مسائل منطقه‌ای گفت‌وگو کردند پوتین با اسد در کاخ کرملین دیدار کرد عملکرد جاوید رحمان به گزارش ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران واکنش وزارت خارجه به سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا نماینده مردم مشهدوکلات در مجلس شورای اسلامی: رهبر معظم انقلاب تأکید کردند که نمایندگان در نظارت، افراط یا تفریط نکنند تجهیزات هوایی و زمینی ارتش جمهوری اسلامی در خدمت تأمین امنیت زائران اربعین حسینی علی اکبر ولایتی با مسعود پزشکیان دیدار و گفتگو کرد انصراف «سید عباس صالحی» از فرایند انتخاب وزیر ارشاد دولت چهاردهم عطریانفر: مجلس با دادن رأی اعتماد به دولت چهاردهم، به توصیه‌های رهبری عمل کند ۱۲۹ قانونگذار کنگره آمریکا سخنرانی نتانیاهو را تحریم کردند تغییر ساعت کاری ادارات خراسان شمالی در روز پنجشنبه (۴ مرداد ۱۴۰۳) ساعات کاری ادارات شیراز و استان فارس تغییر کرد (۳ مرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آیت ا... علم الهدی: انقلاب اسلامی، اسلام زندانی در مساجد را به رأس معادلات جهانی رساند

  • کد خبر: ۹۸۸۶۹
  • ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲
آیت ا... علم الهدی: انقلاب اسلامی، اسلام زندانی در مساجد را به رأس معادلات جهانی رساند
نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد با تمجید از حضور همیشگی مردم برای دفاع از انقلاب اسلامی گفت: این خودرویی و حماسه حضور مردم در مراسم امسال ۲۲ بهمن نشانگر آن است که نسل امروز ما هیچ تغییری با نسلی که انقلاب سال ۵۷ را به پیروزی رساند، ندارد.

علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛  آیت ا... سیداحمد علم الهدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مشهد که در صحن پیامبر اعظم (ص) حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن تبریک ولادت حضرت جواد (ع) و تقارن آن با سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران گفت: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا، راهپیمایی ۲۲ بهمن ممکن نبود، اما مردم انقلابی مشهد با شور و هیجان در رژه موتوری و خودرویی حماسه آفریدند.

مردم همواره در کنار انقلاب هستند

امام جمعه مشهد ادامه داد: در سال ۵۷ مردم سینه‌های خشک خود را در مقابل گوله‌های داغ قرار دادند و این انقلاب به پیروزی رسید و امروز نیز احساسات و عواطف مردم در مراسم ۲۲ بهمن، ادامه دهنده همان راه سال ۵۷ است و این انقلاب با قدرت مسیر خودش را به کوری چشم تمام مستکبران تا نقطه نهایی اش، یعنی اتصال به حکومت مهدوی، ادامه خواهد داد و این انقلاب قطع شدنی نیست، زیرا شما مردم انقلابی در کنار آن هستید.

وی با بیان اینکه در خطبه‌های هفته گذشته نماز جمعه ۴ پرسش نسل امروز ایران درباره انقلاب را بیان کردم، افزود: این ۴ سؤال عبارت بود از اینکه چرا انقلاب کردیم؟ چگونه انقلاب کردیم؟ دستاورد‌های انقلاب در این ۴۳ سال چه بوده است؟ و آینده انقلاب چه می‌شود؟ در هفته گذشته به ۲ پرسش پاسخ داده شد و امروز نیز درباره دستاورد‌های انقلاب بحث می‌شود.

علم الهدی درباره دستاورد‌های انقلاب این گونه گفت: درباره این موضوع باید گفت انقلاب اسلامی دستاورد‌های زیادی داشته، اما دستاورد اصلی این انقلاب که مطالبه نسل انقلاب کننده است، نان، مسکن، اقتصاد، زندگی راحت و رفاه نبود، بلکه مطالبه نسل انقلاب کننده مسئله یاری دین خدا و اسلام و عزت دین خدا بود.

انقلاب، اسلام زندانی در مساجد را به رأس معادلات جهانی رساند

وی با بیان اینکه پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، اسلام در چهاردیواری مساجد و حسینه‌ها زندانی بود و بیرون مساجد خبری از اسلام نبود، افزود: با انقلاب مردم ایران، اسلام از زندانی بودن در مساجد و حسینیه‌ها در رأس معادلات سیاسی و بین المللی قرار گرفت و اسلام به عنوان یک قدرت معادلات سیاسی جهان را به هم زد. خطیب جمعه مشهد ادامه داد: آن روزی که انقلاب ما در مسیرش قرار گرفت کسی فکر نمی‌کرد آخر این انقلاب به جایی برسد که از یمنی‌ها مبارزی بسازد که اسرائیل و آمریکا را مستأصل کنند و آن روز کسی فکر نمی‌کرد که امروز دسته دسته اسلامی گرایی ایجاد شود و کار به جایی برسد که امروز همه اعلام کنند که هیچ ایده و آرمانی به قدرت اسلام نمی‌رسد.

وی با بیان اینکه یاری دین خدا و عزت اسلام مطالبه انقلاب کنندگان در سال ۵۷ بود، اما دستاورد‌های انقلاب اسلامی به این موضوع ختم نمی‌شود؛ زیرا انقلاب زندگی، مملکت و ملت ما را هم عوض کرد، گفت: براساس آمار ارائه شده از سوی یونسکو در اواسط دهه ۵۰ و در اوج تمدن شاه، میزان با سوادان ایرانی در میان جمعیت ۳۵ میلیونی آن زمان، ۳۰ درصد بود و این آمار پس از پیروزی انقلاب در سال ۷۶، به بیش از ۷۵ درصد باسوادی ایرانیان و در سال ۹۵ با نزدیک به ۸۰ میلیون نفر جمعیت به بالای ۹۰ درصد رسیده است.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار کرد: در اول انقلاب، غربی‌ها می‌گفتند که کشور آیت ا...‌ها نمی‌تواند در هیچ زمینه‌ای پیشرفت کند، اما امروز براساس آمار یکی از پایگاه‌های علمی جهان، این نظریه غربی‌ها در اول انقلاب باطل شده؛ زیرا کشور ما براساس اعلام این پایگاه باوجود اینکه سال‌ها درگیر جنگ بودیم و تحریم و محاصره شدیم، به اوج پیشرفت‌های علمی رسید و این سرعت پیشرفت در کشور ما در دنیا بی سابقه است.

وی در ادامه افزود: در حوزه پزشکی نیز، در آن زمان برای یک جراحی کوچک باید به خارج از کشور می‌رفتیم، اما امروز وضعیت معکوس شده است و از همه کشور‌ها برای مسائل بهداشت و درمان به ایران می‌آیند. همچنین در حوزه بیمه درمانی تا پیش از پیروزی انقلاب از مجموع جمعیت ۳۵ میلیونی ایران فقط ۱۰ درصد بیمه درمانی داشتند که این عدد اکنون با جمعیت ۸۰ میلیونی ایران به بالای ۹۵ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه در حوزه تسلیحات نظامی از کشوری که بیش از ۴۰ هزار مستشار آمریکایی در آن بودند به کشوری تبدیل شدیم که آمریکا از موشک‌های ما وحشت دارد، تصریح کرد:، اما رهبر انقلاب اسلامی اخیرا مطرح کردند که در غبار به وجود آمده از برخی مشکلات معیشتی و اقتصادی، پیشرفت‌های کشور به چشم نمی‌آید. باید این غبار کنار زده شود و به مردم نشان دهیم که در همه ابعاد وضعیت امروز کشور قابل مقایسه با پیش از پیروزی انقلاب اسلامی نیست.

دست مافیای غذایی را کوتاه کنید

امام جمعه مشهد گفت: لازم است به دلیل حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در مشهد دو نکته را یادآور شوم. اول اینکه امروز در این کشور با وجود فراوانی در کالا‌های اساسی و وجود کالا در انبار‌ها مردم از گرانی رنج می‌برند.

علم الهدی تأکید کرد: ظاهرا جریان‌های مافیایی در کشور وجود دارند که در مقام سودجویی، عامل گرانی هستند، از این رو با پیگیری مجلس و هماهنگی بین قوه قضاییه، قوه مجریه، مجلس و جریان‌های امنیتی و قضایی باید دست مافیای غذایی ریشه کن و دست آن‌ها کوتاه شود.

وی افزود: خواسته دوم ما از رئیس مجلس این است که شما آقای قالیباف، سردار دفاع مقدس و از فرماندهان جنگ هستید. شما و هم رزمانتان در آن زمان نگذاشتید کشور جولانگاه دشمنان شود، اما امروز فضای مجازی کشور جولانگاه دشمن است و از شما انتظار داریم به عنوان سردار جنگ در دفاع مقدس امروز در قامت سردار دفاع جنگ نرم باشید و با پیگیری در راستای قانون شدن هر چه سریع‌تر موضوع تنظیم فضای مجازی و اجرای هرچه زودتر این قانون، فضای مجازی جولان گاه دشمن نباشد و فضای مجازی پاک و مقدسی برای مردم ایجاد شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->