آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود فیلم‌های سینمایی آخر هقته تلویزیون (۳۰ و ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان رضا رشیدپور: دیگر نمی‌خواهم مجری برنامه سرگرم‌کننده تلویزیونی باشم صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنج‌شنبه ۳۰ فروردین۱۴۰۳ آیین مال‌باختگی | چندخطی درباره کتاب «کلاهبردارِ من» نوشته حنیف قریشی
سرخط خبرها

اولین جشنواره شعر «مولود کعبه» به ایستگاه پایانی رسید

  • کد خبر: ۹۹۳۱۰
  • ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸
اولین جشنواره شعر «مولود کعبه» به ایستگاه پایانی رسید
آیین افتتاحیه نخستین جشنواره فرهنگی و هنری «امامت و مهدویت» و معرفی برگزیدگان جشنواره شعر «مولود کعبه»، با همکاری مؤسسه فرهنگی امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی عصر یکشنبه در مرکز پژوهش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد.

سیده ریحانه موسوی | شهرآرانیوز - آیین افتتاحیه نخستین جشنواره فرهنگی و هنری «امامت و مهدویت» و معرفی برگزیدگان جشنواره شعر «مولود کعبه»، با همکاری مؤسسه فرهنگی امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی عصر یکشنبه در مرکز پژوهش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد. جشنواره امامت و مهدویت، در ۱۰ استان کشور رویداد‌های مختلف فرهنگی و هنری دارد که هم زمان با ماه‌های رجب و شعبان به همت دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود و موضوع آن سیره و معارف امام علی (ع) مستند به آیات قرآن کریم و روایات اسلامی است.

نگاه یکپارچه قرآن به علم و ایمان

محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور، در این مراسم در باره چرایی انتخاب «امامت و مهدویت» به عنوان موضوع محوری جشنواره بیان کرد: امامت و مهدویت دو بال در کنار یکدیگرند. رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه نگاه قرآن به علم و ایمان یکپارچه است،  یادآور شد: دانشگاه انقلابی نمی‌تواند تمدن ساز و مؤثر در خلق تمدن شود،  مگر اینکه با موضوع امامت و مهدویت مبتنی بر قرآن و عترت طرحی نو ایجاد کند.

او افزود: از ۱۳ رجب هم زمان با میلاد امام علی (ع) تا ولادت امام زمان (عج) جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی آغازی بر نقش آفرینی دانشگاه در ایجاد تمدن نوین اسلامی با تمسک به امام هشتم (ع) است و این جشنواره در دوره آینده در کل کشور برگزار خواهد شد. محسن مرادی، رئیس دانشگاه آزاد خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: تلاش می‌کنیم تا در ترویج و تعمیق باور‌های دینی در نسل جوان و مخاطبان دانشگاه موفق عمل کنیم.

۱۰ استان میزبان جشنواره امامت و مهدویت

سید جواد جعفری مدیر عامل مؤسسه فرهنگی و هنری امامت و مهدویت نیز در این مراسم گفت: امیدواریم این جشنواره در ایام سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و در میانه دو میلاد امام جواد (ع) و امام علی (ع) نقش خود را در دمیدن بیش از پیش روح معنویت و اخلاق ایفا کند و به تدریج با گسترش در دیگر واحد‌های دانشگاهی از تمام ظرفیت‌های فرهنگی و هنری کشور برای ترویج معارف اهل بیت (ع) برخوردار شود. او تأکید کرد: وقتی که از دانشگاه و استاد سخن می‌گوییم، ساحتی را تعریف می‌کنیم که در آن علاوه بر دانش و معرفت، معنویت و اخلاق جریان دارد و در ساحت قرآن و معارف اهل بیت (ع) تنفس می‌کنیم.

انتقال انسان از فرش به عرش

حجت الاسلام جواد مهدوی نسب رئیس شورای استانی نهاد رهبری دانشگاه‌های خراسان رضوی با بیان اینکه این جشنواره در مسیر انتقال انسان از فرش به عرش بوده و او را به تعالی می‌رساند گفت: در طول تاریخ شعرا جایگاه ویژه‌ای نزد ائمه (ع) داشته اند، همچنین مقام معظم رهبری نیز توجه ویژه‌ای به آن‌ها دارند.

منتخبان جشنواره ملی «مولود کعبه»

در جشنواره شعر «مولود کعبه» از سیدرضا مؤید، محمدعلی زرافشان و محسن نصرپور مدیر کل صداوسیمای جمهوری اسلامی مرکز خراسان رضوی و همچنین از ۱۴ برگزیده این جشنواره تجلیل و تقدیر شد.

در بخش آزاد، علی مقدم از مشهد رتبه ممتاز را کسب کرد، برگزیدگان این بخش نیز سعید تاج محمدی از کاشمر، سید محمد میرصفی از قم، قاسم بای از رامیان استان گلستان بودند. آرش پورعلیزاده از رشت و سید ابوالفضل مبارز از مشهد نیز به عنوان شایستگان تقدیر در این بخش انتخاب شدند.

همچنین در بخش دانشگاهی، نفر ممتاز مجتبی خرسندی از دانشگاه قم انتخاب شد و برگزیدگان این بخش، عباس احمدی از دانشگاه آزاد اسلامی اراک، محمدعلی انصاری از دانشگاه آزاد اسلامی تهران غرب و آزاده قاسمی از دانشگاه آزاد اسلامی مشهد بودند. مریم پیله ور از دانشگاه پیام نور رشت، محسن کاویانی از دانشگاه قم و فاطمه سلیمان پور از دانشگاه کاشان شایسته تقدیر شدند. در بخش دانش آموزی نیز فاطمه کشتکار دانش آموز سماء از ایلام شایسته تقدیر معرفی شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->