زلزله مشهد را لرزاند + جزئیات (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی در خراسان رضوی و مشهد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) | باران در خراسان رضوی شدت می‌گیرد تداوم بارش باران در ۱۷ استان (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) «یسنا» دختر ناپدید شده ترکمن ربوده شده بود؟ آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | بازنشستگان خواستار افزایش حقوق با رقمی بالاتر از مصوبه مزد هستند (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) سارقان کابل‌های برق فشار قوی در مشهد شناسایی و دستگیر شدند (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان رضوی (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزییاتی درباره درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال موزه‌ها فردا شنبه (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است امنیت غذایی از ارکان امنیت ملی است همه آنچه باید درباره حساسیت فصلی بدانید جلوگیری از ۳ هزار سقط عمد جنین سالم در کشور حریق منزل مسکونی در بلوار میرزا کوچک خان + تصویر حادثه(۱۳ اردیبهشت) شاهرخ‌خان دستگیر شد (۱۳ اردیبهشت) بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان رضوی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات لحظه پیدا شدن «یسنا دیدار» از زبان کایت سوار نیشابوری+فیلم برخورد مرگبار کامیون با پژو پارس در نزدیکی مشهد با ۲ کشته و زخمی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | توضیحات مدیر‌عامل هلال احمر گلستان درباره پیداشدن یسنا، دختر گم‌شده ترکمن یک سوم شهرستان‌های خراسان رضوی فاقد مرکز پزشکی قانونی هستند مشهد، میزبان سومین همایش ملی مدیران خیریه دارالاکرام| بورسیه تحصیلی برای ۸ هزار دانش‌آموز نیازمند
سرخط خبرها

جریمه ۲۱ میلیاردی برای فروشگاه متخلف

  • کد خبر: ۹۹۴۳
  • ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۶:۲۲
جریمه ۲۱ میلیاردی برای فروشگاه متخلف
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان از جریمه یک فروشگاه بزرگ به میزان ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان خبر داد
سهیل دیبا - تخلف محرز مسئولان یک‌فروشگاه زنجیره‌ای در عرضه خارج از شبکه برنج‌های طرح حمایتی، پای بازرسان سازمان تعزیرات حکومتی استان را به یکی از شعب این فروشگاه در مشهد کشاند. بررسی‌ها گواهی بر تخلف گسترده می‌دادکه در نتیجه پرونده‌ای در تعزیرات حکومتی خراسان رضوی تشکیل و تحقیقات گسترده‌ای در این باره آغاز شد. تمام شواهد حاکی از تخلف گسترده در این فروشگاه زنجیره‌ای بود، تا جایی که در نهایت پس از کش و قوس‌های زیاد و تأیید تخلف، جریمه ۲۱ میلیارد ریالی برای این فروشگاه صادر و تایید شد. این بخشی از صحبت‌های حمید رضا کریم، مدیر کل تعزیرات حکومتی خراسان  رضوی است که با خط و نشان کشیدن برای دیگر فـروشــگاه هـای زنــجیره‌ای و هایپرمارکت‌های معروف که در پی بازرسی‌های روز‌های گذشته اخطار دریافت کرده اند، از مسئولان این فروشگاه‌ها خواست تا تخلف‌های مختلفی همچون درج نکردن قیمت‌های فروشگاهی را برطرف سازند.

افزایش ۱۰ برابری شکایت‌ها
او با اشاره به ایجاد پویش رسانه‌ای «بی قیمت نخریم» که در روزنامه شهرآرا نیز بازتاب گسترده‌ای داشت، یکی از مهم‌ترین نتایج آن را اطلاع رسانی به مردم دانست و بیان کرد: از زمانی که بنزین گران شد، هم زمان با راه اندازی این پویش، تاکنون حدود ۲۰۰ شکایت از سوی شهروندان در تعزیرات استان ثبت شده است، این در حالی است که پیش از این تعداد شکایت‌ها ماهانه زیر ۲۰ مورد بود.
کریم در پاسخ به اینکه نتیجه این شکایت‌ها چه می‌شود، تصریح کرد: اقدامات گسترده‌ای در این باره انجام شده است، مهم‌ترین آن گشت‌های روزانه‌ای است که در پی این تماس‌ها صورت گرفته است و تاکنون منجر به تشکیل ۷۰ پرونده تخلف شده است، البته رسیدگی به این پرونده‌ها در همان روز تشکیل به صورت ویژه انجام می‌شود.
تشکیل ۷۰ پرونده در نتیجه گشت‌های تعزیرات رقم پایینی محسوب می‌شود که مدیر کل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی در پاسخ به آن گفت: این میزان پرونده تنها در نتیجه تماس‌های مستقیم شهروندان با تعزیرات تشکیل شده و غیر از سایر پرونده‌هایی است که در پی گشت‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت و همچنین اصناف صورت گرفته است. همان طور که مسئولان صمت اعلام کرده اند در این مدت حدود ۸۰۰۰ بازرسی در مشهد انجام شده و در نتیجه چند هزار پرونده تخلف تشکیل شده است.

گران نخریدن هنر است
کریم با بیان اینکه امروز تمام دستگاه‌های نظارتی، قضایی و حتی شخص استاندار برای مبارزه با گرانی پای کار آمده اند، وضعیت خراسان رضوی در این شاخصه را نسبت به میانگین کشوری بهتر ارزیابی کرد.
این ارزیابی با رقم‌های بالای میوه همخوانی ندارد، موضوعی که مدیر کل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی در واکنش به آن اظهار کرد: یکی از چالش‌هایی که در مشهد با آن مواجه شدیم، موضوع انتقال میوه و تره بار از اطراف شهر به میدان‌های میوه و تره بار با استفاده از وانت‌های بنزین سوز بود تا جایی که در برخی موارد کرایه‌های ۳۰ هزار تومان تا ۱۳۰ هزار تومان افزایش یافته بود. البته به این رانندگان تا اندازه‌ای حق می‌دهیم، اما این افزایش قیمت تنها باید چند درصد اضافه می‌شد. البته در سایر صنوف به خصوص گوشت فروشی‌ها نیز به صورت مقطعی مشکلات مشابهی مشاهده شد.
او یکی از راهکار‌های پیش رو برای رفع این مشکل را ورود اتحادیه و صنف مرتبط با این حوزه‌ها بیان کرد که تا اندازه‌ای موضوع را از تب و تاب اولیه انداخته است و راهکار مهم‌تر را اصلاح فرهنگ خرید دانست و گفت: هر گرانی بدون دلیل نباید منجر به هجوم شهروندان به بازار شود. این موضوع متأسفانه منجر به تقاضای کاذب و افزایش بیشتر قیمت‌ها می‌شود، شهروندان باید توجه کنند که نخریدن کالای گران به خصوص در حوزه میوه و تره بار، سودجویان را متضرر می‌کند و آن‌ها به خاطر رفع خسارت‌های بیشتر، ناچار به کاهش قیمت‌ها می‌شوند.

خوابیدن التهابات در بازار برنج
چندی پیش گرانی و نایاب شدن برنج‌های خارجی نگرانی‌هایی را در بازار مشهد ایجاد کرد، حالا با توجه به جریمه فروشگاه رفاه این طور به نظر می‌رسد که عرضه برنج از سوی فروشگاه‌های زنجیره‌ای سیاستی اشتباه است. مدیر کل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی درباره این انتقاد اعلام کرد: بعد از رسیدگی به پرونده فروشگاه رفاه و رسانه‌ای شدن نام آن، سایر فروشگاه‌های مشابه متوجه شدند که در بحث تخلف‌ها ذره‌ای شوخی نداریم.
کریم افزود: امروز در بحث کالا‌های اساسی هیچ مشکلی نداریم و کالا به مقدار زیادی در انبار‌ها موجود است که به زودی بیش از ۱۰۰۰ تن برنج پاکستانی برای تنظیم بازار عرضه می‌شود. اتفاقا فروشگاه‌های زنجیره‌ای با توجه به اینکه عملکرد تمام آن‌ها زیر ذره بین تعزیرات و سایر نهاد‌های نظارتی است، بهترین گزینه برای توزیع کالا‌های اساسی محسوب می‌شوند. مدیر کل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی در پایان با اطمینان دادن به مردم که با رسیدن به ثبات کامل در بازار گشت‌های سیار در کنار مردم خواهند بود و به کوچک‌ترین موضوعی ورود پیدا می‌کنند، به ۲۴ ساعت شدن این گشت‌ها اشاره کرد و از شهروندان خواست مانند همیشه با گزارش‌های به موقع خود جلوی افزایش قیمت‌ها را بگیرند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->