پلمب یک آتلیه عکاسی در مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه‌های شناسایی لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) امتیاز ۶۰۰ میلیون تومانی برای دارندگان کارت ملی! نمک‌هایی که کاش نم نمک کم شوند! دلار وارد کانال ۶۲ هزار تومان شد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اختصاص بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی افزایش ۴۸ درصدی واردات قهوه به کشور زمان برگزاری مزایده جدید شمش طلا اعلام شد+ جزئیات متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور مسیر دسترسی کشاورزان به یافته‌های علمی شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیل می‌شود بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان در بازار آزاد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر جهاد کشاورزی: خراسان رضوی می تواند پایلوت تولید نان کامل باشد + فیلم قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | نرخ طلا ثابت ماند نقش قانون‌گذاری و نظارت بسیار ضعیف در حوزه ایمنی و بهداشت کار آخرین وضعیت اجاره خانه در مشهد | سهم اجاره در سبد هزینه خانوار بیشتر شده است تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی شناسه «یکتا» چیست؟ + نحوه تبدیل پروانه‌کسب کاغذی به الکترونیکی گوشت آفریقایی و تانزانیایی به ایران وارد می شود اجاره مسکن در منطقه طلاب مشهد چقدر نقدینگی لازم دارد؟ | تعدد فایل‌های کمتر از ۱۰۰ متر (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) عراق، اصلی‌ترین مقصد صادرات مرغ منجمد ایرانی ورق در بازار خودرو برگشت؛ قیمت‌ها صعودی شد | آخرین قیمت پژو، سمند، ساینا، شاهین، دنا و تارا (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) وزیر کار: مسکن، معیشت، اشتغال و دستمزد مهمترین دغدغه‌های جامعه کارگری است
سرخط خبرها
تخفیف‌های غیرواقعی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای

تخفیف‌های پوشالی

  • کد خبر: ۱۰۲۵۳
  • ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۶:۰۰
  • ۱
تخفیف‌های پوشالی
پویش «بی‌قیمت نخریم» این‌بار به سراغ تخفیف‌های غیرواقعی فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفته است
امیررضا وثوقی - «برخی از کارخانه‌هایی که برند‌های بی‌نام‌و‌نشان دارند، محصولاتشان را با قیمت‌های غیرواقعی در برخی از هایپر‌های بزرگ شهر توزیع می‌کنند تا از این راه محصولاتشان بیشتر به فروش برسد.» این بخشی از صحبت‌های امید جلیلی، رئیس شعبه سیار تعزیرات حکومتی استان در بازرسی تیم پویش «بی‌قیمت نخریم» از نمایندگی فروشگاه زنجیره‌ای افق کوروش است. تیم پویش «بی‌قیمت نخریم» متشکل از بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت با همراهی قاضی جلیلی و خبرنگار شهرآرا در بازرسی خود از فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ شهر به یکی از نمایندگی‌های فروشگاه افق کوروش در خیابان ابن‌سینا رفته‌اند تا تخلفات در زمینه درج تخفیفات خلاف واقع را در این مجموعه بررسی کنند. روزنامه شهرآرا در پویش «بی‌قیمت نخریم» همراه با بازرسان اتاق اصناف مشهد، سازمان صمت و تعزیرات حکومتی به سراغ واحد‌های صنفی مشهد می‌رود. در این پویش، شهروندان می‌توانند تخلفات مربوط به درج نکردن قیمت کالا‌ها را به سازمان صمت با شماره ۱۲۴ یا شماره ۸۰۰۰۱۲۴ و به شهرآرا با شماره پیامک ۳۰۰۰۷۲۸۹ اعلام و موضوع را پیگیری کنند.

بی‌اعتمادی به قیمت اجناس در هایپر‌ها
پس از ورود به فروشگاه با دیدن برگه‌های زرد‌رنگ تخفیفات خارج از عرف روی بیشتر قفسه‌های مربوط به اجناس، متوجه دلیل ناپدید شدن موقت مسئول فروشگاه با رسیدن خودرو تعزیرات حکومتی به محل فروشگاه می‌شویم، موضوعی که بازرسان ما را خاطر‌جمع می‌کند که گزینه خوبی را برای بررسی تخفیفات غیرواقعی انتخاب کرده‌اند. بازرسان صمت هر‌کدام بخشی از فروشگاه را برای بررسی انتخاب می‌کنند تا تخلفات احتمالی از چشمشان دور نماند. قاضی جلیلی برای روشن شدن تخلفی که با عنوان تخفیفات خلاف واقع از آن یاد می‌کند به ۲ مایع شیشه‌پاک‌کن اشاره می‌کند و می‌گوید: با اینکه حجم این ۲ مایع شیشه‌پاک‌کن یکسان است، اما کالایی که برند مطرحی دارد با ۱۰ درصد تخفیف در این فروشگاه به فروش می‌رسد و در مقابل کالا‌هایی با برند‌های گمنام‌تر تا ۴۰ درصد تخفیف دارد. این در حالی است که حاشیه سود فروش این محصول نباید ۴۰ درصد باشد. در همین حال پیرمردی از انتهای فروشگاه خود را به ما می‌رساند و صحبت‌های قاضی جلیلی را نیمه‌تمام می‌گذارد. او می‌گوید: بعضی فروشنده‌ها انصاف ندارند، آخر وجدانتان کجا رفته است؟ رب گوجه‌فرنگی شیشه‌ای را به قیمت ۱۴ هزار تومان خریده‌ام، درحالی‌که همان رب را در چهار‌راه میدان‌بار به قیمت ۸۰۰۰ تومان می‌فروشند. بعضی از این فروشگاه‌ها برای جلب مشتری تخفیفاتی بر روی اجناسشان می‌گذارند که نمی‌شود به آن اعتماد کرد. قاضی جیلی این اطمینان را به او می‌دهد که بازرسان تعزیرات حکومتی از هیچ تخلفی چشم‌پوشی نکنند.

اختلاف قیمت ۴۰ درصدی در عرضه گوشت
قفسه گوشت این مجموعه با اینکه تعداد کمی فراورده گوشتی دارد، قسمتی است که به دلیل ناهمخوانی قیمت‌های آن با سطح شهر بازرسان نیاز بیشتری به بررسی آن احساس می‌کنند. پس از استعلام قیمت به گفته بازرس سازمان صمت این فروشگاه مرغی را که در بازار کیلویی ۱۴ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است ۲۲ هزار تومان عرضه می‌کند. علاوه بر فراورده‌های گوشتی بازرسان صمت مشخصات کالا‌هایی را که تخلف در آن‌ها محرز است (مانند زعفران، مربا و چند نمونه کالا بهداشتی) یادداشت می‌کنند تا با بررسی فاکتور‌های خرید این اجناس میزان دقیق تخلف این فروشگاه مشخص شود. با توجه به ارائه نشدن فاکتور در این مجموعه از این اقلام فهرست‌برداری می‌شود تا مسئولان این فروشگاه مستندات خود را مبنی بر تخلف نکردن در زمینه تخفیفات خلاف واقع به سازمان صنعت و معدن و تجارت ارائه دهند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
0
0
من به فروشگاه ... شعبه دلاوران رفتم قیمت اتیکت ها با قیمت صندوق اختلاف داشت .
از اعتماد مردم سوء استفاده میکند .
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->