وزیر کشور: دولت عربستان فعلا با رأی دادن حجاج ایرانی مخالفت کرد تلویزیون از آخرین صحبت‌های نامزد‌ها در ۱۵ دقیقه خبرداد (۶ تیرماه ۱۴۰۳) محل اجتماع حامیان جلیلی در مشهد تغییر کرد (۶ تیر ۱۴۰۳) سخنگوی کرملین: روسیه آماده گفتگو با فرانسه است حضور «مسعود پزشکیان» نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در مشهد (۶ تیر ۱۴۰۳) + فیلم و عکس سخنگوی ستاد انتخابات: امروز آخرین روز تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری است (۶ تیر ۱۴۰۳) + فیلم ۲۲۰ هزار نیرو در سراسر کشور امنیت انتخابات را تأمین می‌کنند هشدار ۱۶ برنده نوبل اقتصاد درباره تبعات سیاست‌های ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات سوریه: منطقه عربی با تداوم جنایت اسرائیل شاهد مرحله جدیدی از بی ثباتی و تنش است حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان کره شمالی، موشک بالستیک جدید آزمایش کرد نماینده فلسطین: برای ناکام گذاشتن نتانیاهو نیازمند استقرار آتش بس در غزه هستیم لاوروف: بریکس پذیرش عضو جدید را موقتاً متوقف می‌کند شهادت ۸۰ عضو خانواده هنیه از ابتدای جنگ رژیم صهیونیستی خشم کابینه نتانیاهو از مشاور امنیت داخلی به دلیل اعتراف به ناتوانی ارتش اسرائیل سفیر آمریکا: زمان آتش بس در غزه و پایان ناسازگاری حماس فرا رسیده است قالیباف: کناره‌گیری من شایعه است + فیلم حمله موشکی یمن علیه رژیم صهیونیستی با هدف قرار دادن یک کشتی (۵ تیر ۱۴۰۳) آمریکا: اسرائیل راه حل دیپلماتیک را بر درگیری با حزب الله ترجیح می دهد
سرخط خبرها

قول و قرار پاستوری در خانه ملت

  • کد خبر: ۹۹۵۷
  • ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۶:۵۷
قول و قرار پاستوری در خانه ملت
مقامات مختلف با حضور در مجلس شورای اسلامی بر نظارت جدی برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها تأکید کردند
در جلسه علنی روز گذشته مجلس که به ریاست علی لاریجانی برگزار شد، نمایندگان آثار اصلاح قیمت بنزین بر کالا‌ها و خدمات را با حضور رئیس سازمان تعزیرات حکومتی، وزیر دادگستری، وزیر صنعت، معدن و تجارت و دیگر مسئولان مربوط  بررسی کردند.
رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، در این جلسه تأکید کرد به دنبال افزایش قیمت بنزین، نظارت بر قیمت کالا‌ها و خدمات تشدید شده و این وزارتخانه تمام تلاش خود را برای به حداقل رساندن تأثیر افزایش قیمت بنزین بر قیمت کالا‌ها و خدمات به کار گرفته است. وی بیان کرد: در روز‌های گذشته، بعد از اینکه عالی‌ترین سطح تصمیم گیری نظام برای اصلاح قیمت بنزین تصمیم گرفت و این طرح اجرایی شد، وزارت صنعت، معدن و تجارت تمام تلاش خود را به کار گرفت تا آثار این افزایش قیمت روی کالا‌ها و خدمات را به حداقل برساند.
همچنین علیرضا آوایی، وزیر دادگستری، نیز با تشریح اقدامات نظارتی این وزارتخانه و دستگاه‌های مربوط، پس از افزایش قیمت بنزین گفت: تلاش می‌کنیم آثار تورمی این افزایش قیمت را در حد وسعمان به حداقل برسانیم. وی اظهار کرد: ما اهتمام ویژه‌ای به گشت‌های مشترک و تصمیم گیری برای پرونده‌های ارجاعی به سازمان تعزیرات داشتیم. در همین راستا ظرف یک هفته بیش از ۲۸ هزار شکایت و گزارش در سامانه ۱۳۵ ثبت شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۴۹۷۵ پرونده بود، ۴۸۳ درصد رشد را نشان می‌دهد.
در ادامه این جلسه، جمال انصاری، رئیس سازمان تعزیرات حکومتی، از تشدید نظارت‌های این سازمان در پی اجرای مصوبه سران قوا برای افزایش قیمت بنزین خبر داد. وی اظهار کرد: در ۲ سال گذشته سازمان تعزیرات در شرایط متراکم کاری و انباشت مطالبات فشرده مردم تلاش کرده است تأثیر منفی متغیر‌ها بر پیکره مردم را کاهش دهد. ما با مداخله دستگاه‌های همکار، سعی می‌کنیم این افق را به شکل بهتری ترسیم کنیم.
حسین مدرس خیابانی، قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی، هم با بیان اینکه ذخایر راهبردی کالا‌های اساسی در کشور تأمین شده است افزود نظارت و کنترل ۱۰۰ قلم کالای اساسی آرامش را به سایر کالا‌ها نیز تسری خواهد داد.
وی افزود: متعاقب اصلاح نرخ بنزین، اقداماتی را در بخش‌های مختلف انجام دادیم که بخش عمده آن مربوط به قبل از اجرای طرح بوده است. در این زمینه، فراوانی کالا‌های اساسی و راهبردی پشتوانه مهمی است که با تأمین بموقع آن ها، می‌شود آثار این طرح را کاهش داد. برای ما اصل فراوانی بر قیمت مقدم است و از اردیبهشت ماه و خردادماه سال جاری با همکاری بانک مرکزی، سازمان بنادر و گمرک اقداماتی ویژه برای تأمین کالا‌های اساسی داشته ایم که مطلوب و بی سابقه است و به اضافه مصرف جاری ذخائر راهبردی کالا‌های اساسی و راهبردی ما تأمین شده است.
در ادامه، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، نیز تأکید کرد با اعمال نظارت دقیق باید جلو افزایش قیمت کالا‌هایی را که شرکت‌های دولتی تولید یا وارد می‌کنند گرفت. وی افزود: قیمت کالا‌هایی که شرکت‌های دولتی تولید می‌کنند یا دولت واردات آن‌ها را برعهده دارد نباید افزایش یابد. دولت در گام اول، باید این بخش را کنترل کند. بعضا شنیده می‌شود برخی از شرکت‌های دولتی و حتی خودروسازی‌ها قیمت‌ها را بالا برده اند.
در ادامه این جلسه، سعید مبینی، رئیس اتاق اصناف کشور، با اشاره به اشباع بازار از کالا تأکید کرد اصلاح قیمت بنزین تأثیری بر کالا‌های موجود در سطح بازار نخواهد گذاشت، اما بر حوزه حمل ونقل کشور تأثیر خواهد گذاشت.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->