برگزاری کنگره شعر توس تا نیشابور + جزئیات «پدر قهوه» سریال جدید مهران مدیری در راه شبکه نمایش خانگی چندخطی درباره‌ی کتاب «فلسفه‌ی پیاده‌روی» نوشته‌ی فردریک گرو | بجنبید، منتظرمان هستند! بازگشت بهروز افخمی با «هفت» به تلویزیون + زمان پخش تئاتر کمدی «هشتگ، بچه‌شهرستانی‌ام» روی صحنه می‌رود + پوستر و زمان اجرا انعکاسی از مظلومیت غزه در «خاورمیانه» | گفتگو با احمدرضا عبیدی (ججو) به مناسبت انتشار موزیک ویدئو جدیدش فردوسی و «شاهنامه» در نگاه محمدعلی اسلامی ندوشن «صحبت یار» در نگارخانه فردوسی + عکس اضافه شدن شخصیت «غرغر خان» به باغ شادونه نقد کامل فیلم تلماسه ۲ (Dune 2) | زیبایی و وحشت «پهلوان هرگز نمی‌میرد» و «پهلوان واقعی» در تلویزیون + زمان پخش پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین ۱۴۰۳ |«هویزه» مشهد در جمع پرفروش‌ها ماجرای شکایت صداوسیما از مهران مدیری به کجا رسید؟ «نردبان آسمان» به کتاب‌فروشی‌ها آمد صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تجلیل از کارگردان فلسطینی در جشنواره فیلم سارایوو فیلم‌های اولین هفته اردیبهشت ۱۴۰۳ (۶ و ۷ اردیبهشت) + زمان پخش
سرخط خبرها

آیین رونمایی از کتاب «ستاره کلاشین» در مشهد برگزار شد

  • کد خبر: ۹۹۹۶۹
  • ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲
آیین رونمایی از کتاب «ستاره کلاشین» در مشهد برگزار شد
آیین رونمایی از کتاب «ستاره کلاشین» با حضور سردار حسینعلی یوسفعلی  زاده، مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، دیروز در تالار قدس کتابخانه آستان قدس رضوی برگزار شد.

شکیبا افخمی راد | شهرآرانیوز - آیین رونمایی از کتاب «ستاره کلاشین» با حضور سردار حسینعلی یوسفعلی  زاده، مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، دیروز در تالار قدس کتابخانه آستان قدس رضوی برگزار شد. «ستاره کلاشین» اثر جدیدی از انتشارات «نوید فتح» با موضوع زندگی داستانی دانش آموز بسیجی شهید «سید محمدرضا شعاعی آستانه»، به قلم سمیه جوادی و محدثه دبستانی نگارش شده است. داستان زندگی شهید شعاعی را میترا محمودی که در تقلای یافتن نور هدایت است، روایت می‌کند. این کتاب، خاطرات خانواده شعاعی را پیش از تولد شهید تا روز نوزدهم شهریور ۱۳۶۴ که محمدرضا شعاعی در عملیات «قادر ۲» بر روی ارتفاعات کلاشین به شهادت می‌رسد روایت می‌کند.

بیان ارزش‌ها با بهره گیری از هنر و قلم

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در این مراسم گفت: شهید شعاعی ستاره درخشانی در کهکشان پر از بندگان مخلص خداست. امروز از بین آن همه ستاره، قرعه معرفی و گفتگو به نام شهید شعاعی افتاده است.

سردار حسینعلی یوسفعلی زاده، با تأکید بر ادامه داشتن مسیر شهیدان بیان کرد: ما اگر از حقایق سخن نگوییم دشمن دروغ پردازی می‌کند و مطالب تحریفی جای حقایق را می‌گیرد. ما باید از شهدا، ایثارگران، رزمندگان و خانواده‌های کفرستیز شان بگوییم. به گفته او، برای بیان این ارزش‌ها باید از هنر، قلم و ذوق و قریحه‌های ناب استفاده کنیم.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی یادآور شد: همان طور که هرکسی نمی‌تواند سلاح به دست بگیرد و خط دشمن را بشکند هرکسی هم نمی‌تواند قلم به دست بگیرد و روایتگر حقایق ناب و گران بها باشد، کسی که راوی ارزش‌های دفاع مقدس است باید در این میدان زحمت کشیده باشد.

سردار یوسفعلی زاده همچنین از نویسندگان درخواست کرد که فرصت حضور نسل باشکوه دفاع مقدس را غنیمت بدانند و خاطرات و روایت‌های آن‌ها را ثبت کنند.

ضرورت حمایت از جوانان

علیرضا میری، جانباز و نویسنده دفاع مقدس که به نویسندگان «ستاره کلاشین» در نگارش این کتاب یاری رسانده است درباره نوشتن کتاب درباره شهدا و رزمندگان گفت: نسل امروز پا در رکاب و آماده است، اما پشتوانه‌ای ندارد. این درحالی است که هرجا نسل جنگ و دفاع مقدس از جوانان حمایت کردند و تجربیاتشان را به آن‌ها انتقال دادند، نتیجه خوبی گرفتیم. او یادآور شد: نسلی که جنگ را تجربه کردند باید وارد عرصه شوند و اجازه دهند خاطراتشان نگاشته شود.

نویسندگان، جواهرساز هستند

علیرضا مهرداد، نویسنده حوزه ادبیات دفاع مقدس، هم در این مراسم نویسندگان را همچون جواهرسازان خواند و بیان کرد: طلای خام به درد کسی نمی‌خورد. گنجینه‌های دفاع مقدس هم تکه‌های بزرگی از طلا هستند که نویسندگان باید آن‌ها را به زیورآلات تبدیل کنند تا مردم، آن‌ها را گردن آویز خودشان کنند.

تأثیر شهید شعاعی بر زندگی نویسنده کتاب

در بخش دیگری از این مراسم سمیه جوادی یکی از نویسندگان کتاب «ستاره کلاشین» درباره نگارش این اثر توضیح داد: زمانی که خاطرات شهید شعاعی را شنیدم، همانجا به ذهنم خطور کرد که کاش درباره این شهید کتابی نوشته و در اختیار مردم گذاشته می‌شد. در همان لحظه آقای میری به من پیشنهاد داد که من کتاب «ستاره کلاشین» را بنویسیم. او همچنین تصریح کرد: هیچ وقت فکر نمی‌کردم روزی با کتاب شهید شعاعی به عنوان نویسنده نامم مطرح شود.

جوادی همچنین گفت: تمام لحظاتی که برای شهید می‌نوشتیم، احساس می‌کردیم دست دیگری در کار است و آن دست همه چیز را اداره می‌کند. معونیت زندگی شهید شعاعی بر روی ما تأثیر بسیاری گذاشت.

همگام با نوشتن این کتاب بزرگ شدم

محدثه دبستانی، دیگر نویسنده کتاب درباره حضورش در این پروژه توضیح داد: من در کارگاه داستان نویسی دانشگاه با استاد میری و خانم جوادی آشنا شدم و کمی که زمان گذشت به من پیشنهاد دادند تا در نوشتن این کتاب همکاری کنم.

او یادآور شد: آن زمان طرح کلی داستان را سمیه جوادی شکل داده بود و او به من گفت شخصیت خیالی میترا محمودی راوی داستان و هم سن و سال خودت است و می‌خواهد شهید را به نسل جوان معرفی کند. دبستانی نوشتن این کتاب را عنایتی از جانب پروردگار دانست و تصریح کرد: من همگام با میترا محمودی در داستان پیش رفتم و بزرگ شدم و دغدغه هایم تغییر کرد. الان اولویت زندگی من حضور در این مسیر و نوشتن برای شهدا و رزمندگان است و خدا را از این بابت شکر می‌کنم.

به گفته این نویسنده نسل امروز باید با گنجینه‌های دفاع مقدس آشنا شود و دنیای آن‌ها را تجربه کند تا ببیند آن‌ها چه کسانی بودند و چه دغدغه‌هایی داشتند.

در پایان این مراسم که با حضور هم رزمان و خانواده شهید «سید محمدرضا شعاعی آستانه» برگزار شد از کتاب «ستاره کلاشین» رونمایی شد. این کتاب در قطع رقعی و در ۳۰۵ صفحه در زمستان ۱۴۰۰ از سوی انتشارات «نوید فتح» منتشر شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->