دولتهای استکباری، پشت پرده تخریب قبور ائمه بقیع(ع)
سیدحسین دوستدار| یک بار دیگر به مناسبت فرارسیدن هشتم شوال و سالروز تخریب قبور ائمهبقیع(ع)، هیئت بازاریان مشهد میزبان مراسمی با همین عنوان بود تا با حضور آیتا... سیداحمد علمالهدی، نماینده ولیفقیه در استان، ابعاد ناگفته این جنایت تاریخی بیشتر تبیین شود. عضو مجلسخبرگانرهبری در این مراسم تصریح کرد که یکی از حقایق کمترگفتهشده در دین خدا این است که تولی در کنار تبری مطرح شده است و حتی شاید بتوان گفت گاهی اوقات تبری از تولی پیشی میگیرد و برائت از دشمنان و مشرکان، بهعنوان مهمترین راه تشخیص حق و صراط مستقیم مطرح میشود. به گفته آیتا... علمالهدی، حتی تا زمان پیروزی انقلاب اسلامی هم تفکر بنیهاشم، به عنوان مهمترین دشمن آلسعود، مطرح بود و برخی سادات و شیعیان خاص عربستان بهقدری از طرف حکومت در فشار و تنگنا بودند که حتی از تأمین معاش و امور اولیه زندگی خود باز میماندند. وی ادامه داد: ترس از ارتباط گرفتن سادات و شیعیان عربستان با ملت ایران دلیل واضح و روشنی بود که این تنگنا و خفقان در فضای حاکمیتی سعودیها حاکم شود و فراتر از این، تخریب قبور ائمهبقیع(ع) به عنوان پرچمهای برافراشته شیعیگری در دستورکار قرار بگیرد. امامجمعه مشهد این را هم گفت که اگرچه حاکمان سعودی، عامل اصلی تخریب قبور ائمه بقیع(ع) بودهاند، اما پشت پرده همه این جریانهای شوم، بازهم به دولتهای استکباری و بهخصوص انگلستان باز میگردد. وی ادامه داد: تأسیس اسرائیل هم در امتداد همین تخریب قبور ائمهبقیع(ع) است تا یک غده سرطانی در منطقه شکل بگیرد و هر زمان مسلمانان بخواهند اجتماع و جریانی را رقم بزنند، این غده آنان را درگیر کند.
آزادراه حرمتاحرم در خراسان رضوی معطل اعتبار
امروز حجتالاسلاموالمسلمین رئیسی، رئیسجمهور، و هیئتهمراه در ادامه دور دوم سفرهای استانی به استان سمنان سفر میکنند. بازدید از پروژه آزادراه حرمتاحرم (حدفاصل گرمسار-لاسجرد) از جمله برنامههای پیشبینیشده در این سفر است. درهمینرابطه مجری پروژه آزادراه حرمتاحرم اعلام کرد: پروژه آزادراه حرمتاحرم از قم تا مشهد بهطول نهصد کیلومتر تعریف شده است. قطعه
قم-گرمسار به عنوان بخش نخست این پروژه بهطول ۱۵۰کیلومتر در سال۹۴ افتتاح شد و به بهرهبرداری رسید.
افتتاح 36 کیلومتر از قطعه دوم تا پایان سال
اسماعیل احمدی افزود: اکنون قطعه گرمسار-سمنان این پروژه به طول ۱۱۴کیلومتر در حال اجراست که قرارداد آن در سال۹۶ منعقد شده بود که خود در سه زیرقطعه تعریف شده است. این قطعه برای تکمیل و بهرهبرداری نیازمند ۱۰هزارمیلیارد تومان اعتبار است، اما این قطعه بهدلیل مشکلات تأمیناعتبار، تاکنون فقط به میزان شانزده کیلومتر پیشرفت داشته و مقرر شده است که قسمتی از قطعه ۲ آن بهطول ۳۶ کیلومتر تا پایان امسال افتتاح شود.
پیشرفت مسیر مشهد-تربت، فقط 14درصد
مجری پروژه آزادراه حرمتاحرم خاطرنشانکرد: بخش دیگر این پروژه از مشهد به سهراهی تربت حیدریه به طول ۳۳ کیلومتر در حال اجراست. قرارداد این قطعه در سال۹۷ منعقد شده و تاکنون 14درصد پیشرفت داشته و هزینه اجرای آن ۶هزارمیلیارد تومان است. همچنین مطالعات قطعه سهراهی تربتحیدریه به نیشابور انجام شده است. اما هنوز مجوز «ماده ۲۳» قطعه نیشابور تا سمنان دریافت نشده است.