خبر چین

دولت‌های استکباری، پشت پرده تخریب قبور ائمه‌ بقیع(ع)
سیدحسین دوستدار| یک بار دیگر به مناسبت فرارسیدن هشتم شوال و سالروز تخریب قبور ائمه‌بقیع(ع)، هیئت بازاریان مشهد میزبان مراسمی با همین عنوان بود تا با حضور آیت‎ا... سیداحمد علم‌الهدی، نماینده ولی‌فقیه در استان، ابعاد ناگفته این جنایت تاریخی بیشتر تبیین شود. عضو مجلس‌خبرگان‌رهبری در این مراسم تصریح کرد که یکی از حقایق کمتر‌گفته‎شده در دین خدا این است که تولی در کنار تبری مطرح شده است و حتی شاید بتوان گفت گاهی اوقات تبری از تولی پیشی می‎گیرد و برائت از دشمنان و مشرکان، به‎عنوان مهم‎ترین راه تشخیص حق و صراط مستقیم مطرح می‎شود. به گفته آیت‎ا... علم‎الهدی، حتی تا زمان پیروزی انقلاب اسلامی هم تفکر بنی‎هاشم، به عنوان مهم‎ترین دشمن آل‎سعود، مطرح بود و برخی سادات و شیعیان خاص عربستان به‌قدری از طرف حکومت در فشار و تنگنا بودند که حتی از تأمین معاش و امور اولیه زندگی خود باز می‌ماندند. وی ادامه داد: ترس از ارتباط گرفتن سادات و شیعیان عربستان با ملت ایران دلیل واضح و روشنی بود که این تنگنا و خفقان در فضای حاکمیتی سعودی‎ها حاکم شود و فراتر از این، تخریب قبور ائمه‌بقیع(ع) به عنوان پرچم‎های برافراشته شیعیگری در دستورکار قرار بگیرد. امام‌جمعه مشهد این را هم گفت که اگرچه حاکمان سعودی، عامل اصلی تخریب قبور ائمه بقیع(ع) بوده‎اند، اما پشت پرده همه این جریان‎های شوم، بازهم به دولت‎های استکباری و به‎خصوص انگلستان باز می‎گردد. وی ادامه داد: تأسیس اسرائیل هم در امتداد همین تخریب قبور ائمه‌بقیع(ع) است تا یک غده سرطانی در منطقه شکل بگیرد و هر زمان مسلمانان بخواهند اجتماع و جریانی را رقم بزنند، این غده آنان را درگیر کند.


آزادراه حرم‌تا‌حرم در خراسان  رضوی معطل اعتبار
امروز حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی، رئیس‌جمهور، و هیئت‌همراه در ادامه دور دوم سفرهای استانی به استان سمنان سفر می‌کنند. بازدید از پروژه آزادراه حرم‌تا‌حرم (حدفاصل گرمسار-لاسجرد) از جمله برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در این سفر است. در‌همین‌رابطه مجری پروژه آزادراه حرم‌تا‌حرم اعلام کرد: پروژه آزادراه حرم‌تا‌حرم از قم تا مشهد به‌طول نهصد کیلومتر تعریف شده است. قطعه
 قم-‌گرمسار به عنوان بخش نخست این پروژه به‌طول ۱۵۰‌کیلومتر در سال‌۹۴ افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید.
افتتاح 36 کیلومتر از قطعه دوم تا پایان سال
اسماعیل احمدی افزود: اکنون قطعه گرمسار-سمنان این پروژه به طول ۱۱۴‌کیلومتر در حال اجراست که قرارداد آن در سال‌۹۶ منعقد شده بود که خود در سه زیرقطعه تعریف شده است. این قطعه برای تکمیل و بهره‌برداری نیازمند ۱۰‌هزار‌میلیارد تومان اعتبار است، اما این قطعه به‌دلیل مشکلات تأمین‌اعتبار، تاکنون فقط به میزان شانزده کیلومتر پیشرفت داشته و مقرر شده است که قسمتی از قطعه ۲ آن به‌طول ۳۶ کیلومتر تا پایان امسال‌ افتتاح شود.
پیشرفت مسیر مشهد-تربت، فقط 14‌درصد
مجری پروژه آزادراه حرم‌تا‌حرم خاطرنشان‌کرد: بخش دیگر این پروژه از مشهد به سه‌راهی تربت حیدریه به طول ۳۳ کیلومتر در حال اجراست. قرارداد این قطعه در سال‌۹۷ منعقد شده و تاکنون 14‌درصد پیشرفت داشته و هزینه اجرای آن ۶‌هزار‌میلیارد تومان است. همچنین مطالعات قطعه سه‌راهی تربت‌حیدریه به نیشابور انجام شده است. اما هنوز مجوز «ماده ۲۳» قطعه نیشابور تا سمنان دریافت نشده است. 

پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->