دبیر کل انجمن حسابرسان داخلی ایران:

شهرداری مشهد با اختلاف سرآمد شهرداری‌های کل کشور در حسابرسی داخلی است

سعید ترک‌زاده، دبیرکل و نایب‌رئیس هیئت‌مدیره انجمن حسابرسان داخلی ایران، عصر روز گذشته در مراسم اهدای جایزه ملی انجمن حسابرسان داخلی ایران به شهرداری مشهد، اظهارداشت: در سال1397 نخستین جایزه ملی را اهدا کردیم و امروز با افتخار عرض می‌کنم که شهرداری مشهد به‌عنوان سرآمد شهرداری‌های کل کشور تندیس طلا گرفت.
وی ادامه داد: ‌‌با افتخار می‌گوییم که شهرداری مشهد حتی سرآمدتر از شهرداری تهران حداقل در حوزه حسابرسی داخلی است و ‌خیلی جلوتر از حسابرسی داخلی شهرداری تهران عمل می‌کند.
ترک‌زاده تأکید کرد: شهرداری مشهد در مجموع با کسب یک‌هزارو435 امتیاز از یک‌هزارو580 امتیاز برنده تندیس زرین یا طلایی در سطح شکوفایی سازمانی (یک‌پارچگی) حسابرسی داخلی شد که واقعا جای تبریک دارد.


هماهنگی، گفت‌وگو و فهم متقابل نقطه برجسته این دوره است
محمدرضا حیدری، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این مراسم اظهارداشت: موفقیت ما در این بوده است که می‌دانیم کجا بودیم و الآن کجا هستیم؛ نباید به این بسنده کنیم، باید همچنان تلاش کنیم و ان‌شاءا... در گام‌های بعدی ‌موفقیت‌های بزرگ‌تری را به‌دست آوریم.
محمدرضا کلائی، شهردار مشهد هم با بیان اینکه در این دوره بخش‌های مغزافزاری ما در حوزه‌های برنامه‌ریزی، مالی و پشتیبانی و اقتصادی با هم هماهنگ‌تر عمل می‎کنند، گفت: یکی از نقاط برجسته این دوره هماهنگی، گفت‌وگو و فهم متقابل است.
وی خاطرنشان کرد: این مهم به ما این امکان را می‎‌دهد که سازمان ما عملکردش قابل رصد باشد، فضاهای خالی را پوشش بدهد و بتوانیم به توفیق دست پیدا کنیم؛ من برای این هماهنگی و همراهی خدا را شکر می‌کنم.


ارتقای شفافیت و توانمندی، شعار ما در دوره پنجم بود
در ادامه این مراسم، رضا خواجه‌نائینی، معاون مالی و پشتیانی شهرداری مشهد گفت: بنا بر آن بود که این جایزه در سال گذشته به ما اهدا شود، اما به‌علت شیوع ویروس کرونا به امسال‌ موکول شد؛ تلاش خواهیم کرد که سطح بالاتر را نیز در سال جاری کسب کنیم.
وی ادامه داد: مدیریت‌شهری در دوره پنجم ‌2شعار اصلی ارتقای شفافیت و توانمندی را دنبال کرد که اجرای هم‌زمان آن نیازمند کارآمدی و بهبود عملکرد است؛ یک جنبه این 2شعار عملکرد شهرداری است که ماحصل آن خروجی‌های فیزیکی است و یکی دیگر از جنبه‌های آن بحث شفافیت است.
معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد بیان کرد: ایجاد اتاق‌های شیشه‌ای و شفافیت در شهرداری‌ها راهکارهای مختلفی دارد که این امر در اجرای سریع کارها محدودیت‌های ما را افزایش می‌دهد.
خواجه‌نائینی افزود: رویکرد مدیریت‌شهری در دوره پنجم نیز افزایش کارایی و هم‌زمان ارتقای شفافیت و نظارت‌ها بوده است؛ در حوزه نظارت یکی از راهبردها بحث‌های حسابرسی است که به شکل جدی و علمی‌تر پیگیری می‌شود.
وی ادامه داد: شهرداری مشهد به‌عنوان تنها شهرداری در میان کلان‌شهرها به‌صورت اختیاری خود را در معرض ارزیابی قرار داده است و در سال گذشته برای اولین بار در این رقابت شرکت کرد و جایزه ملی حسابرسی در سطح2 را از آن خود کرد.
معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: طبیعتا اگر سازمان ما روبه‌رشد باشد، باید سطح خود را حفظ کند و روبه‌جلو حرکت کند؛ امسال نیز ما در سطح بالاتری اقدام به شرکت در این جایزه کردیم و توانستیم در آن سطح که بالاتر از سال قبل است هم جایزه طلایی را از آن خود کنیم.
خواجه‌نائینی تصریح کرد: تاکنون 3سطح از این جایزه را از آن خود کرده‌ایم و تلاش خواهیم کرد تا 2سطح نهایی آن را نیز به‌دست آوریم.
کارگروه بودجه و حسابرسی نقش کمیته حسابرسی را در شورای شهر ایفا می‌کند
محمدحسین ودیعی، رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این مراسم گفت: کارگروه بودجه و حسابرسی در شورای شهر اکنون همان نقش کمیته حسابرسی را ایفا می‌کند و سعی داریم جایگاه بی‌نظیر حسابرسی داخلی را که نقش بسزایی در کاهش مشکلات و نقایص فرایندهای اجرایی و مدیریت ریسک دارد، ارتقا دهیم و روزبه‌روز جوایزی با سطح بالاتری دریافت کنیم.

پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->