22 دقیقه آب بازی!

ترکیب زمین خراب با باران زیاد، بازی دیروز شهرخودرو مشهد و پیکان تهران را نیمه‌تمام کرد

مرتضی اخوان - نبرد خودروسازان در هفته دوم لیگ برتر بیستم در‌حالی روز گذشته از ساعت16:20 در ورزشگاه شهدای شهر قدس برگزار شد که بارش شدید باران در تهران بازی را در دقیقه‌22 متوقف کرد؛ توقفی که به‌دلیل شرایط نامطلوب زمین چمن ورزشگاه که بیشتر به استخر می‌ماند، موجب تعویق 24ساعته بازی شد. تصاویر زمین چمن شهر قدس نشان می‌دهد کیفیت نامطلوب زمین با بارش باران و همان 22‌دقیقه بازی ممکن است امروز هم کار را برای 2 تیم با مشکل رو‌به‌رو کند. این‌همه در‌حالی است که هم‌زمان با بازی پیکان و شهرخودرو در پیکان‌شهر، پرسپولیس و نفت‌آبادان هم در ورزشگاه آزادی با هم بازی کردند؛ اما باران نتوانست بر کیفیت مطلوب زمین چمن بازی اثر بگذارد و آن بازی بدون هیچ مشکلی برگزار شد. نبرد شاگردان مهدی رحمتی و مهدی تارتار نیمه‌تمام ماند، اما همان چند دقیقه دیدار حاشیه‌‌های خاصی داشت؛ از فهرست هجده‌نفره شهرخودرو با غایبان سرشناسش بگیرید تا جر‌و‌بحث رحمتی و مدیرروستا، مدیر پیکان، در راهروی منتهی به رختکن تیم‌ها!

 

غافل‌گیری‌های بزرگ در ترکیب شهرخودرو
سیدمهدی رحمتی در بازی روز گذشته مقابل پیکان کار را با ترکیبی متفاوت از بازی مقابل ماشین‌سازی آغاز کرد؛ غافل‌گیری‌هایی که در فهرست ابتدایی شهرخودرو توجه همگان را به خود جلب کرد. غیبت ستاره بلامنازع شهرخودرو در بازی اول، امین قاسمی‌نژاد، که از قضا روز گذشته تولدش هم بود، از نکات عجیب فهرست رحمتی بود. قاسمی‌نژاد که در بازی اول برای شهرخودرو 2 گل زد و یک پاس گل داد، در این بازی حتی در فهرست هجده‌نفره تیم نیز قرار نداشت. همچنین محمدعلی فرامرزی ‌که در بازی اول دفاع چپ ثابت تیم بود، از فهرست هجده‌نفره خارج شده بود! این در‌حالی است که پیش از بازی هیچ خبری مبنی‌بر مثبت‌شدن تست کرونای این بازیکنان منتشر نشد و به نظر می‌رسد ریشه این غیبت در جایی دیگر باشد. اما بهتاش میثاقیان، مدافع مشهدی تازه‌جذب‌شده شهرخودرو، در مقابل پیکان از ابتدا در ترکیب قرار گرفت؛ بازیکنی که ‌قراردادش را در روز آخر نقل‌‌و‌انتقالات با شهرخودرو به امضا رساند، اما از یکی‌دو هفته قبل در تمرینات این تیم شرکت کرده بود و در قالب کار تیمی با عنابی‌ها تمرین کرده بود.


غیبت ادامه‌دار فرجی
به‌جز تمام غافل‌گیری‌های فهرست هجده‌نفره رحمتی در بازی مقابل پیکان باید به غیبت ادامه‌دار فرشاد فرجی اشاره کرد؛ مدافعی که بدجور مورد‌توجه پرسپولیس بود و تا لحظات آخر فصل نقل‌و‌انتقالات باشگاه تهرانی در‌پی جذب او بود و خودش هم گفته بود اگر باشگاه اجازه بدهد، مبلغ رضایت‌نامه‌اش را هم خودش خواهد داد. با‌این‌همه فرجی بعد از ماندگاری در شهرخودرو باز هم در فهرست رحمتی قرار نگرفت تا این علامت‌سؤال به وجود بیاید که آیا فرجی هنوز به جدایی از شهرخودرو و پیوستن به پرسپولیس امیدوار است یا خیر؟


استخر شهر قدس متأثر از باران پاییزی
باران شدید پاییزی در تهران پیش از شروع مسابقه برای 2 تیم مشکلاتی را به وجود آورد. خیس‌شدن صندلی‌های نیمکت و آب‌گرفتگی زمین استخرگونه ورزشگاه شهدای شهر قدس از‌جمله حواشی این بازی پیش از شروع بود که بازیکنان 2 تیم را برای گرم‌کردن دچار مشکل کرد. البته با اصرار ناظر فدراسیون در‌نهایت بازیکنان در باتلاق شهرقدس حاضر شدند و خودشان را گرم کردند.


مصدومیت «مهربان» پیش از آب‌تنی!
حسین مهربان، مهاجم مشهدی شهرخودرو، که از‌سوی رحمتی در فهرست 11 مرد ابتدایی شهرخودرو در بازی با پیکان قرار داشت، در گرم‌کردن پیش از بازی و در زمین استخرگونه ورزشگاه شهدای شهرقدس دچار مصدومیت شد تا از فهرست هجده‌نفره تیم کنار گذاشته شود. این در‌حالی بود که مهربان بازی قبل از روی نیمکت کار را دنبال می‌کرد و قرار بود در این بازی در ترکیب ثابت و ابتدایی تیم وارد میدان شود.


رحمتی: ما ایرانی‌ها به اشتباهمان پافشاری داریم!
سرمربی تیم فوتبال شهرخودرو که بعد از لغو بازی به‌شدت از برگزاری بازی و نیمه‌تمام‌ماندنش در شرایط بارانی شاکی بود، نزد وحید کاظمی داور بازی رفت و دقایقی با او صحبت کرد. رحمتی خطاب به کاظمی گفت: ‌شما که می‌دانستید شدت باران زیاد است، چرا از اول بازی را برگزار کردید؟‌ کاظمی در جواب رحمتی به لزوم حفظ سلامت بازیکنان اشاره کرد و مدعی شد که پیش‌بینی این وضعیت را نمی‌کرده است. سرمربی تیم فوتبال شهرخودرو در حاشیه لغو این بازی گفت: ‌ما ایرانی‌ها اصرار داریم به اینکه یک چیزی را از بین ببریم و خراب کنیم. با اینکه می‌دانیم آن کار اشتباه است، ولی یک ضرری به خودمان و دیگران بزنیم؛ اما روی اشتباهی که هست، پافشاری کنیم.‌ وی افزود: ‌آقای داور گفت قانون این است که توپ روی 80درصد زمین حرکت نکند. ما هم به قانون احترام گذاشتیم؛ اما از همان اول مشخص بود باران خیلی شدید است و امکان برگزاری بازی نیست. مشخص بود این بازی لغو می‌شود و فقط حیف که این زمین خراب شد.‌
رحمتی در پاسخ به این سؤال که با این وضعیت آیا بازی 24 ساعت بعد در زمینی با این کیفیت برگزار خواهد شد یا نه، اظهار کرد: ‌این را دیگر باید از مسئولان برگزاری مسابقه بپرسید.‌

پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->