اخــــبار

اثر مرحوم درپور نامزد جشنواره موسیقی فجر
ـــ ـــ ـــ ـــ ـــــ
نامزدهای جایزه «باربد» سی‌وششمین جشنواره موسیقی فجر در بخش رقابتی در چهارده بخش معرفی شدند.در بخش رقابتی سی‌وششمین جشنواره موسیقی فجر آلبوم‌هایی که از مهر 1396 تا 1398 به دبیرخانه جشنواره رسیده است، از سوی هیئت انتخاب گروه‌ها و آثار جشنواره ارزیابی شد و کاندیداهای جایزه باربد در بخش‌های گوناگون این رویداد معرفی شدند. که در بخش خوانندگی موسیقی نواحی، هنرمند فقید خراسانی «نورمحمد درپور» برای آلبوم «دردانه» جزو برگزیدگان بود. این آلبوم موسیقی که اسفند 96 روانه بازار موسیقی شده دارای 6 داستان عرفانی به نقل از این هنرمند است.

 

خداحافظی معتمدی با ارکسترهای دولتی
ـــ ـــ ـــ ـــ ـــــ

محمد معتمدی خواننده موسیقی ایرانی با انتشار متنی انتقادی در صفحه شخصی‌اش از خداحافظی خود با ارکسترهای دولتی خبر داد. در متن منتشر شده از سوی محمد معتمدی آمده است: «در سال‌های گذشته اجراهای متعددی با ارکستر موسیقی ملی ایران داشته‌ام. ولی با وجود علاقه‌ای که از همان ابتدا به ضبط این اجراها داشتم، متأسفانه حتی یک دقیقه فایل باکیفیت تصویری و یا حتی صوتی از این اجراها وجود ندارد. چند سال پیش که برای اجرای کنسرتی به ارکستر ملی دعوت شده بودم این دعوت را به شرطی پذیرفتم که اجرا را با هزینه شخصی فیلم‌برداری کنم و در اختیار مخاطبانم قرار دهم. اما روز قبل از اجرا مدیر وقت ارکسترها با من تماس گرفتند و گفتند که با ضبط اجرا موافقت نشده! بنده هرگز متوجه نشدم چه کسی موافق نبوده و چرا؟! و اینکه که چرا نباید از این‌همه کنسرتی که در سال‌های اخیر با ارکستر ملی داشته‌ام یک ویدئو، حتی به هزینه خودم در اختیار جامعه باشد.
به هر روی امروز و در دهه پنجم عمرم شاید صلاح بر این باشد تا از اجرا با ارکسترهای دولتی، بدون داشتن هیچ‌گونه حق و حقوق و بیمه و سنوات برای خودم اعلام بازنشستگی کنم و این عرصه را به جوان‌ترها واگذار کنم.»

 

برپایی «ده دستان» در هنرخانه درخت
ـــ ـــ ـــ ـــ ـــــ

نمایشگاه گروهی هنرهای دستی «ده دستان» در هنرخانه درخت از فردا دایر می‌شود. این نمایشگاه از دوشنبه، چهارم اسفند آغاز می‌شود و تا چهارشنبه همین هفته ادامه دارد.آثار هنری سپیده و سحر پرهیزکار، هستی پور‌افخمی، صادق و علی توانا، نگار حبیبیان، امیرحسین ژیانی، علی سراوانی، فریده سهراب‌نیا، مصطفی طاهری، شیوا محمدی، شیرین محمدی و هدیه وثیق‌مقدم در این نمایشگاه به نمایش گذاشته‌ شده است.علاقه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌مندان به تماشای هنرهای دستی می‌توانند در روزهای یادشده از ساعت ۱۶ تا ۲۰ به هنرخانه درخت واقع در هاشمیه ۲۷ (سامانیه ۲۴)، پلاک ۱۴ مراجعه کنند.

 

نمایشگاه «سروش رنگ‌ها» برگزار می‌شود
ـــ ـــ ـــ ـــ ـــــ
نمایشگاه نقاشی «سروش رنگ‌ها» با آثاری از محسن امیدخدا در نگارخانه امید برگزار می‌شود. این نمایشگاه ساعت 11پنجم اسفند به مناسبت روزمهندس (بزرگداشت حکیم خواجه نصیر طوسی) پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود. نگارخانه امید در مجتمع زیست‌خاور طبقه 1+ است.

 

4رمان، نامزد جایزه جشنواره ادبی غنی پور
ـــ ـــ ـــ ـــ ـــــ
نامزدهای بخش رمان بزرگ سال جشنواره ادبی شهید حبیب غنی پور معرفی شدند.بنا بر اعلام دبیر جشنواره، محمد ناصری، داوران این بخش چهار اثر را به عنوان نامزدهای نهایی بخش رمان بزرگ سال بیستمین جشنواره ادبی شهید حبیب غنی پور انتخاب کردند.«با اعمال شاقه» نوشته محمد حنیف، «عروس قریش» نوشته مریم بصیری، «به فردا فکر نمی کنم» اثر مرسده کسروی و «ستاره ها هم می میرند» نوشته نرگس فرجاد امین، آثار منتخب هستند.
جشنواره شهید حبیب غنی پور، کوششی است برای ارج گذاشتن و معرفی تنها نویسنده ای که ماندگارترین اثرش را در جبهه های دفاع مقدس نگاشت. ازجمله آثار شهید حبیب غنی پور که در شب دهم اسفند 1365، در ادامه عملیات کربلای پنج در خاک شلمچه به شهادت رسید می توان به؛ داستان زال و رودابه، نگاهی به زندگی جلال آل احمد، بازنویسی چند داستان از کلیله ودمنه، اشاره کرد.

پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->