سیلاب به سنگان خواف رسید نحوه اضافه کردن دوران سربازی به سوابق بیمه تامین اجتماعی اعلام شد تخلیه برخی از روستا‌های زیرکوه در خراسان‌جنوبی به‌علت سیلاب + عکس (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوق‌العاده حقوق معلمان حق‌التدریس از مهر ماه ۲ برابر می‌شود نارضایتی توأمان مردم و متولیان درمان از  تعرفه‌های جدید پزشکی تشکیل باند سرقت پس از آزادی از زندان | دزدی از ده‌ها خودرو پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارندگی‌ها تا شنبه هفته آینده خوراکی‌هایی که موجب کم‌آب شدن پوست می‌شوند تالاب کجی نمکزار نهبندان در خراسان جنوبی، ۳۰ درصد آبگیری شد همه مناطق آلوده به مواد مخدر در مشهد تا پایان سال برچیده می‌شوند اگر ضد آفتاب بزنیم آیا دچار کمبود ویتامین D می‌شویم؟ | بهترین عدد SPF برای ضد آفتاب زمان پرداخت معوقات حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شد؟ دو کشته بر اثر حادثه رانندگی درمحور قدیم تهران-ساوه (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی | خون خشک شده بهتر از خون مایع است
سرخط خبرها
نشست خبری سخنگوی قوه‌قضاییه:

از دادگاه‌های ویژه اقتصادی تا صدور حکم نجفی

  • کد خبر: ۲۷۲۵
  • ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵
  • ۲
از دادگاه‌های ویژه اقتصادی تا صدور حکم نجفی
هفتمین نشست خبری سخنگوی قوه‌قضاییه در حال برگزاری است.

به گزارش شهرآرانیوز، نشست خبری سخنگوی قوه‌قضاییه صبح امروز سه شنبه هشتم مردادماه سال جاری با حضور نمایندگان رسانه‌ها در محل دادگستری کل استان تهران برگزار شد.

 

برگزاری همایش ستاد حفوف بشر قوه قضاییه

در این نشست غلامحسین اسماعیلی بیان داشت:در چهاردهم مرداد همایشی توسط ستاد حقوق بشر قوه قضائیه که یک ستاد فراقوه‌ای است برگزار ميشود.از کسانی که مظلومانه و بدون تعلق و وابستگی به دولت های سلطه گر در جهت دفاع از حقوق بشر اسلامی تلاش ها و زحمات علمی و عملی را با آثار مثبتی از خودشان به جای گذاشتند با جایزه روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسان از آنها تجلیل خواهد شد.

 

گزارشی از دادگاه‌های ویژه اخلالگران اقتصادی

اسماعیلی افزود: از مقطع تشکیل دادگاه اقتصادی تا امروز ۹۷۸ مورد حکم قطعی در مورد پرونده‌های مفاسد اقتصادی توسط دادگاه‌ها در سراسر کشور اعم از شعب ویژه مبارزه با مفاسد اقتصادی و سایر شعبی که به پرونده‌های اقتصادی رسیدگی می‌کنند صادر شده است/ در این بین ۹ مورد حکم اعدام، ۴ مورد حبس ابد، ۱۰۰ مورد حبس تا ۲۰ سال، ۷۳۱ مورد حبس زیر ۱۰ سال و ۴۴ مورد حکم حبس بین ۲۰ تا ۳۰ / ۱۱۶ نفر حکم انفصال دائم و ۱۵۲ نفر انفصال موقت /۱۰ مورد تبعید و ۱۶۱ مورد مجازات شلاق برای مرتکبان جرایم اقتصادی تا امروز در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: امروز قوه قضاییه علاوه بر اهتمام بر رسیدگی بر جرایم در دروه تحول در زمره اقدامات دستگاه قضایی مطالبه گری و مسول سازی بخش های مختلف اجرایی در زمینه اجرای قانون، اصلاح ساختار های فساد زا و نظارتهای درون سازمانی به گونه ای که ما شاهد وقوع تخلفات و جرایم بویژه در جرایم کلان اقتصادی نباشیم مي باشد.

اسماعیلی تصریح کرد: اگر بخش های مختلف مدیران و ادارات کل بازرسی و نظارت همه دستگاه های اجرایی و حراستها وظایف خود را به نحو شایسته انجام دهند، نباید این همه مفاسد اتفاق بیافتد.

سخنگوی قوه‌قضاییه تاکید کرد: زیبنده نیست مقام دولتی اعلام کند بابت این کالا ارز دولتی اختصاص دادیم اما دور زدند اگر ضوابط درست باشد ، نظارت بر تخصیص ارز و واردات کالا دقیق انجام شود کار به اینجا نمی رسد.

 

همه سپرده گذاران پدیده شاندیز به اموالشان رسیدند

اسماعیلی با اشاره به صدور احکام متهمین پرونده پدیده شاندیز افزود: امروز همه سپرده‌گذاران پرونده پدیده شاندیز و همه طلب‌کاران از جمله بانک‌ها، به اموالشان رسیدند و ۸۰ درصد اموال شرکت در اختیار طلب‌کاران و موسسات مالی و بانک‌ها و سپرده‌گذاران قرار گرفت.

 

 

 

صدور حکم هادی رضوی؛ متهم پرونده بانک سرمایه

 وی همچنین به صدور حکم برای « هادی رضوی» متهم پرونده بانک سرمایه اشاره و بیان داشت: در پرونده‌ای که در تهران داشتیم هادی رضوی به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور به ۲۰ سال حبس، رد مال، ۷۴ ضربه شلاق و محرومیت از خدمات دولتی و همدست وی احسان دلاویز به جرم معاونت در اخلال در نظام اقتصادی به ۱۰ سال حبس محکوم شده اند.

اسماعیلی در خصوص بازداشت خبرنگار خراسانی در روزهای گذشته بیان داشت: قوه‌قضاییه با سعه صدر با جامعه رسانه برخورد می کند. اگر کسی صرفا به قوه‌قضاییه ناسزا گفت، بنای شکایت نداریم. بسیاری از پرونده‌هایی که شکایت از رسانه‌ها از جانب قوه‌قضاییه بوده است مختومه شده اند. در مورد آن خبرنگار هم پیگیری کردیم. دلیل بازداشت این بوده است که شکایتی شده بود اما خبرنگار کفیلی معرفی نکرده بود که با معرفی کفیل، ایشان آزاد شدند.

 

 

قصاص و اشد مجازات برای محمدعلی نجفی

اسماعیلی با اشاره به صدور حکم پرونده قتل « میترا استاد» و ابلاغ آن به وکلای طرفین افزود: بنابر این حکم، آقای محمدعلی نجفی با تقاضای اولیای دم، به اشد مجازات و قصاص محکوم شد.

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: رأی صادر شده برای نجفی امروز به وکلای اولیای دم و متهمان ابلاغ شده است. همانطور که می‌دانید در کیفرخواست قتل عمد، ایراد صدمه غیر موثر در قتل و داشتن اسلحه محرز شده بوده که قتل عمد را دادگاه محرز دانسته و حکم قصاص صادر کرده است.

 

تشکیل کمیته‌ برای بررسی دوتابعیتی‌ها در مجلس

سخنگوی قوه قضاییه در ادامه با اشاره به پرونده « دوتابعیتی‌ها » خبر داد: مجلس برای بررسی دوتابعیتی ها کمیته ای تشکیل داد.ما در مورد دو تابعیتی بودن اسامی افرادی که در این لیست هستند نظری نمی‌دهیم، البته دوتابعیتی بودن تعدادی از اسامی این لیست تایید شده است.

وی تاکید کرد: این لیست برای بررسی به دادستانی کل کشور و وزارت اطلاعات ارسال شده است.

 

واکنش سخنگوی قوه قضائیه به اقدامات مسیح علی‌نژاد

در میانه نشست خبری، خبرنگاری درباره اقدامات مسیح علی نژاد و کمپین چهارشنبه سفید از سخنگوی قوه قضائیه سئوال کرد و پرسید: با توجه به نزدیک شدن در انتخابات، نمی توان برای ورود به محاکمه غیابی او اقدام کرد؟

اسماعیلی گفت: در این که اقدامات او مغایر با باورهای دینی و اخلاقی و شرعی و غرور ملی ایرانیان دارد، تردیدی نیست. این خیلی ناپسند است کسی غرور ملی و وطنش را به بیگانگان بفروشد و در خدمت ‎بیگانگان باشد. تا امروز دادستان ورود نکرده است و امیدوارم یادآوری شما اثر داشته باشد و مدعی العموم برای تشکیل پرونده اقدام کند.‎

 

 نفر در پرونده شرکت سایپا بازداشتند6 

 اسماعیلی در پاسخ به سوالی درباره بازداشت مدیران ارشد سایپا، گفت: در این زمینه پرونده‌ای تشکیل شده و افرادی تحت تعقیب قرار گرفتند. پرونده ۲۵ متهم دارد و ۶ نفر بازداشتند. 

وی افزود: برخی بازداشتی‌ها از مدیران شرکت سایپا و برخی نیز از شرکت نمایندگی و شرکت‌هایی که مبادرت به ثبت نام خودرو می‌کردند، هستند و پرونده در حال رسیدگی است.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
0
0
مجتبی مقیم امانی و پسر نونهالش علیرضا مقیم امانی رو سرچ کنید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
0
0
چرا دست درد رو قطع نمی کنید؟ یک نفر رفته بود موبایل پسر جوانی را بدزده، پسر جوان مقاومت کرد، دزد بی شرف، به جای اینکه از دزدی بی خیال بشه با کاردی اون رو به قتل میرسونه.... خواهشا با دزدها برخورد جدی و در ملا عام داشته باشید. دزد در هر سطحی و در هر جایگاهی
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->