پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد
سرخط خبرها

سامانه معاملاتی کارگزاری آگاه از دسترس خارج شد

  • کد خبر: ۳۱۶۱۷
  • ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۲
  • ۱۰
سامانه معاملاتی کارگزاری آگاه از دسترس خارج شد
از شب گذشته سامانه معاملاتی آگاه از دسترس خارج شده و بر اساس پیام کارگزاری آگاه به مشتریانش، ارائه خدمات آنلاین و آفلاین این کارگزاری تا اطلاع ثانوی امکان‌پذیر نیست.

به گزارش شهرآرانیوز، کارگزاری آگاه در این زمینه اطلاعیه ای صادر کرد که به شرح زیر است:

مشتریان محترم کارگزاری آگاه، ضمن پوزش از مشتریان عزیز، متاسفانه مجموعه ای از دستگاه های اصلی احتمالا به دلیل نوسانات برقی اخیر در مراکز داده کاملا سوخته و از دسترس خارج شده و بر این اساس سرویس آنلاین دچار اختلال کلی گردیده است. در تلاش هستیم که با جایگزینی تجهیزات در تعطیلات پیش رو امکان انجام معامله را برای روز معاملاتی بعد فراهم کنیم. لازم به ذکر است تمام شایعات مطروحه در شبکه های اجتماعی مبنی بر هک شدن سیستم های آگاه قویا تکذیب می گردد و جای هیچ نگرانی برای اطلاعات مشتریان وجود ندارد. در تلاش هستیم سفارشات عرضه های اولیه تمام مشتریان فعال را از روش های جایگزین ارسال کنیم لازم به تاکید است که مجموعه آگاه با تمام توان پیگیر رفع کامل مشکل می باشد.

از شب گذشته شایعاتی مبنی بر هک شدن سایت آگاه به گوش می‌رسید که البته مدیران این کارگزاری این موضوع را تکذیب کرده و علت اختلال را به روزرسانی سامانه اعلام کرده بودند./تجارت نیوز

بسیاری از کاربران نیز در این خصوص اعتراضات فراوانی داشته‌اند:

یکی از کاربران گفته: « الان حدود ۱۲ ساعته سامانه کاگزاری آگاه قطعه ، متاسفانه ۱۰ دقیقه تا شروع معاملات باقی مونده ، نمیدونم خسارات تحمیلی به سهامداران رو کی میخواد جوابگو باشه ، تموم حرفای عزیزان در مورد کارگزاری آگاه متاسفانه درسته و هر روز با استرس از هنگ کردن برنامه وسط معاملات کارای بورسی خودمون رو انجام میدیم ، البته من این مشکل رو ناشی از ضعف نظارتی میدونم که دوستان بایستی پاسخگو باشند …. »

 


بیشتر بخوانید: شاخص کل بورس امروز ۴ تیر /عبور از مرز یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی

 

فرد دیگری نیز نوشته است : « سلام کارگزاری آگاه نیم ساعت قبل بازار و یکساعت بعد همیشه قطع و اگه لحظه ای هم باز شه اگه سفارش بزارید بعد چند دقیقه ارسال که عملا به درد نمیخوره چون بازار قیمتهاش بالا و پایین شده یا کلا سفارش پاک میشه تورا خدا به گوش مسئولین سازمان بورس برسونید ضمنا از دیروز سوم تیر تا حالا صبح چهارم تیر ۹۹ سیستمش و آپ کلا از دسترس خارج شده است.»

 

شحصی دیگر نیز در پیامی گفته :« کارگزاری آگاه اذیت میکنە ، بە مشتری پاسخگو نیست و اصلا اهمیتی بە مشتری نمیدە ، کلی متضرر شدم ، بە بورس هم شکایت کردم از سر خودشون واکردن وحوالە دادن بە ناکجا آباد.»

 

مخاطبی دیگر هم نوشته است: «الان ۴ تیر ۹۹ هست و میخواهیم وارد بورس بشیم و معاملات مهم انجام بدیم امروز روز سرنوشت سازی برای خرید و فروش سهم هست ولی متاسفانه ن اپ آساتریدر و نه سایت آنلاین آگاه باز نمیشه.چرا با روح و روان مردم بازی میکنید چرا کارگزاری آگاه نمیخواد فکری به حال این مشکل کنه و چرا انقدر بی مسئولیت هستید.»

 

البته این پیام‌ها تنها بخشی از اعتراض مخاطبان تجارت‌نیوز است. در صفحات اجتماعی دیگر نیز گلایه از اختلال در سامانه آگاه شنیده می‌شود. این در حالی است که پیش از این نیز مخاطبان نسبت به اختلال در خدمات کارگزاری‌های مختلف گلایه‌هایی داشته بودند.

 

این در حالی است که در اطلاعیه‌ای که در فضای مجازی به نقل از مقامات این کارگزاری منتشر شده، آمده است: « با عرض پوزش از شما همراه همیشگی، به دلیل مشکل فنی در یکی از تجهیزات سخت افزاری کارگزاری آگاه، امکان ارائه سرویس آنلاین و آفلاین تا اطلاع ثانوی میسر نخواهد بود. تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا خرید عرضه اولیه را به روش های دیگر برای شما انجام دهیم.  از اینکه صبورانه ما را همراهی می کنید تا بتوانیم پاسخگوی سایر مشتریان خود برای انجام معاملات باشیم، صمیمانه سپاسگزاریم.»

 

همچنین محمدرضا سرافراز، مدیرعامل کارگزاری آگاه نیز ضمن تکذیب مجدد شایعه هک شدن سایت، مشکل را سوختگی یکی از سخت‌افزارهای ذخیره‌سازی مرکز داده دانست و  از تلاش تیم فنی برای برطرف کردن هر چه سریعتر این مشکل خبر داد اما زمان دقیقی را برای راه‌اندازی مجدد این سامانه اعلام نکرد و گفت به احتمال زیاد امروز سامانه آنلاین راه‌اندازی نخواهد شد.

 

پرسش اینجاست که کاربرانی که معاملات خود را از طریق سامانه آنلاین این کارگزاری انجام می‌دادند امروز برای انجام معاملات خود چه باید بکنند؟

 

بیشتر بخوانید:

سهامداران نگرانند؛ اعتراض سهامداران به اختلال در کارگزاری آگاه/به احتمال زیاد امروز این سامانه راه‌اندازی نخواهد شد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
0
0
باید جریمه بپردازه و خسارت به مشتریان
مشتری
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
1
3
سلام
امروز روز مهمی در بورس بود و بروز چنین اتفاقی کمی مشکوک است
به دلیل ضعف سرور های این کار گزاری و حجم بالای بازدید و احتمالا حملات دیداس (Ddos) به سایت سبب بروز این اتفاق شده.
قبلا هم خیلی از مشتریان این کارگزاری بهشون گوشزد کرده بودن که با این کارمزد و تعداد مشتریان زیاد باید به فکر بالا بردن تجهیزاتشون باشن ولی گوش نکردن و با یه بازدید بالا و احتمالا حملات دیداس (Ddos) سرور ها از کار افتاده و خراب شده باشن
و احتمال از دست رفتن حساب کاربری مشتریان کارگزاری آگاه ( خدا نکنه ) وجود داره
واقعا متاسفم که مشتری چنین کارگزاری هستیم!!!
اگه می خوایم حالشو جا بیاریم باید کلا در یه کارگزاری دیگه ثبت نام کنیم.
کلا کارگزاری آگاه مشکلات فراوانی داره.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
0
3
امروز 4 تیر هست. کارگزاری آگاه از شب قبل قطع است و توی این 10-12 ساعت هیچ اقدامی انجام نشده.
آگاه با این روشی که در پیش گرفته داره به شعور معامله گر و سرمایه گذار های خودش توهین میکنه! بنظر من هرکسی که آگاه داره ، توی اولین فرصت سرمایه خودش رو خارج بکنه و یه جور کمپین راه بندازید که سمت کارگزاری های دیگه برید !
مسخره ترین اتفاق اینه توانایی خرید یا فروش در لحظه نداشته باشید! حتی برای 5 دقیقه …
مزایای جانبی آگاه و مفید ( باشگاه و امتیاز و … ) رو بزارید کنار ، اینا برای کسی نون و آب نمیشه . نتیجه اصلی باید بالا رفتن رقم ریالی سرمایه شما باشه
به کارگزاری های اینچنینی سود نرسونید خواهشا ، دودش بعدا توی چشم خودتون میره …
“سوختن دستگاهها” ، ” جایگزین کردن تجهیزات ” ، ” نوسانات برقی ” و … اینا همش جوکه! کسی که مسئولیت قبول میکنه و کارمزد میگیره باید تمام تمرکزش روی ارائه سرویس به بهترین شکل ممکن باشه . کلا 3 ساعت و نیم بازار بازه اونم 5 روز یعنی هفته ای 15 ساعت تازه اگه وسط هفته تعطیلات نداشته باشیم. ساعت کاری عادی با یکم اضافه روزی 9 ساعته ضرب در 6 یعنی 54 ساعت . تفاضل این دوتا میشه 39 ساعت در هفته ! یعنی کارگزاری ای به این عظمت نباید برای شرایط اینچنینی آماده باشه ؟
به روش های مختلف سر ملت رو کلاه میزارن که واقعا جای تاسف داره. بنده شنبه اول وقت تغییر کارگزاری میدم و دیگه 1 ریال دستشون نگه نمیدارم و به بقیه هم توصیه میکردم اینکار رو بکنن
یداله
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
0
2
آیا قانونی برای حمایت از سهام داران در مقابل کارگزاری ها وجود دارد؟
آرمان
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
0
0
آقا لااقل آمپر و و لتاژ برق رو اعلام کنید تا ماهم وسایل برقی رو به این نوع برق نزنیم آتیشی بشیم....
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
0
2
من که میرم کارگزاریمو عوض کنم خیلی وقته اذیت میکنه واقعا خسته شدم
Z
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
کارگزاری باید عوض کنیم متاسفانه اگاه ضعیف عمل میکنه . خیلی از
دوستان من نیز تا چند روز اینده میخوان اقدام ب تعویض کارگزاری
ahmad
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
0
1
آقايى مديرم صبح جمعه متوجه شود سيستم اگاه قط شده هههههههههههههه
مج
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
0
0
منم صبح بلند شدم دیدم قطعه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
0
0
من و دوستانم از آگاه ومفید انصراف داده و به کارگذاری دیگه ای کوچ خواهیم....
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->