زلزله دیباج در استان سمنان را لرزاند (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) از کمک دانشجویان برای اثاث کشی خانه استاد تا معمای ترک تحصیل دانشجویان دکترا ! اتصالی برق پشت‌بام، منزل مسکونی را به آتش کشید + تصویر حادثه (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افشاگری یک رسانه علیه قلیان اکسیژن| طرح مطالعاتی یامنفعت‌طلبی وبازی باسلامت جوانان؟ افشای راز قتل یکی از مدیران شهرداری به دست همسرش ماجرای استفاده بلاگر اینستاگرامی از آمبولانس در شیراز چه بود؟ پیش بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) | صدور هشدار سطح زرد در استان اعترافات تکان دهنده جوانی که مادر خود را به قتل رساند (۱۷ اردیبهشت) قصاص ۲ قاتل و فرصت دوباره زندگی برای سومین نفر کشف سه کیلوگرم تریاک از معده سرنشینان یک خودرو در بجستان (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تشدید نظارت بر اتاق‌های فرار تهران دستگیری متهم‌به‌جعل مهر‌های ادارات در مشهد شانه کردن مو چه تاثیری در سلامت و زیبایی آن دارد؟ رفع تندی غذا با چند راهکار ساده عوارض روانی سقط جنین روی مادر نقش موثر مامایی در کاهش آمار سزارین و افزایش زایمان طبیعی پوسیدگی‌های دندانی و افت عملکرد مغز و قلب | بیماری‌های دهان با بروز برخی سرطان‌ها ارتباط دارد هشدار! تزریق این دارو فقط باید در بیمارستان انجام شود آموزش عبور و مرور در خیابان را  از  خردسالی شروع کنیم
سرخط خبرها

امسال چه کسانی باید واکسن آنفلوانزا بزنند؟ | واکسن آنفلوآنزا در مقابل کرونا؟

  • کد خبر: ۳۹۴۴۰
  • ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴
امسال چه کسانی باید واکسن آنفلوانزا بزنند؟ | واکسن آنفلوآنزا در مقابل کرونا؟
با شروع فصل پاییز سؤالات زیادی درباره لزوم تزریق واکسن آنفلوانزا و چگونگی تزریق آن مطرح می‌شود و خیلی‌ها برای اینکه دچار این بیماری نشوند، سراغ واکسن می‌روند. اما امسال باوجود شیوع کرونا شرایط تزریق این واکسن تغییر خواهد کرد؟

جانقربان-شهرآرانیوز| با شروع فصل پاییز سؤالات زیادی درباره لزوم تزریق واکسن آنفلوانزا و چگونگی تزریق آن مطرح می‌شود و خیلی‌ها برای اینکه دچار این بیماری نشوند، سراغ واکسن می‌روند. اما امسال باوجود شیوع کرونا شرایط تزریق این واکسن تغییر خواهد کرد؟


مدیر امور دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفت‌وگو با شهرآرانیوز دراین‌باره گفت: توصیه ما به استفاده از این دارو در گروه‌های پرخطر است که تشخیص آن برعهده پزشکان می‌باشد.


دکتر علی روحبخش اظهار کرد: هنوز واکسن آنفلوانزا وارد استان نشده است، ولی احتمالا به‌زودی توزیع آن شروع خواهد شد.


وی افزود: تعداد سهمیه و زمان توزیع واکسن در استان خراسان رضوی و شهر مشهد هنوز مشخص و اعلام نشده است.

آنفلوانزا در برابر کرونا


اما در خبرهای فضای مجازی صحبت‌هایی شنیده می‌شود مبنی بر اینکه همه گروه‌ها باید این واکسن را تزریق کنند و بازارگرمی‌هایی پیش از ورود واکسن به بازار ایجاد شده است که استادان دانشگاهی این موضوع را تأیید نکرده‌اند و بر اساس دستور سازمان بهداشت جهانی اولویت تزریق واکسن برای بیماران دیالیزی و پیوند کلیه، بیماران تالاسمی ماژور، بیماران کبدی شامل سیروز و پیوند کبد، بیماران سرطانی که تحت شیمی درمانی یا رادیوتراپی قرار دارند و در آخر کارکنان بهداشتی و درمانی است.

 

بیشتر بخوانید: واکسن آنفلوآنزا امسال چقدر گران می شود؟


تزریق واکسن به کسانی که سابقه واکنش آلرژیک به مواد موجود در واکسن آنفلوانزا را دارند، مانند تخم مرغ و فرمالدهید و جنتامایسین، کسانی که در زمان مراجعه برای تزریق واکسن تب یا عفونت حاد داشته باشند، کسانی که سابقه ابتلا به سندرم گیلن باره را داشته باشند و شیرخواران زیر ۶ ماه ممنوع است.


واکسن‌های آنفلوانزا در تمام مراحل بارداری امکان مصرف دارند. اطلاعات عمده‌تری درباره بی‌خطری این دارو در ۳ ماهه دوم و سوم نسبت به ۳ ماهه اول بارداری در دسترس می‌باشد. همچنین واکسن آنفلوانزا را می‌توان در دوران شیردهی تجویز کرد.


بیشترین زمان احتمال ابتلا به آنفلوانزا ماه‌های مهر تا اسفند است. برخی علائم بیماری سرماخوردگی و آنفلوانزا مشابه هم است، ولی این واکسن در مقابل سرماخوردگی از ما محافظت نمی‌کند. واکسن آنفلوانزا ۲ تا 3هفته پس از تزریق علیه ۳ سویه از ویروس‌ها محافظت می‌کند، بنابراین دقیقا قبل یا بعد از واکسیناسیون احتمال درگیری با سویه‌های بیماری‌زا وجود دارد. به این نکته نیز توجه داشته باشید که واکسن فقط در مراکز بهداشت یا بیمارستان‌ها تزریق می‌شود و تنها مرجع قانونی فروش آن داروخانه‌های معتبر هستند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->