بروز مالاریا در ۴ استان برای اولین بار | موارد مالاریا در همسایگان شرقی؛ زنگ خطر برای کشور کوتاه‌شدن قد و علائم قوزپشتی، نشانه‌هایی که احتمال ابتلا به پوکی استخوان را گوشزد می‌کند تأکید بر توجه والدین به تزریق واکسن‌های سرخک، سرخچه و اوریون کودکان  پیش‌بینی هواشناسی خراسان‌رضوی (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) | وزش باد و ماندگاری هوای خنک در استان افزایش شیوع یک اختلال خطرناک در ضربان قلب افراد میان‌سال چه سنی برای تنها ماندن کودکان در خانه مناسب است؟ فضاهای درمانی تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی ۹ هزار مترمربع افزایش یافت ۲۷ هزار نفر در خراسان رضوی در صف دریافت وام فرزندآوری | فرماندار مشهد: صف انتظار را با پیگیری خواهیم شکست هفدهمین مدرسه «سه‌شنبه‌های امید» در تبادکان مشهد افتتاح شد امسال ۲۲‌میلیون نهال در خراسان رضوی غرس می‌شود آغاز واکسیناسیون حجاج تمتع خراسان رضوی از امروز (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) شیرخوارگاه‌های مشهد خالی شد هشدار وزارت رفاه درباره پیامک‌های جعلی دریافت کالابرگ الکترونیکی دختر نوجوان مرگ مغزی در مشهد به سه بیمار زندگی دوباره بخشید (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) جایگزینی گوشت گاو با ماهی می‌تواند از مرگ زودهنگام جلوگیری کند کلید کاهش وزن؛ فقط کافی است کالری دریافتی را کم کنید هشدار به بانوان برای استفاده از لوازم آرایشی دارای مواد مضر و سمی گزارشی از شکل گیری و عملکرد کانون «شهیدالقدس» در  مشهد با محوریت فلسطین
سرخط خبرها

پدرت قهرمان بود

  • کد خبر: ۱۰۰۲۰۱
  • ۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۷
پدرت قهرمان بود
مراسم تشییع پیکر خلبانان شهید پایگاه دوم شکاری تبریز برگزار شد و یک قاب آن بیش از همه، غم انگیز بود.

سیدزاده | شهرآرانیوز؛ قصه فداکاری و تصمیم شجاعانه خلبان‌های جنگنده ارتش، در سانحه‌ای که دوشنبه در تبریز اتفاق افتاد، همچنان نقل محافل مجازی است. واکنش‌های کاربران و توییت‌ها و اظهارنظر‌های آن‌ها درباره رشادت خلبان و کمکش، از همان روز حادثه در شبکه‌های اجتماعی آغاز شد و همچنان ادامه دارد. واکنش‌هایی که از بزرگی تصمیم آنی گرفته شده سرهنگ صادق فلاحی می‌گوید و از جان گذشتگی آن‌ها برای حفظ جان مردم.

داستان این اتفاق را حالا دیگر حتما شنیده اید؛ خلبان جنگنده ارتش و نیروی کمکی اش، در هنگام پرواز آموزشی شان، وقتی متوجه می‌شوند هواپیما نقص فنی پیدا کرده و از قضا در منطقه مسکونی قرار دارد که در صورت سقوط روی منازل مسکونی، می‌توانست فاجعه‌ای به بار بیاورد، برای حفظ جان مردم هواپیما را ترک نکردند و تلاش کردند پرنده را در یک زمین ورزشی فرود بیاورند؛ اندکی بعد، اما هواپیما دچار سانحه می‌شود و او و کمکش به شهادت می‌رسند.

یکی از شاهدان عینی که در زمان حادثه در محل حضور داشته درباره این اتفاق می‌گوید: «من نگهبان هستم و در محل کارم ایستاده بودم و نگهبانی می‌دادم. همان موقع هواپیما را دیدم که به سوی میدان می‌آمد. نگاه کردم دیدم به سوی ساختمان‌های ماهان می‌رود. نزدیک بود که هواپیما با این ساختمان‌ها برخورد کند؛ اما خلبان مسیر هواپیما را تغییر داد و ساختمان‌ها را رد کرد.»

امیر سرتیپ دوم خلبان، رضا یوسفی، فرمانده پایگاه هوایی شهید فکوری تبریز، بعد از وقوع این حادثه درباره دلاوری این خلبانان می‌گوید: «خلبان جنگنده سقوط کرده با جانفشانی و هدایت هواپیما به منطقه خالی از سکنه، از وقوع فاجعه بزرگ جلوگیری کرد. خلبانان ما برای آنکه آسیبی به منطقه نرسد و با توجه به اینکه منطقه سقوط، منطقه‌ای پرتراکم و پرجمعیت است، هواپیما را به نقطه‌ای خلوت هدایت کردند؛ در حالی که می‌توانستند خودشان را نجات دهند؛ اما جان خود را فدا کردند.»

حالا چند روزی از وقوع این حادثه تلخ که به از دست رفتن جان یکی از شهروندان حاضر در محل حادثه منجر شد، می‌گذرد. این اتفاق، اما دوباره به واسطه انتشار تصویر دیگری باز هم بر سر زبان‌ها افتاد؛ تصویری سرشار از اندوه، از دختر هفت، هشت ساله سرهنگ صادق فلاحی که اشک هایش بی امان بر گونه هایش روان است و دستمال کاغذی را چنان به صورت خود فشار می‌دهد؛ بلکه کمی از حجم اشک‌ها و بغض‌های گیر کرده در چشم هایش جلوگیری کند. دخترکی که در میان انبوه همکاران و همراهان پدرش ایستاده است و دارد همه تلاشش را می‌کند تا غم عجیب و بزرگی که خیلی زود به سراغش آمده را تک و تنها، یک تنه روی شانه‌های نحیفش تحمل کند.

مراسم تشییع پیکر خلبانان شهید پایگاه دوم شکاری تبریز و شهروندی که در این سانحه به شهادت رسیده بود، روز سه شنبه، سوم اسفندماه، با حضور اقشار مختلف مردم، خانواده‌های شهدا و مسئولان برگزار شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->