مدیران فاسد برای همیشه از فوتبال محروم می‌شوند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی تراکتور و مس رفسنجان (۲۷ اردیبهشت) | نویدکیا به تراکتور هم رحم نکرد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی سپاهان و ملوان در جام حذفی (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) | صعود طلایی‌پوشان به نیمه‌نهایی رئیس کمیته داوران و کمیته مسابقات فدراسیون فوتبال برکنار شدند پخش زنده بازی سپاهان و ملوان در جام حذفی (۲۷ اردیبهشت) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی تراکتور و مس رفسنجان در جام حذفی (۲۷ اردیبهشت) + تماشای آنلاین توخل – بایرن مونیخ؛ دوباره جدی شد! سازمان بازرسی مانع پرداخت آپشن‌های دوره آجورلو شکست والیبالیست‌های ایران مقابل برزیل حذف کیانی از تکواندو قهرمانی آسیا هوادارن پرسپولیس هفته آخر هوادار پیکان در قزوین می‌شوند| استقلال به ورزشگاه خالی راضی می‌شود؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی نیوکاسل و منچستریونایتد| برد تن‌هاخ در برابر رقیب همیشگی نتیجه و ویدیو خلاصه بازی یوونتوس و آتلانتا| بیانکونری فاتح جام مصدومیت بیرانوند جدی است مقاومت پیکان مقابل خواسته استقلال کاپیتان‌های پرسپولیس پشت اوسمار
سرخط خبرها

بازتاب گسترده حرکت جنجالی آجورلو

  • کد خبر: ۱۰۰۶۲۰
  • ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴
بازتاب گسترده حرکت جنجالی آجورلو
چند روز پیش ویدئویی از «مصطفی آجرلو» در شبکه‌های مجازی منتشر شد که موجبات تعجب و ناراحتی خیلی‌ها را فراهم آورد.

الهام حبشی | شهرآرانیوز؛ چند روز پیش ویدئویی از «مصطفی آجرلو» در شبکه‌های مجازی منتشر شد که موجبات تعجب و ناراحتی خیلی‌ها را فراهم آورد. آجرلو که این روز‌ها جایگاه مدیر عاملی باشگاه استقلال را در اختیار دارد، در میان جمعی از خبرنگاران و دوربین‌های روشن آن ها، حرکت عجیبی از خود به نمایش گذاشت.

آجرلو بادگیر ابری و سرخ رنگ میکروفون خبرنگار اعزامی از باشگاه خبرنگاران جوان را برمی دارد و چنین وانمود می‌کند که یک استقلالی متعصب است. این درحالی است که به گفته درویش، مدیر عامل تیم پرسپولیس، آجرلو یک پرسپولیسی متعصب است و حالا که به جای مدیرعاملی پرسپولیس، مدیرعاملی استقلال به او رسیده است، با اجرای این نمایش‌های سبک و تحقیرآمیز قصد نفی کردن این موضوع و البته لایک گرفتن و ترند شدن در شبکه‌های مجازی را دارد!

آجرلو البته بعد بازنشر مکرر این ویدئو در شبکه‌های اجتماعی و واکنش‌های منفی زیادی که در پی داشت، در قالب یک استوری بابت این اتفاق عذرخواهی کرد و نوشت: «درباره ویدئویی که مربوط به پیش از شروع مصاحبه امشب بنده با رسانه هاست، سوءبرداشت از طرف اینجانب بوده؛ اما اگر این حرکت به نشانه توهین به نماد یک رسانه برداشت شده، صمیمانه از آن رسانه، خبرنگار محترم و مخاطبان این ویدئو پوزش می‌طلبم.»
مطرح شدن این اتفاق در شبکه‌های اجتماعی، به ویژه در یک بازه زمانی کوتاه بعد از توهین فرماندار رفسنجان به یک خبرنگار، باز هم برای بسیاری از کاربران تداعی کننده همان داستان قدیمی احترام نگذاشتن به حریم خبرنگاری و خبررسانی بود.

اتفاقی که مشابه هم کم نداشته است و هر شخصی با توجه به مسند قدرتی که در آن قرار گرفته است، چه هنرمند باشد چه مسئول، به خودش این اجازه را می‌دهد که با خبرنگاران توهین آمیز رفتار کند. از پرت کردن میکروفون خبرنگار از سوی «عباس آخوندی» در دولت پیشین که روزنامه وطن امروز، از آن حرکت با عنوان «لات بازی در پاستور» یاد کرد، گرفته تا استاندار سیستان و بلوچستان که خبرنگاران را بی ادب‌ترین قشر جامعه معرفی کرده است و می‌گوید فهم و درک ندارند، تا «حسین فراست» فرماندار گلپایگان که در جلسه‌ای عمومی پرخاشگرانه به سمت خبرنگار حمله می‌کند و می‌گوید: «بگیر آنجا بنشین، حرف نزن، خودت و دوربینت را بیرون می‌اندازم. دستور می‌دهم عکس نگیری و ...»

نمونه‌های بدرفتاری و توهین به خبرنگاران فراوان است و دانه به دانه شمردن آن‌ها وقت و کلمه بسیار می‌طلبد. کاربری در توییتر نوشته بود: «توهین به خبرنگار وکیل و وزیر نمی‌شناسد، هرکس هر آنچه از دستش بربیاید، کوتاهی نمی‌کند.» نکته جالبی که در این باره حائز اهمیت است، نبود هیچ گونه حمایتی از قشر تهیه کنندگان اخبار و اطلاعات است. در قانون مطبوعات این چنین آمده است که توهین به اشخاص جرم محسوب می‌شود؛ اما بحث توهین به خبرنگاران در این مقال گنجانده نشده و با وجود این همه اتفاقات عجیب و غریب و غیرانسانی، همچنان تعریف نشده باقی مانده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->