سرخط خبرها

یک گل و دیگر هیچ!

  • کد خبر: ۱۰۰۶۹
  • ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۳
یک گل و دیگر هیچ!
پرسپولیس از سد صنعت نفت گذشت، اما همچنان تیمی بی‌برنامه و پرانتقاد است
تیم‌های فوتبال پرسپولیس، استقلال، سپاهان، تراکتور، مس کرمان، شهرداری ماهشهر، شاهین شهرداری بوشهر و نفت مسجدسلیمان با پیروزی برابر حریفان خود به مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی صعود کردند. این تیم‌ها حریفان خود را با قرعه‌کشی خواهند شناخت؛ اما هنوز زمان قرعه‌کشی مرحله یک‌چهارم نهایی مشخص نیست. تیم‌های پرسپولیس و صنعت‌نفت آبادان در چارچوب دیدار‌های مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌های جام حذفی فوتبال باشگاه‌های کشور از ساعت ۱۶:۱۵ دیروز در ورزشگاه آزادی به‌مصاف هم رفتند که این بازی با برتری ۱ بر ۰ سرخ‌پوشان تهرانی به اتمام رسید. تنهاگل تیم پرسپولیس توسط مهدی ترابی در دقیقه ۵۴ به ثمر رسید. پرسپولیس با برتری مقابل صنعت‌نفت آبادان انتقام شکست از نفت مسجدسلیمان را از هم‌نام آبادانی این تیم گرفت. شاگردان کالدرون بعد از باخت خانگی به نفت مسجدسلیمان در بحران فرو رفته بودند و نیاز مبرم به یک برد روحیه‌بخش در ورزشگاه آزادی داشتند تا با کسب پیروزی در این مسابقه در جام حذفی، امیدوار به جبران نتایج لیگ برتر باشند که توانستند به این مهم برسند و با برتری یک‌گله، خاطره تلخ شکست اخیرشان را پاک کنند و این شانس را داشته باشند تا در ادامه فصل عملکرد بهتری ارائه دهند، هرچند عملکرد تیم کالدرون در بازی شب گذشته هم چندان جای دفاع نداشت. تک‌گل سرخ‌ها هم روی حرکت انفرادی و مهارت فردی مهدی ترابی به ثمر رسید و جز چند حرکت ترکیبی از سرخ‌پوشان، هیچ اتفاق تاکتیکی یا فنی از جانب شاگردان کالدرون در این بازی به نمایش درنیامد.

علیپور نیمکت‌نشین شد، شجاع فیکس
پرسپولیس باز هم با چند تغییر نسبت به بازی قبلی خود پا به میدان گذاشت و هم در خط دفاع و هم در خط حمله با ترکیبی تازه مقابل صنعت‌نفت آبادان صف‌آرایی کرد. کالدرون به سبک‌وسیاق تمام بازی‌های اخیر خط دفاعی تیمش را دگرگون کرد و برای این بازی از زوج نام‌آشنای سیدجلال - شجاع استفاده کرد تا کنعانی‌زادگان نیمکت‌نشین شود. ضمن اینکه مهدی شیری و محمد انصاری به‌ترتیب مدافعان راست و چپ قرمز‌ها بودند. اما تغییر جالب‌تر در خط حمله صورت گرفته بود؛ جایی‌که وحید امیری، مهاجم سایه پرسپولیس برابر صنعت‌نفت بود و کالدرون در تصمیمی مهم، علی علیپور را نیمکت‌نشین کرده و مهدی عبدی جوان را در ترکیب قرار داده بود؛ تصمیمی که پس از مصاحبه کالدرون قبل از بازی، از اختلاف تازه او با علی علیپور حکایت داشت.

کالدرون: تیم بزرگ، مهاجم سطح بالا می‌خواهد
گابریل کالدرون، سرمربی پرسپولیس، بعد از پیروزی ۱ بر ۰ تیمش مقابل صنعت‌نفت آبادان گفت: به‌خاطر این بازی و صعود به مرحله بعد به بازیکنانم تبریک می‌گویم. این پیروزی وظیفه ما بود. او ادامه داد: می‌بینید که ما مهاجم گل‌زن نداریم و تیمی که مهاجم گل‌زن نداشته باشد، برابر تیم‌هایی که مقابل شما دفاع می‌کنند، به مشکل می‌خورد. ما سعی می‌کنیم علیپور به حالت خوب خود برگردد. عبدی هم بازیکن جوانی است و نمی‌توانیم از او مثل بازیکنان باتجربه توقع داشته باشیم. شرایط تا نیم‌فصل این‌طور است. تیم‌های دیگر هم خوب بازی می‌کنند. تیم‌های خوب به یک مهاجم باکیفیت احتیاج دارند و علیپور باید به شرایط خوب خود برگردد. سرمربی پرسپولیس درباره جونیور هم گفت: جونیور نمی‌تواند جزو ۱۸ بازیکن ما باشد و این را در تمرینات می‌بینم. نبود ماهینی در این بازی نیز تصمیم کادر فنی بود که در ترکیب هجده‌نفره ما نباشد. وی خاطرنشان کرد: من خودم فوتبالیست بودم و فوتبالیست باید فشار را بپذیرد. در تیم بزرگ، آمار نشان می‌دهد که مهاجم چه‌کار می‌کند. وقتی آمار نتواند کیفیت بازیکن را نشان دهد، معلوم می‌شود که آن بازیکن شرایط ایده‌آلی برای بازی‌کردن ندارد. کالدرون درباره ترکیب تیمش هم گفت: طرف‌داران در ترکیب تغییراتی می‌خواستند که من انجام ندادم. من با تمام احترامی که برای طرف‌داران قائلم، نمی‌توانم تصمیمی بگیرم که حتما باب‌میل هوادار باشد. من مسئولیت کار خود را قبول می‌کنم و هر اتفاقی که می‌افتد، تصمیم من است. اگر بخواهم تصمیمی بگیرم که دیگران آن را به من دیکته کنند، مربی خوبی نیستم.

اسکوچیچ: نمی‌دانم چرا به پرسپولیس باختیم
دراگان اسکوچیچ، سرمربی صنعت‌نفت آبادان، نیز گلی را که تیمش دریافت کرد، بچگانه توصیف کرد و گفت: به تیم پرسپولیس تبریک می‌گویم. نیمه اول بازی دست ما بود و گل بچگانه‌ای دریافت کردیم. به بازیکنانم گفته بودم که ما باید توپ‌های پشت هجده‌قدم را دفع کنیم. نمی‌توان از نتیجه ناراضی نبود. دقایق آخر بازی خوب نبودیم و، چون خوب تمرین نکرده بودیم، به نتیجه راضی بودیم. من از این ناراحتم که در دقایق آخر با تمام توان کار نکردیم. احساس بدی دارم؛ چون در جام حذفی حذف شدیم و شرایط بدی در باشگاه داریم؛ اما من برای این‌چیز‌ها بهانه نمی‌آورم. به شما اگر پول بدهند یا ندهند، باید انگیزه داشته باشید. بعضی بازیکنان به‌خاطر مسائل پولی بهانه آورده‌اند. با این شرایط تیم پرسپولیس از صنعت‌نفت بزرگ‌تر است. با این شرایط کارکردن بسیار سخت است. خیلی از بازیکنان در این بازی زحمت کشیدند؛ اما کافی نبود. او ادامه داد: در این بازی بازیکنان من کیفیت کافی نداشتند یا به باخت ۱ بر ۰ راضی شده بودند. من نمی‌خواهم بازی را ببازم که این‌طور به پایان برسد؛ چون گفته بودم که شوت‌های پشت هجده‌قدم را کنترل کنید. کسی از شما نمی‌پرسد که چطور باختید، فقط می‌گویند باختید. بازیکنان ما پرداختی ندارند. بعضی به تمرین می‌آیند و بعضی هم به تمرین نمی‌آیند؛ اما در زمین باید بجنگند و با تمام مشکلات کنار بیایند. اسکوچیچ افزود: من سخت در تیمم کار می‌کنم. من برای کارکردن انگیزه دارم و دوست ندارم بازیکنان را بی‌انگیزه ببینم. باید به تیم ما کمک شود؛ چون در تیم‌های دیگر، کمک و اسپانسر وجود دارد. چرا ما باید در یک کشتی شکسته باشیم، درحالی‌که بعضی دیگر در کشتی سالم حضور دارند؟ او در پایان گفت: من به خانه می‌روم؛ درحالی‌که نمی‌دانم چرا شکست خوردم.

صعود سخت سپاهان
شاگردان امیر قلعه‌نویی در یک بازی نفس‌گیر و البته نزدیک به مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی صعود کردند. نیمه اول این مسابقه دشواری زیادی برای شاگردان امیر قلعه‌نویی ایجاد نکرد و آن‌ها درحالی‌که پیکان هم دست‌وپابسته نشان نداد، با یک گل در دقیقه ۱۳ روی کار تیمی ضربه نهایی محمد محبی و یک گل در دقیقه ۲+۴۵ روی یک ضربه ایستگاهی و کار تیمی بسیار خوب با ضربه شهباززاده به گل دوم دست یافتند؛ گلی که البته مشکوک به آفساید بود. در نیمه دوم، اما شرایط تغییر کرد و پیکانی‌ها که پس از استقلال بهترین خط هجومی لیگ را در اختیار دارند، توسط شهریار مغانلو، آقای گل مسابقات لیگ برتر، به گل رسیدند تا نیازمند هم که آخرین بار در لیگ هجدهم دروازه‌اش در جریان بازی باز شده بود، پس از مدت‌ها بار دیگر در جریان بازی گل بخورد. در دقایق باقی‌مانده و با توجه به اینکه امیر قلعه‌نویی یک تعویض اجباری در نیمه اول داشت، آبی‌های پیکانی فشار زیادی روی دروازه حریف ایجاد کردند که البته به جایی نرسید تا سپاهان مانند سال گذشته یکی از ۸ تیم برتر جام حذفی کشور باشد.

«نود» شگفتی‌ساز نشد
شاگردان دنیزلی به زحمت و در هشتمین پنالتی موفق شدند نود ارومیه را شکست دهند تا در جام حذفی صعود کنند. نود ارومیه که شگفتی‌ساز این فصل لیگ‌یک است و با یک بازی کمتر نسبت به تیم صدرنشین گل‌ریحان البرز، در جایگاه دوم جدول قرار دارد، دیروز به‌دنبال رقم‌زدن یک پیروزی بزرگ مقابل تراکتور بود؛ ولی دروازه این تیم در دقیقه ۳۹ توسط مسعود شجاعی باز شد تا در نیمه اول بازنده شوند، ولی شاگردان بیاتلو در دقیقه ۵۵ توسط سیروس صادقیان توانستند گل تساوی را بزنند و در ادامه با مدیریت بازی، کار را به وقت‌های اضافه و ضربات پنالتی بکشند. شگفتی نودی‌ها تا پایان پابرجا نماند و آن‌ها در ضربات پنالتی با نتیجه ۷ بر ۶ مغلوب تراکتور شدند تا نماینده تبریز به مرحله بعد راه یابد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->