مستند دوم انتخاباتی مسعود پزشکیان پخش شد کابینه نتانیاهو لایحه تمدید خدمت نیرو‌های ذخیره را تصویب کرد پورمحمدی در بدون تعارف: با احمدی نژاد همچنان رفاقت دارم + فیلم رضایی: کناره گیری به نفع جبهه انقلاب، فداکاری است روسیه: ۱۷۱۰ نظامی ارتش اوکراین کشته شدند (۳ تیر ۱۴۰۳) شهردار «حیفا»:باید هوشیار بود و به حزب‌الله احترام گذاشت رسانه صهیونیستی: عملیات ارتش در رفح به مراحل پایانی رسیده است ۲۱ جنگنده و کشتی نظامی چین اطراف جزیره تایوان رویت شد زاکانی بر اجماع ۴ نامزد اصولگرای ریاست جمهوری تاکید کرد فیلم کامل مناظره محمد قوچانی و محمدسعید احدیان درباره رقابت پزشکیان و قالیباف در انتخابات ۱۴۰۳ حمله موشکی حزب‌الله لبنان به مواضع ارتش رژیم صهیونیستی (۳ تیر ۱۴۰۳) المیادین: هر گونه حمله به بیروت با پاسخ کوبنده مقاومت مواجه خواهد شد مناظره قوچانی و احدیان با موضوع «اولویت‌های رئیس‌جمهور آینده» حمله پهپادی مقاومت لبنان به خوابگاه سربازان صهیونیستی حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به هدفی حیاتی (۳ تیر ۱۴۰۳) هشدار بورل درباره جنگ تمام عیار حزب الله و اسرائیل شهادت یک کودک فلسطینی دیگر در غزه بر اثر گرسنگی سفیر رژیم صهیونیستی از کلمبیا اخراج شد فیلم حمله پهپادی مقاومت عراق به فلسطین اشغالی منتشر شد (۳ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

رای ایران به قطعنامه سازمان ملل علیه روسیه چه بود؟

  • کد خبر: ۱۰۰۸۹۰
  • ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۴
رای ایران به قطعنامه سازمان ملل علیه روسیه چه بود؟
مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سومین روز از نشست اضطراری و ویژه خود با ۱۴۱ رای موافق ۳۵ رای ممتنع و ۵ رای مخالف قطعنامه‌ای درباره بحران اوکراین و در محکومیت روسیه تصویب کرد. ایران به این قطعنامه رای ممتنع داد.

به گزارش شهرآرانیوز، مجمع عمومی سازمان ملل با رای مثبت به قطعنامه پیشنهادی حدود ۸۰ کشور، حمله روسیه به اوکراین را محکوم کرد و خواستار خروج فوری نیروهای روسیه از اوکراین شدند.

قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متجد  با ۱۴۱ رای موافق ، ۳۵ رای ممتنع و ۵ رای مخالف به تصویب رسید.

کشورهای روسیه، سوریه، بلاروس، کره شمالی و اریتره به این قطعنامه رای مخالف دادند.

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل بلافاصله پس از تصویب این قعطنامه به خبرنگاران گفت: ۱۴۱ کشور در مجمع عمومی با رای مثبت خود خواهان عقب نشینی فوری نیروهای روسیه از اوکراین شدند.

دبیر کل سازمان ملل گفت:  پیام مجمع عمومی کاملا آشکار است. همین الان به خصومت ها پایان دهید. در دیپلماسی و گفتگو را باز کنید.

گوترش افزود: حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین در راستای منشور سازمان ملل باید مورد احترام واقع شود. وضعیت اوکراین یک بمب ساعتی است.

دبیر کل سازمان ملل اضافه کرد من همچنین بسیار نگران تاثیر احتمالی جنگ در اوکراین بر صلح و امنیت منطقه و جهان هستم. قعطنامه امروز یک حقیقت  را نشان می دهد. جهان خواهان پایان رنج گسترده انسانی در اوکراین است.

وی تصریح کرد من همه تلاش خود را برای پایان فوری خصومت ها و برگزاری فوری مذاکرات صلح انجام خواهم داد. مردم اوکراین به شدت به صلح نیاز دارند و مردم جهان آن را درخواست می کنند.

مجمع عمومی سازمان‌ملل قطعنامه پیشنهادی علیه روسیه را تصویب کرد

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->