«خوش نمک» با مجریان جدید به شبکه نسیم بازگشت حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد از ساخت فیلم سینمایی در خصوص امام رضا (ع) + فیلم موزیک ویدئوی جدید «فرزاد فرزین» برای سریال «قطب شمال» + فیلم مردم نامزد‌های نشان فردوسی را انتخاب کنند بهترین سریال ایرانی شبکه نمایش خانگی معرفی شد + آمار آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) تقدیر از ژاله علو در «شب کارگردان» فصل دوم سریال لایواکشن «وان پیس» (One piece) در دست ساخت است + جزئیات جدیدترین حواشی فیلم «بی‌بدن» | شکایت به دلیل سکانس‌های ملتهب چشم به راه افعی واقعی | نگاهی به سریال «افعی تهران» ساخته سامان مقدم نسلی آگاه بدون خلاقیت | کارشناسان درباره ویژگی‌های طراحان گرافیک جوان می‌گویند مروری بر پرفروش‌های کتاب در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) نگاهی اجمالی بر تاریخچه هنر گرافیک در ایران و جهان به‌مناسبت روز جهانی گرافیست دلیل پخش نشدن برنامه «هفت» چه بود؟ اعضای کارگروه «حکیم طوس» معرفی شدند
سرخط خبرها

مراسم افتتاح «پاتوق کتاب» در مشهد برگزار شد

  • کد خبر: ۱۰۱۰۷۲
  • ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷
مراسم افتتاح «پاتوق کتاب» در مشهد برگزار شد
مراسم افتتاح فروشگاه «پاتوق کتاب» در منطقه طلاب مشهد با حضور حجت الاسلام علیرضا پناهیان، استاد حوزه و دانشگاه و دوستداران کتاب برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز - مراسم افتتاح فروشگاه «پاتوق کتاب» در منطقه طلاب مشهد با حضور حجت الاسلام علیرضا پناهیان، استاد حوزه و دانشگاه و دوستداران کتاب برگزار شد. به گزارش خبرگزاری کتاب ایران، حجت الاسلام پناهیان در این مراسم گفت: در طول سال‌های گذشته تماشای زیاد تلویزیون در قوای تفکر و تمرکز مردم تأثیر گذاشته است.

ما نمی‌توانیم بدون قدرت تفکر زندگی کنیم و برای سلامت ذهن لازم است بخشی از زندگی را به کتاب خواندن اختصاص دهیم. این مدرس حوزه و دانشگاه ادامه داد: قرآن کریم پیوسته بر خرد و اندیشه تأکید دارد و نشان می‌دهد دین ما یک مقوله فکری است و کسانی که نمی‌توانند تفکر داشته باشند، نمی‌توانند با دین ارتباط خوبی برقرار کنند و از خواندن قرآن نیز لذت نمی‌برند.

پناهیان بیان کرد: در دین به تفکر زیاد اشاره شده و ثواب زیادی برای آن درنظر گرفته شده است. عبادت بدون تفکر مورد تأکید نیست. باید در مساجد ساعاتی را برای کتاب خوانی اختصاص داد تا کودکان و نوجوانان، یاد بگیرند محیط معنوی جای تفکر است. به نظر او، اگر به جایی برسیم که نتوانیم کتاب بخوانیم، دیگر کاری از پیش نخواهیم برد و دچار مشکلاتی ازجمله فراموشی می‌شویم. این مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به گسترش استفاده از فضای مجازی بیان کرد: عادت به فضای مجازی و استفاده مدام از آن ذهن را از بین می‌برد و قدرت تفکر را نابود می‌کند. در برابر صفحات مجازی باید کتاب را امری نجات بخش بدانیم تا سلامت ذهن تضمین شود.

او درباره مشخصه‌های کتاب خوب هم گفت: کتاب خوب کتابی است که انسان را وارد دنیای جدیدی کند. سرگرمی و دریافت اطلاعات، تنها فایده کتاب نباید باشد. پیشنهاد من این است که کتاب‌های اندیشه ورز را بخوانید که کتاب‌های دینی از آن جمله هستند. البته در این حوزه هم باید کتابی انتخاب شود که اندوخته‌ها را افزایش دهد. پناهیان با تأکید بر توجه رهبر معظم انقلاب به موضوع کتاب خوانی و اهتمام به مطالعه رمان در ادامه تصریح کرد: دانشجویان و طلاب بدانند کتاب‌های درسی جزو مطالعه محسوب نمی‌شوند و گاهی اوقات باید آثار سوء کتاب‌های درسی را با مطالعه دیگر کتاب‌ها از بین برد. باید لذت کتاب خواندن به دیگران نیز منتقل شود که این مهم جزو امر به معروف محسوب می‌شود.

او یادآور شد: نویسندگی کار بسیار سختی است و نوشتن برای خود من هم بسیار سخت است، زیرا سخنرانی‌های حضوری بازخورد فوری دارد، اما در کتاب باید تلاش بیشتری برای انتقال معنا شود. پناهیان همچنین یادآور شد: نوشتن برخی کتاب ها، سال‌ها طول می‌کشد بنابراین باید از نویسندگان حمایت مالی شود. باید بدانیم خواندن کتاب، تشکر از قشر فرهیخته است که با کمترین درآمد کار می‌کنند. او در پایان این مراسم، مطالعه کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی» را به کتاب خوان‌ها توصیه کرد. این شعبه «پاتوق کتاب» در نبش میرزا کوچک خان ۲۲ واقع شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->