بازداشت ۲۰ نفر از مدعیان فروش سوالات کنکوری توسط پلیس فتا افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد قلیان اکسیژن طرح مطالعاتی وزارت بهداشت است | افزایش ۵۰ درصدی مصرف قلیان در ۷ سال بی‌خوابی، خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را افزایش می‌دهد دستور جمع‌آوری یک مکمل تقویتی رشد مو صادر شد برای خود و دیگران خودسرانه دارو تجویز نکنیم! تشخیص بموقع اوتیسم، در پیشرفت مهارت‌های ارتباطی و کلامی کودکان تاثیر بسزایی دارد معاینات پزشکی کارکنان آشپزخانه مرکزی خراسان رضوی در ایام حج عمره آغاز شد عطاری فقط می‌تواند گیاهان دارویی مجاز را عرضه کند | برخورد با عطاری‌هایی که فرآورده دارویی بفروشند اهدای عضو در مشهد به چهار بیمار زندگی دوباره بخشید (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه‌کارهایی برای کند کردن بیماری آلزایمر کنکور سراسری مرحله اول سال ۱۴۰۳ با شرکت ۹۱ هزار داوطلب در خراسان رضوی برگزار خواهد شد اعمال قانون ۱۶۴۱ خودروی حادثه ساز در مشهد | توقیف ۵۷ دستگاه خودروی متخلف (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا بالاخره نام مادران در کارت ملی نوشته می‌شود؟ پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (۴ اردیبهشت ١۴٠٣) | تداوم کاهش دما تا پایان هفته مصرف بیش از حد نمک ارتباط نزدیکی با ابتلا به سرطان‌های دستگاه گوارش دارد آتش‌سوزی در انبار داروی بیمارستان امام حسین(ع) تهران گلایه شهروندان از پیچ‌و‌خم‌های تهیه دارو‌های خاص
سرخط خبرها

دلمه گوجه‌فرنگی را با دستوری ساده تهیه کنید

  • کد خبر: ۱۰۱۸۹۵
  • ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹
دلمه گوجه‌فرنگی را با دستوری ساده تهیه کنید
از جمله غذا‌های مجلسی و خوشمزه و لذیذ ایرانی دلمه هاهستند که برای پیش غذا و یا وعده غذایی شام و ناهاربسیار مناسب هستند.

مقدم | شهرآرانیوز؛ دلمه از غذا‌های پرطرف‌دار ایرانی است که جز طعم ی که دارد، از تنوع بسیار زیادی هم برخوردار است مانند دلمه تخم‌مرغ، گوجه‌فرنگی، برگ انگور، بلغور و فلفل و گوشت. دلمه گوجه‌فرنگی را باید یکی از خوشمزه‌ترین اعضای این خانواده دانست که افزون بر جذابیت و زیبایی ظاهری، خیلی هم سریع و راحت آماده می‌شود. برای همین، امروز می‌خواهیم دستور پخت این غذای خوشمزه را با هم مرور کنیم.

مناسب برای: ۱۰ نفر
زمان تهیه: ۹۰ دقیقه

مواد لازم برای تهیه دلمه گوجه فرنگی:

لپه: یک‌پیمانه
برنج: یک‌پیمانه
پیاز: یک عدد
گوشت چرخ‌کرده: ۴۰۰ گرم
سبزی دلمه: سه‌چهارم پیمانه
گوجه‌فرنگی: ۱۰ عدد
رب گوجه‌فرنگی: سه قاشق غذاخوری
روغن، نمک، زردچوبه و فلفل سیاه: به میزان لازم
آب: دو پیمانه
پیازداغ: سه قاشق غذاخوری

روش تهیه دلمه گوجه فرنگی:

درون تابه‌ای مقداری روغن بریزید و روی شعله بگذارید تا داغ شود. پیاز‌ها را نگینی خرد کنید، داخل تابه بریزید و تفت بدهید تا سبک و طلایی شوند. زردچوبه را اضافه کنید و قدری دیگر تفت بدهید.

گوشت چرخ‌کرده را به پیازداغ اضافه کنید و خوب تفت بدهید تا رنگ گوشت تغییر کند. سپس یک قاشق غذاخوری رب گوجه‌فرنگی اضافه کنید و قدری دیگر مواد را تفت بدهید تا طعم خامی رب گرفته شود.

برنج نیم‌پز، لپه پخته‌شده و سبزی دلمه معطر و ساطوری‌شده (شامل نعنا، جعفری، مرزه، ترخون، پیازچه و گشنیز) را به همراه نمک و فلفل سیاه به دیگر مواد دلمه اضافه و خوب مخلوط کنید.

داخل گوجه‌فرنگی‌ها را با قاشقی خالی و با مایه دلمه پرکنید. سپس آن‌ها را داخل سس بگذارید و اجازه بدهید با شعله بسیار کم به‌خوبی بپزند تا طعم سس به خورد دلمه‌ها برود.

برای درست کردن سس نیز قابلمه‌ای بزرگ روی شعله بگذارید. مقداری روغن داخل آن بریزید. پیازداغ آماده، قدری زردچوبه و نمک داخل آن بریزید و آن‌ها را با هم کمی تفت بدهید. سپس دو قاشق غذاخوری رب گوجه‌فرنگی به اضافه کنید و قدری دیگر تفت بدهید تا رب رنگ باز کند. حالا محتوای داخل گوجه فرنگی‌ها را که پیش از این خارج کرده بودید، به همراه دو پیمانه آب به مواد سس اضافه و با هم ترکیب کنید.

دلمه گوجه‌فرنگی

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->