سرخط خبرها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:: امیدواریم مشهد قطب نمایشی ایران شود

  • کد خبر: ۱۰۲۱۴
  • ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۶
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:: امیدواریم مشهد قطب نمایشی ایران شود
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: با توجه به زیرساخت‌های فرهنگی که در مشهد می بینم، امیدوارم این شهر قطب نمایشی ایران و جهان شود.
به گزارش شهرآرانیوز، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آغاز عملیات اجرایی پردیس تئاتر مشهد اظهار داشت: در سال گذشته هنر‌های نمایشی، ۷هزار و دویست نمایش با ۸۶ هزار دفعات اجرا در کشور داشتیم.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۸ میلیون نفر از علاقه‌مندان به هنر نمایش از این بستر هنری استفاده کردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در دولت یازدهم و دوازدهم، مسیر رو به رشدی را در ارتباط با عناوین و تعداد تماشاگران داشتیم افزود:، اما این بدان معنا نیست که این در حوزه هنر‌های نمایشی راضی کننده باشد چرا که طبق آمار سال ۹۶، از افراد ۱۵سال به بالا که حدود ۶۰ میلیون نفر می‌شود تنها ۵ و یک دهم به عبارتی حدود سه میلیون نفر به تئاتر رفته بودند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه سطح پویش‌های هنری در حوزه‌های مختلف به شدت توسعه یافته است گفت: یکی از دلایلی که تنها سه میلیون نفر به تماشای تئاتر رفتند کمبود سالن‌های نمایشی است.

صالحی ادامه داد: در کل کشور هزار و ۵۷ سالن نمایشی وجود دارد که عملا فرصت عرضه و ارتباط را کاهش می‌دهد که این محدودیت تنها در حوزه نمایش نیست بلکه در حوزه‌های دیگر از جمله مجتمع‌های و سالن‌های فرهنگی و هنری است.

وی بابیان اینکه شهر‌ها نیازمند فضای سبز و فضا‌های فرهنگی هنری هستند افزود: فضای سبز دریچه تنفس بدن ماست و فضای فرهنگی و هنری دریچه تنفس روح است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ما کمبود اکسیژن را درک می‌کنیم بیان داشت: ما باید کمبود اکسیژن روح را درک کنیم که خوشبختانه این اتفاق درک این مهم است.

وی با بیان اینکه در مشهد ۸ سالن نمایش با۱۳۰۰صندلی وجود دارد افزود: امیدوارم این پروژه در مدت زمان مشخص خود به بهره بردا‌ی برسد و این کار‌های خوب تداوم یابد و به عنوان یک مشهدی از این اتفاق بسیار خوشحالم.
 
منبع: استانداری
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->