طلای تورنمنت قزاقستان بر گردن بوکسور مشهدی اخراج زاهدی در ژاپن + فیلم بارگشت صالح حردانی و روزبه چشمی به ترکیب استقلال ملی پوش بسکتبال ایران در راه فرانسه تلاش استقلال برای بخشش هاشمی‌نسب درخشش دوچرخه سواران استان در مسابقات قهرمانی کشور استارت رسمی حسن یزدانی برای المپیک + عکس شهباززاده استقلال را نقره داغ کرد پاداش برد فولاد، در جیب استقلالی‌ها بونجاح در راه لیگ عربستان درویش تحت فشار ستاره های پرسپولیس واگذاری سهام تراکتور چقدر جدی است؟ استقبال استقلال و پرسپولیس از سقف بودجه باشگاه ها سرگیجه اوسمار از وضعیت بیرانوند و صادقی نتیجه و ویدیو خلاصه بازی النصر و الهلال (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) | فرار از شکست دقیقه نودی الهلال نام یک استقلالی و پرسپولیسی در پرونده فساد مس؟ پخش زنده بازی النصر و الهلال در لیگ عربستان (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین بحران در بارسلونا| ژاوی می‌رود یا لاپورتا؟ افشای جزئیات جدید از فساد در پرونده مس رفسنجان| سکه‌های مشکوک! عزیزی خادم نمی‌تواند به فدراسیون فوتبال برگردد
سرخط خبرها

یزد، پایتخت جدید والیبال ایران

  • کد خبر: ۱۰۲۳۰۷
  • ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۷
یزد، پایتخت جدید والیبال ایران
تیم شهداب با دومین برد پیاپی مقابل پیکان، قهرمان لیگ برتر شد.

احسان سرفرازی | شهرآرانیوز؛ تیم شهداب یزد در بازی دوم فینال لیگ برتر والیبال مقابل پیکان به برتری رسید و به عنوان قهرمانی این رقابت‌ها دست یافت. تیم‌های پیکان تهران و شهداب یزد در بازی دوم فینال لیگ برتر والیبال عصر دیروز در سالن فدراسیون به‌مصاف هم رفتند. دو تیم در‌حالی با هم روبه‌رو شدند که بازی نخست را شهداب با نتیجه ۳‌بر ۰ برده بود. شهداب ست نخست را با برتری روحی و به‌دنبال آن برتری فنی محسوسی به‌ویژه در دفاع‌روی‌تور آغاز کرد.

تلاش بازیکنان پیکان نیز به نتیجه منجر نشد و شهداب، دست نخست را ۲۵‌بر ۱۹ برد. ست دوم با سرویس‌های بهتر بازیکنان پیکان همراه بود و بازی تا امتیازات پایانی، پایاپای پیش رفت. جنگندگی شاگردان اکبری، اما نتیجه ست دوم را ۲۵‌بر ۲۳ به سود پیکان رقم زد. تکیه بازیکنان شهداب در دست سوم بر اسپک‌های دو سر آنتن از مناطق دو و چهار بود که با موفقیت همراه شد. سرمربی پیکان در این ست از همه پتانسیل‌های تیمش و بازیکنان ذخیره استفاده کرد تا شاید نتیجه بازی را برگرداند، اما حملات مؤثر شهداب، این فرصت را از پیکان گرفت.

یزدی‌ها در دست سوم ۲۵‌بر‌۱۷ پیروز شدند تا فقط یک ست تا قهرمانی در لیگ فاصله داشته باشند. پیکان در همان ابتدای ست چهارم، قافیه را باخت و ۵‌بر ۱ عقب افتاد تا پیمان اکبری، نخستین وقت استراحت خود را تقاضا کند. تاکتیک‌های پیکان در ادامه نیز نتوانست بازیکنان شهداب را متوقف کند و نتیجه ست چهارم ۲۵‌بر‌۱۸ به سود کویر‌نشینان بود. پیروزی در دست چهارم، شهداب را برنده سری فینال معرفی کرد تا نتایج قابل‌تقدیر این تیم در نیم‌فصل دوم با قهرمانی لیگ به بهترین شکل ممکن به پایان برسد.

اسماعیل‌نژاد، امتیازآورترین بازیکن دیدار برگشت فینال

امین اسماعیل‌نژاد از تیم مقاومت شهداب یزد با کسب ۲۸‌امتیاز، عنوان امتیازآورترین بازیکن این دیدار را به دست آورد. در تیم پیکان نیز آرمین تشکری با پانزده‌امتیاز، بهترین بازیکن بود. تیم شهداب یزد در مجموع ست‌های این مسابقه ۹۸‌امتیاز کسب کرد که به‌ترتیب ۶۲ امتیاز در حمله، ۹‌امتیاز در دفاع، دو امتیاز سرویس و ۲۵‌امتیاز از اشتباه‌های بازیکنان تیم پیکان بود. پیکان نیز در این مسابقه در مجموع ۷۹‌امتیاز کسب کرد که شامل ۵۱‌امتیاز حمله، هشت دفاع، سه امتیاز سرویس و هفده امتیاز از اشتباه‌های بازیکنان تیم مقاومت بود.

ردپای یک مشهدی در قهرمانی شهداب

شهروز همایون‌فر، دریافت‌کننده قدرتی مشهدی تیم شهداب که در لیگ امسال یکی از بازیکنان تأثیر‌گذار یزدی‌ها بود، آخرین امتیاز لیگ امسال را کسب کرد تا عنوان قهرمانی به شهداب برسد. شهروز همایون فر سابقه بازی در تیم‌های پیام، ثامن و میزان مشهد هم سابقه بازی دارد.

طلسم پیکانی‌ها هفت‌ساله شد

شاگردان علیرضا طلوع‌کیان، سرمربی مقاومت، در مسابقه دوم فینال ۳ بر ۱ به پیروزی رسیدند تا حسرت پیکان پرافتخار برای کسب سیزدهمین جام قهرمانی، هفت‌ساله شود. پیکان در سال ۱۳۹۳ به دوازدهمین قهرمانی‌اش در این رقابت‌ها دست یافت. پیمان اکبری جزو بازیکنان آخرین تیم قهرمان پیکان در لیگ برتر فوتبال ایران بود.

بهترین‌های جام سی‌وپنجم معرفی شدند

در پایان این رقابت‌ها کمیته سیستم اطلاعات والیبال اسامی بازیکنان برتر در پست‌های مختلف را اعلام کرد که عنوان ارزشمندترین بازیکن به امین اسماعیل‌نژاد از تیم مقاومت شهداب یزد رسید. فهرست هشت‌نفره تیم رؤیایی جام سی‌وپنجم به قرار زیر است: بهترین مدافعان میانی: رضا عابدینی از مقاومت شهداب یزد و مهدی جلوه از فولاد سیرجان ایرانیان؛ بهترین مهاجمان قدرتی: پوریا فیاضی از پیکان و مجتبی میرزاجانپور از فولاد‌مبارکه سپاهان اصفهان؛ بهترین لیبرو: محمدرضا حضرت‌پور از تیم پیکان؛ بهترین پاسور: محمدطاهر واردی از تیم پیکان، بهترین قطر پاسور: امین اسماعیل‌نژاد از مقاومت شهداب یزد.

طلوع‌کیان: قهرمانی شهداب از قطاب یزد هم شیرین‌تر بود

علیرضا طلوع‌کیان، سرمربی تیم والیبال شهداب یزد، درباره قهرمانی تیمش در لیگ برتر والیبال گفت: برای نخستین‌بار در لیگ برتر تیمی که در نیم‌فصل نخست هشتم شده بود، به عنوان قهرمانی رسید. شیرینی این پیروزی از قطاب یزد نیز برای هواداران ما بهتر و شیرین‌تر است. سرمربی تیم والیبال شهداب ادامه داد: بازیکنانم زحمت زیادی کشیدند و سختی تمرینات را تحمل کردند. آن‌ها در‌نهایت مزد زحماتشان را گرفتند.

طلوع‌کیان خاطر‌نشان کرد: پیکان تیم بسیار باتجربه‌ای است که کادر فنی بسیار خوبی دارد. آن‌ها در بازی مقابل ما بیش از ۱۰ ترکیب مختلف را آزمایش کردند، ولی تمرین و تاکتیک‌پذیری باعث موفقیت ما شد. وی تصریح کرد: ابزار یک مربی، بازیکنان او هستند. مربی اگر ابزار لازم را در اختیار نداشته باشد، موفق نخواهد شد. ما قهرمان لیگ برتر شدیم و مدیران تیم قطعا به این نکته آگاه هستند که حفظ این پیروزی و این قهرمانی بسیار سخت و دشوارتر است.

شهداب درحالی قهرمان شد که بسیاری از تیم‌های مدعی مثل ارومیه تا‌کنون به عنوان قهرمانی نرسیده‌اند. طلوع‌کیان یادآور شد: ما با این قهرمانی نشان دادیم که مربیان جوان، آگاهی و اطلاعات لازم را دارند و از پسِ مسئولیت بر‌می‌آیند. وی درباره حضور تیمش در مسابقات قهرمانی باشگاه‌های آسیا اظهار کرد: کار سختی در مسابقات قهرمانی آسیا پیش‌رو داریم. باید ملی فکر کنیم، چون شهداب نماینده ایران در این مسابقات است. خوش‌حالم که تیم شهداب خوراک خوبی به تیم ملی داد و باید در کنار تیم ملی از این تیم نیز حمایت شود.

اسماعیل‌نژاد: قهرمانی می‌خواستیم و به آن رسیدیم

امین اسماعیل‌نژاد، ستاره تیم شهداب یزد در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر والیبال، پس از قهرمانی در این فصل توضیح داد: برای این قهرمانی زحمت کشیده بودیم و از ته دل قهرمانی می‌خواستیم. نیم‌فصل دوم تغییرات کادرفنی بهترین نتیحه را رقم زد و همه بازیکنان تلاش کردند. او درباره عملکرد خوب خود در این فصل لیگ نیز توضیح داد: خود من واقعا از جان‌و‌دل مایه گذاشتم و خوش‌حال هستم که به خواسته قلبی خودم و تیم رسیدیم.

اسماعیل‌نژاد درباره تأثیر طلوع‌کیان روی عملکرد تیم شهدای نیز گفت: واقعا از نیم‌فصل دوم که من هم اضافه شدم، حضور آقای طلوع‌کیان انرژی مضاعف داد و انگار از همان شروع نیم‌فصل می‌خواستیم در فینال باشیم و قهرمان شویم. او درباره احتمال حضورش در تیم ملی نیز گفت: بنده همه تلاش خودم را می‌کنم تا در تیم ملی بدرخشم و برای پرچم کشورم افتخار‌آفرینی کنم، اما همه‌چیز به کادر فنی تیم ملی بستگی دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->