بایدن: تا کنون هزاران کودک در غزه جان باخته‌اند طالبان پاکستان ۳ روز آتش‌بس اعلام کرد رژیم صهیونیستی برای حزب الله خط و نشان کشید رسانه رژیم صهیونیستی: دادگاه لاهه به زودی تصمیم درباره بازداشت نتانیاهو را صادر می‌کند بهادری جهرمی: دولت کاندیدایی در انتخابات ندارد دیدار باقری و نماینده ویژه وزیر ‌خارجه روسیه وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: هزینه جنگ غزه سنگین بوده است وزارت امور خارجه: بیانیه آلمان، انگلیس و فرانسه درباره برنامه هسته‌ای ایران اعتبار ندارد ستاد مردمی محمدباقر قالیباف در مشهد افتتاح شد | برگزاری مناظرات مردمی و تریبون آزاد، همه روزه از ساعت ۱۷ تا ۲۳ جلیلی در میزگرد اقتصادی: شعار باید عصاره برنامه‌ای باشد + فیلم سیاستمدار اسرائیلی: خبری از پیروزی نیست، فریبمان می‌دهند پزشکیان: واگذاری اختیار، مسئولیت و پاسخگویی الفبای مدیریت است | دولت سوم روحانی نیستم + فیلم هلاکت ۲ نظامی دیگر صهیونیست در جنوب غزه (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) باقری: ایران و افغانستان برای حفظ ثبات منطقه می‌کوشند گاف ترامپ هنگام تمسخر بایدن فرمانده اسرائیلی: دیگر نمی‌توانیم به جنگ غزه ادامه دهیم پزشکیان: جابجایی مسئولان باید بر اساس لیاقت و تخصص باشد + فیلم تداوم حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه همزمان با «عید قربان» + فیلم تاکید مخبر بر تسریع و تحقق افزایش ۱۰ میلیارد دلاری تبادلات تجاری ایران و پاکستان مناظره انتخاباتی فردا از چند شبکه پخش می‌شود؟ (۲۸ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

زلنسکی برای نمایندگان کنگره آمریکا سخنرانی کرد | درخواست ایجاد منطقه پرواز ممنوع از آمریکا

  • کد خبر: ۱۰۲۵۲۳
  • ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۳
زلنسکی برای نمایندگان کنگره آمریکا سخنرانی کرد | درخواست ایجاد منطقه پرواز ممنوع از آمریکا
رئیس جمهور اوکراین در تقلا برای راضی کردن کنگره آمریکا برای کمک به توان هوایی کشورش به حوادثی مانند یازده سپتامبر و پرل هاربر و سخنرانی مارتین لوتر کینگ متوسل شد.

به گزارش شهرآرانیوز، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین بعد از ظهر چهارشنبه به وقت تهران در سخنرانی ویدئویی برای اعضای کنگره آمریکا به هر ترفندی تلاش کرد آن‌ها را به کمک‌های هوایی از جمله ارسال جنگنده یا اعلام منطقه پرواز ممنوع در اوکراین متعاقد کند.

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، زلنسکی در این سخنرانی بر شدت حملات روسیه تأکید کرد و گفتهمچنان در کی‌یف پایتخت اوکراین به سر می‌برد و کشورش به مقاومت ادامه خواهد داد.

رئیس جمهور اوکراین با قرض گرفتن عباراتی از سخنرانی معروف «مارتین لوتر کینگ» فعال سیاه‌پوست آمریکایی گفت:‌ «من رویایی دارم، من نیازی دارم، من باید از آسمان‌مان محافظت کنم. به تصمیم و کمک شما نیاز دارم».

زلنسکی همچنین شرایط اوکراین را به حمله هواپیماهای ژاپنی به سواحل «پرل هاربر» آمریکا در خلال جنگ جهانی دوم و همچنین حوادث یازده سپتامبر تشبیه کرد.

او همچنین گفت: «جنگ گذشته (جنگ جهانی دوم) باعث شد پیشینیان ما نهادهایی را ایجاد کنند که باید از ما در برابر جنگ محافظت کنند اما متاسفانه این نهادها کار نمی‌کنند. اکنون جهان به نهادها و اتحادهای جدید نیاز دارد».

رئیس جمهور اوکراین گفت، روسیه تا کنون نزدیک به هزار موشک به سمت اوکراین شلیک کرده و از پهپادهای دارای دقت بالا برای هدف قرار دادن مواضع در اوکراین استفاده می‌کند.

او بار دیگر از آمریکایی‌ها درخواست کرد بر فراز اوکراین منطقه پرواز ممنوع ایجاد کرده یا تسلیحات و جنگنده برای مقابله با روسیه در آسمان را فراهم کنند.

آمریکا و دیگر اعضای ناتو طی هفته‌های گذشته بارها درخواست زلنسکی برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع در اوکراین را رد کرده‌اند. هفته گذشته سخنگوی کاخ سفید گفت، چنین اقدامی موجب خواهد شد آمریکایی‌ها به هواپیماهای روس شلیک کنند.

از سوی دیگر زلنسکی خواستار دریافت جنگنده‌هایی برای مقابله با حملات هوایی روسیه شده اما آمریکا می‌گوید جنگنده‌های خود را به لهستان نمی‌فرستد. لهستان قصد داشت با دریافت جنگنده‌های آمریکایی، جنگنده‌های میگ خود را در اختیار اوکراین قرار دهد اما دولت آمریکا با آن مخالفت کرد.

روسیه همچنین اخیراً تهدید کرده هرگونه محموله کمک‌های نظامی از غرب به سمت اوکراین را هدف قرار خواهد داد. 

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->