از مصرف قارچ‌های خودرو در طبیعت خودداری کنید

  • کد خبر: ۱۰۲۹۲۴
  • ۰۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۵
از مصرف قارچ‌های خودرو در طبیعت خودداری کنید
علایم مسمومیت با قارچ سمی دیرهنگام بروز می‌کند و در نهایت منجر به نارسایی کبد و مرگ خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر «ابراهیم شکیبا»، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: برخی از هموطنان تصور می‌کنند مصرف قارچ خودرو مشکلی ایجاد نمی‌کند و از روی ظاهر آن و از طریق شیر یا قاشق نقره امکان تشخیص سمی بودن آنها وجود دارد، باید در پاسخ گفت هرگز این گونه نیست و تنها با فرآیندهای آزمایشگاهی سمی بودن یا نبودن قارچ‌ها قابل تشخیص است.

وی اضفه کرد: همه ساله به ویژه طی سال های  اخیر در فصل بهار و ماه اردیبهشت مواردی از مسمومیت با قارچ سمی در کشور و همچنین در استان کرمانشاه گزارش می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از مردم خواست از دست زدن به قارچ‌های سمی خودداری کنند زیرا در مواردی شاهد جذب سم این قارچ‌ها از طریق پوست نیز بوده‌ایم.

وی گفت: مردم همچنین از مصرف قارچ‌هایی که از سلامت آنها مطمئن نیستند به طور جدی بپرهیزند و اگر قصد مصرف قارچ دارند بهترین روش استفاده از قارچ‌های پرورشی و بسته بندی شده موجود در سطح بازار است.

شکیبا تاکید کرد: متأسفانه علایم مسمومیت با قارچ سمی دیرهنگام بروز می‌کند و در نهایت منجر به نارسایی کبد و مرگ خواهد شد.

وی در پایان عنوان کرد: با تمام این شرایط در صورتی که فردی به این توصیه‌ها توجه نکرد و با مصرف قارچ، علایمی نظیر اسهال، استفراغ و درد شکم پیدا کرد حتما به نزدیکترین مرکز درمانی مراجعه کند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->