آمادگی هتل های مشهد جهت استقبال از زائران دهه ولایت | افزایش قیمت نخواهیم داشت حفظ مشارکت شهروندان در نگهداری فضای سبز شهری مشهد کارگر فرودگاه مشهد کیف پول ۷۰۰ میلیونی را به صاحبش برگرداند خدمت‌رسانی ۳۸۰۰ دستگاه تاکسی در روزهای عرفه و عید سعید قربان در مشهد ایستگاه شریعتی مترو مشهد میزبان «مترو گالری» ۱۱ هزار سفر با دوچرخه‌های بایدو در یک هفته گذشته ترافیک سنگین در معابر بزرگراهی مشهد (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) کیفیت هوای هفت منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط «پاک» قرار دارد (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) سیاحی که عکاسی را به جواهر تبدیل کرد ساکنان محله حرعاملی مشهد خواستار قلع ساختمان کج شدند+تصویر آمادگی مشهد برای همکاری با سازمان شانگهای در حوزه دیپلماسی شهری زمان اتمام پروژه سامان‌دهی کال و تعریض پل زرکش مشهد اعلام شد مشهدالرضا (ع)؛ مهیای جشن‌های ولایت | گل‌آرایی و نورپردازی شهر مشهد ویژه دهه «ولایت و امامت» مجموعه آبی شهید قربانی معیار خدمت در مناطق کم‌برخوردار مشهد معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی پست ایران با شهردار مشهد مقدس دیدار کرد استقرار آتش‌نشانان در خیابان‌های منتهی به حرم امام رضا (ع) همزمان با روز عرفه و عید قربان شهروند خبرنگار | درخواست افزایش تعداد صندلی بانوان در برخی از خطوط اتوبوسرانی مشهد + پاسخ فاز یک خط سه متروی مشهد امسال به بهره‌برداری می‌رسد شهردار مشهد مقدس خبر داد: انتشار ۶ هزارو ۳۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت با عاملیت بانک شهر اعمال‌قانون ۱۵۳۶ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۴۲ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۲۶ خرداد ۱۴۰۳) سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوس‌رانی مشهد در روزهای عرفه و عید سعید قربان (۲۷ و ۲۸ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

فرماندار مشهد: افزایش ۲ هزار جای پارک جدید در محدوده حرم رضوی | هیچ مشکلی در تامین اسکان زائران نداریم

  • کد خبر: ۱۰۲۹۹۰
  • ۰۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳
فرماندار مشهد: افزایش ۲ هزار جای پارک جدید در محدوده حرم رضوی | هیچ مشکلی در تامین اسکان زائران نداریم
فرماندار مشهد گفت: در ایام نوروز ۵ هزار جای پارک جدید برای زائران افزایش پیدا کرده بود که در حال پیگیری هستیم تا به این ظرفیت ۲ هزار جای پارک دیگر نیز اضافه شود.

به گزارش شهرآرانیوز، محسن داوری در خصوص وضعیت اسکان مشهد برای زائران اظهار کرد: ۴۲۰ هزار نفر اسکان شب‌خواب در سطح مشهد ایجاد کرده بودیم که برای هر شب ۱۲۰ هزار اسکان اضطراری در نظر گرفته شده بود که حدود ۴۰ تا ۵۰ هزار اسکان اضطراری نیز به این ظرفیت اضافه کردیم. در حال حاضر هیچ مشکلی در خصوص تامین اسکان زائران نداریم.

وی افزود: معمولا عمده مشکل زائران در تامین اسکان، قیمت آن است که واحد‌های اقامتی غیررسمی مبالغ بالاتری را درخواست می‌کنند، وگرنه هر تعداد زائری که به مشهد مشرف شود با هر بسته قیمتی می‌تواند در مشهد اقامت داشته باشد. کسانی که تمایل دارند از چادر مسافرتی استفاده کنند می‌توانند در مساجد، مدارس و سالن‌های ورزشی اقامت رایگان داشته باشند.

فرماندار مشهد در خصوص وضعیت پارکینگ در اطراف حرم رضوی یادآور شد: حدود ۸ هزار پارکینگ در اطراف حرم پیش‌بینی کرده بودیم که ۵ هزار پارکینگ برای ایام نوروز ایجاد و مهیا شده است. در حال پیگیری هستیم تا ۲ هزار پارکینگ دیگر در اطراف حرم رضوی ایجاد کنیم.

داوری در خصوص وضعیت ترافیکی مشهد به خصوص در خیابان‌های منتهی به حرم رضوی عنوان کرد: تلاش داریم محدودیت‌های حداقلی در اطراف حرم اعمال کنیم. فقط در ساعات برقراری نماز که حرم رضوی با ازدحام بیشتری روبرو می‌شود یک سری از محدودیت‌ها اعمال می‌شود. در کل وضعیت ترافیکی سختی نداریم.

وی در مورد دیگر اقدامات ستاد خدمات سفر برای زائران نوروزی تصریح کرد: اقدامات خوبی در تامین نان زائر انجام دادیم. ۲۲ جایگاه توزیع نان در اطراف حرم ایجاد شده است. جایگاه‌های توزیع اقلام اساسی مانند تخم مرغ، مرغ، روغن، شکر، میوه و... در اطراف حرم ایجاد شده است. نظارت شدیدی بر اصناف و اقامتگاه‌ها اعمال کرده‌ایم.

داوری ادامه داد: تا کنون حدود ۳۲۰ میلیون تومان که از مسافران مبالغ بیشتری دریافت شده بود را به زائران بازگردانده‌ایم. حدود ۵ هزار بازدید از اصناف داشته‌ایم که تقریبا حدود ۵۰۰ پرونده قضایی برای آنان تشکیل شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->