نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

در باتلاق جنوب!

  • کد خبر: ۱۰۳۸۰
  • ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۵
در باتلاق جنوب!
شکست خانگی شهرخودرو برابر نفت آبادان چهارمین ناکامی امسال این تیم برابر نمایندگان خوزستان است
مرتضی اخوان - شکست بدموقع. درست وقتی چرخ‌های لیگ به کام شهرخودرو می‌چرخید، نفتی‌های آبادان با پیروزی در ورزشگاه امام‌رضا چوب لای این چرخ گذاشتند! هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال در حالی روز گذشته با انجام ۲ بازی پیگیری شد که تیم فوتبال شهرخودرو خراسان در دیدار خانگی نتوانست از پس حریف جنوبی خود بر‌آید، و بازی را با یک گل به این تیم واگذار کرد، شکستی که با توجه به تساوی سپاهان و استقلال در فولادشهر، شهرخودرو را از صدر پایین کشید. سپاهان حالا با این تساوی، بیست‌وسه‌امتیازی است و با توجه به تفاضل گلی بهتر از شاگردان یحیی گل‌محمدی، در صدر جدول قرار خواهد گرفت.

زمان بد، استقبال بد، ورزشگاه خالی
تغییر در زمان برگزاری بازی شهرخودرو و نفت آبادان که پیش از این قرار بود ساعت ۱۷ برگزار شود یکی از بدترین اتفاقاتی بود که موجب کم‌رنگ شدن حضور هواداران مشهدی در ورزشگاه امام‌رضا شد، دیداری که از ساعت ۱۴ آغاز شد، ساعت کاری که در نخستین روز هفته کاری، سبب شده بود هوادار اندکی، شاید نزدیک به ۳۰۰۰ نفر، به ورزشگاه بیایند. با وجود این، شروع بازی برای عنابی‌های مشهدی شوکه‌کننده بود. حضور تنها ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ تماشاگر آن‌قدر عجیب بود که به مردان یحیی گل‌محمدی که تا پیش از سوت پایان این بازی صدرنشین لیگ برتر بودند، شوک بزرگی وارد کرد. با وجود این، بعد از گذشت ۲۰ دقیقه از بازی، کمی بر شمار هواداران افزوده شد.

طلسم جنوبی‌ها ادامه دارد
فارغ از هوشمندی نفتی‌های آبادان در ضد حملات و دفاع هدفمند شاگردان اسکوچیچ که تمام فضا‌ها را از بازیکنان خلاق شهرخودرو گرفته بودند، مردان گل‌محمدی در این دیدار کمی هم با بدشانسی رو به‌رو بودند. شهرخودرویی‌ها بعد از شروع بازی که کم مانده بود روی ضربه آغاز بازی نفتی‌ها غافل‌گیر شوند، ولی با خوش‌اقبالی‌شان توپ روی سقف دروازه فرود آمد، در ادامه توانستند آرام‌آرام میانه میدان را به دست بگیرند و در نیمه دوم حتی موقعیت ضد حمله هم به حریف تیزچنگ جنوبی ندهند. با وجود این، توپ‌های شهرخودرویی‌ها راهی به دروازه نفت آبادان نداشت تا شهرخودرو سومین شکست فصل را هم مقابل جنوبی‌ها داشته باشد. شاگردان گل‌محمدی این فصل در ۱۲ هفته گذشته مقابل فولاد خوزستان و نفت آبادان در مشهد شکست خورده‌اند و مقابل نفت مسجدسلیمان، اگرچه در ورزشگاه شهید بهنام محمدی یک تساوی گرفته‌اند، در جام حذفی مقابل همین تیم در مشهد باز طعم شکست را چشیده‌اند. گویی حریفان جنوبی این فصل تنها قاتلان تیم یحیی هستند!

فشار هواداران روی ستاره‌ها
سروش رفیعی و روح‌ا... باقری پرانتقادترین بازیکنان نبرد شهرخودرو و نفت آبادان بودند، ۲ ستاره‌ای که ابتدای فصل از جمع سرخابی‌های پایتخت به تیم مشهدی منتقل شدند و فوتبال‌دوستان مشهدی به درخشش آن‌ها در ترکیب تیمشان بدجور دل خوش کرده‌اند. با وجود این، توپ لو‌دادن‌ها و عملکرد ضعیف آن‌ها در طول بازی بار‌ها صدای هواداران حاضر در ورزشگاه امام‌رضا را در آورد تا جایی که به نظر می‌رسید در برخی صحنه‌ها حساسیت هواداران به این ۲ بازیکن زیاد شده است وگرنه شاید عملکرد سروش رفیعی آن‌قدر‌ها هم مورد انتقاد نبود.

ماجرای تصمیمات یحیی
یحیی گل‌محمدی از آن دست مربیانی است که گاه با تعویض‌ها و تغییر تاکتیک‌های عجیب و غریبش همه را شگفت‌زده می‌کند. نمونه‌اش تغییرات عجیب در دیدار فولاد و شهرخودرو در مشهد که نتیجه‌بخش نبود و به شکست منجر شد، یا تغییرات مثبتش در نبرد با ذوب‌آهن که به پیروزی تیم مشهد انجامید. گل‌محمدی در بازی روز گذشته هم در دقیقه ۳۰، دست به اقدامی عجیب زد و اگرچه انتظار می‌رفت بعد از دریافت گل یک مهاجم به میدان بفرستد، نکته تعجب‌برانگیز آن بود که یک‌باره از یونس شاکری خواست بدون گرم کردن به میدان برود و حتی حاضر نشد علی نبی‌زاده، هافبک دفاعی جوان تیمش، چند دقیقه بیشتر در میدان باشد تا شاکری خود را گرم کند! گل‌محمدی بعد از خروج نبی‌زاده از زمین هم او را بابت عملکرد ضعیفش در زمین به‌شدت مؤاخذه کرد. تصمیمات عجیب آقای سرمربی در این دیدار به اینجا ختم نشد و در نیمه دوم، وقتی چند صحنه بازیکنان تیمش برخورد‌های جدی با بازیکنان نفت آبادان داشتند و داور وسط و داور چهارم خواستار ورود تیم پزشکی شهرخودرو به میدان برای رسیدگی به وضعیت بازیکن تیمشان شدند، گل‌محمدی از ورود پزشک به زمین ممانعت کرد و از بازیکنانش خواست از زمین بلند شوند. البته این تدبیر یحیی بیشتر به خاطر آن بود که می‌دانست با ورود تیم پزشکی به میدان، بازیکن مصدومش باید از زمین بیرون برود و برای ورود دوباره، از داور مسابقه اجازه بگیرد، مسئله‌ای که هم وقت را می‌کشت و هم روند حرکتی تیمش را با اخلال مواجه می‌کرد.

رفتن یا نرفتن؟! از صحبت‌های گل‌محمدی تا اظهارات حمیداوی
شکست شهرخودرو برابر نفت آبادان در خانه و صحبت‌های چند هفته اخیر گل‌محمدی مبنی بر وجود افرادی ناپاک اطراف مالک باشگاه، سبب شد مسئله جدایی احتمالی گل‌‎محمدی از جمع شهرخودرویی‌ها یکی از سؤالات اساسی خبرنگاران در نشست خبری بعد از بازی باشد. سرمربی شهرخودرو در پاسخ به این سؤالات گفت: «حمیداوی هم در حد توان خودش کار و تلاش می‌کند. ما نمی‌توانیم این مشکلات را فقط متوجه یک نفر کنیم. مشکلاتی در مسیر ما وجود دارد و با حل آن‌ها می‌توانیم تیم بهتری بسازیم.» وی افزود: «مشکلات در همه تیم‌ها وجود داشته، اما اندازه آن متفاوت است. ما هیچ وقت مشکلی اساسی نداشته‌ایم و مطمئنا حل می‌شود، من با تیم قرارداد دارم و تاکنون بحث جدایی پیش نیامده است. صحبت‌هایی که می‌شود فقط بحث رسانه‌ای است و نمی‌دانم از کجا نشئت می‌گیرد.» این در حالی است که فرهاد حمیداوی، مالک شهرخودرو، نیز در حاشیه دیدار تیمش برابر نفت آبادان در پاسخ خبرنگاران در این باره گفت: «خودم شخصا ۲ هفته است که تحقیقات را آغاز کرده‌ام. متأسفانه یکی دو نفر در باشگاه هستند که احساس می‌کنم با ما همدل نیستند. بدانید که حتما پس از شناسایی این افراد، آن‌ها از باشگاه جدا می‌شوند.» وی تصریح کرد: «مطمئن باشید که یحیی گل‌محمدی سرمربی تیم ما خواهد ماند.» وی در مورد اینکه آیا یحیی گل‌محمدی استعفا داده است و اینکه اگر پیشنهادی داشته باشد موافقت می‌کند یا خیر تأکید کرد: «به هیچ عنوان استعفا نداده است، اما چون جایگاه و حقش سرمربیگری تیم ملی است، اگر او را خواستند، به خاطر عزت و شرف ایران این کار را می‌کنیم.» مالک باشگاه شهرخودرو در مورد اینکه اگر پرسپولیس پیشنهاد دهد، تصریح کرد: «اینجا خانه گل‌محمدی است و کسی از خانه‌اش بیرون نمی‌رود.»

۴ بازی سخت تا نیم‌فصل
شاگردان یحیی گل‌محمدی تا پایان نیم‌فصل نخست لیگ برتر فوتبال ۴ بازی دشوار در پیش دارند، ۴ دیداری که ۳ تای آن‌ها با مدعیان همیشگی قهرمانی است و یک بازی هم با تیم سرکش سرمربی سابقشان، محمدرضا مهاجری. مشهدی‌ها هفته آینده باید با استقلال اوج‌گرفته استراماچونی در تهران دیداری حساس را برگزار کنند و هفته بعد هم در نبردی فینال‌گونه در ورزشگاه امام‌رضای مشهد میزبان سپاهان صدرنشین خواهند بود، ۲ دیداری که دست کمی از یک نبرد فینال‌گونه ندارند. اما این پایان کار شهرخودرویی‌ها در نیم‌فصل نیست و شاگردان گل‌محمدی در هفته پایانی نیم‌فصل باید در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر دیداری سخت در برابر تیفوسی‌های قائمشهری با نساجی داشته باشند. البته شهرخودرو یک دیدار معوقه در ورزشگاه یادگار امام تبریز هم با تراکتورسازان خواهد داشت که می‌تواند از تمام ۳ دیدار دیگر برایشان دردسر بیشتری درست کند. با این حساب، به نظر می‌رسد اگر شاگردان گل محمدی می‌خواهند در پایان نیم‌فصل میان ۳ تیم بالای جدول جایگاهی داشته باشند، دیگر فرصت غفلت ندارند و باید خودشان را برای ۴ فینال آماده کنند، ۴ نبردی که یکی از دیگری حساس‌تر است. اما ارتش عنابی‌های مشهدی پیش از این به‌خوبی نشان داده‌اند که در میدان‌های بزرگ بهتر عمل می‌کنند و هواداران مشهدی نباید از این بابت چندان نگران باشند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->