لیست دوم نکونام رو شد خداداد افشاریان و سهیل مهدی به قید وثیقه آزاد شدند گاریدو مجوز سفر به ایران را گرفت روزبه چشمی به دنبال قرارداد ۳۰ میلیاردی تاریخ و ساعت بازی اسپانیا و آلمان در یک چهارم نهایی یورو ۲۰۲۴ | فینال قبل از فینال زکی پور رسما استقلالی شد + عکس خبر‌های خوش از سالن شش‌هزارنفری ثامن‌الائمه(ع) | کارگران به‌شدت مشغول کارند! پایان کار قایدی با اتحاد کلبا؟ گلر منچسترسیتی در راه عربستان مهدی ترابی رسما به تراکتور پیوست شرط جدید بیرانوند برای بازگشت به پرسپولیس | ۴۰ میلیارد تومان ناقابل! خداحافظی سه بازیکن با استقلال مسابقه پیش بینی فرهاد مجیدی برای هواداران! استقبال بی‌نظیر از ملی پوش پرسپولیس در گرجستان ترکیه به رکورد سرمربی اسبق پرسپولیس رسید حضور عجیب و غریب یک والیبالیست در هیات مدیره استقلال| کارخانه چه سررشته‌ای از فوتبال دارد؟ فرگوسن: حضور رونالدو در جام جهانی ۲۰۲۶ قابل تصور نیست بازیکن مصدوم استقلال درانتظار امضای نکونام باشگاه استقلال فدراسیون فوتبال را تهدید کرد| سقف بودجه می‌شکند؟ بیرو، ز غوغای جهان فارغ!
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

قوانینی که دست و پای فدراسیون بسکتبال را بست | چرا تعداد محدود تماشاگر و عضویت در سامانه ضروری است؟

  • کد خبر: ۱۰۳۹۹۱
  • ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
قوانینی که دست و پای فدراسیون بسکتبال را بست | چرا تعداد محدود تماشاگر و عضویت در سامانه ضروری است؟
با وجود قوانین وضع شده دست و بال فدراسیون بسکتبال برای حضور بیشتر هواداران بسته است وگرنه بدون شک مسئولان هم دوست دارند با سالن پر از تماشاگر رقابت‌ها را برگزار کنند.

سعیده فتحی/شهرآرانیوز، رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال به مرحله نیمه نهایی رسید و در این میان ورود تماشاگران به سالن یکی از مشکلاتی بود که فدراسیون جدید با آن دسته و پنجه نرم می‌کرد و بعد از کلی تلاش توانست بالاخره مجوز ورود تعداد محدودی از تماشاگران را بگیرد.

چرا تماشاگران باید عضو سامانه ملی باشند؟
فدراسیون اعلام کرده تماشاگران می‌توانند با ثبت نام در سامانه ملی و از طریق پنل اختصاصی هر باشگاه با توجه به محدودیت تماشاگران حاضر در سالن بسکتبال آزادی که سهم هر تیم راه یافته به مرحله نیمه نهایی پنجاه نفر است، رقابت‌ها را از نزدیک نگاه کنند. هر باشگاه هم باید از طریق پنل اختصاصی، هواداران خود را برای هر بازی ثبت کند تا بلیط الکترونیکی برای آن‌ها صادر شود. در این بین عده‌ای از تعداد محدود تماشاگران و برخی هم بابت هزینه ۱۰۰ هزار تومانی که برای عضویت در سامانه باید پرداخت کنند ناراحت شده و به فدراسیون خرده گرفته اند، اما واقعیت این است که فدراسیون براساس آن چیزی که به آن‌ها ابلاغ شده عمل می‌کند. در بخشنامه‌ای که از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزارت کشور صادر شده آمده است: «با اتصال سامانه الکترونیکی بلیط فروشی به سازمان بهداشت تنها افرادی مجاز به تهیه بلیط باشند (براساس کد ملی) که حداقل ۱۴ روز از دوز دوم واکسن آن‌ها گذشته باشد.»
اگر فدراسیون و ستاد مبارزه با کرونا اصرار به خرید بلیط اینترنتی دارند برای مطمئن شدن از زدن دو دوز واکسن هواداران است و برای همین هم فدراسیون عضویت در سامانه را برای آن‌ها در نظر گرفته و تماشاگران با ثبت نام در سامانه ملی بمدت یک سال عضو این سامانه خواهند بود و بازی‌های نیمه نهایی، رده بندی و فینال همچنین مسابقاتی که تا پایان سال جاری در سالن‌های بسکتبال و زیر نظر فدراسیون برگزار می‌شود، برای آن‌ها رایگان خواهد بود.

چرا تعداد محدودی از تماشاگران اجازه ورود دارند؟
اما در خصوص حضور محدود تماشاگران ستاد اعلام کرده که ۳۰ درصد از فضای موجود به تماشاگران اختصاص یابد. همانطور که می‌دانیم جایگاه هواداران در سالن بسکتبال آزادی در قسمت بالای سالن است و در واقع ۳۰ درصد از ظرفیت بالای سالن به آن‌ها اختصاص پیدا می‌کند. ضمن آنکه در قسمت بالای سالن جایگاه زنان نیز وجود دارد که بیشتر خانواده بازیکن‌ها و تیم‌های بسکتبال زنان حضور دارند. پایین سالن جایگاه وی آی پی، پیشکسوتان و خبرنگاران وجود دارد و پشت نیمکت تیم‌ها هم که به هواداران اجازه حضور داده نمی‌شود و بیشتر اهالی بسکتبال و همراهان تیم‌ها حضور دارند. به این ترتیب مشخص است که دست و بال فدراسیون هم برای حضور بیشتر هواداران بسته است وگرنه بدون شک مسئولان فدراسیون هم دوست دارند با سالن پر از تماشاگر رقابت‌ها را برگزار کنند تا هیجان دوباره به این رشته برگردد.

به امید برگشت همه تماشاگران به سالن های بسکتبال
بی‌گمان هدف فدراسیون بسکتبال و کمیته برگزاری مسابقات، توزیع عادلانه و ایجاد امکان بهره‌وری یکسان تیم‌ها از امتیاز تماشاگر است. همه در این دو سال قدر نعمت تماشاگران را بیشتر از گذشته دانستیم و دیدیم که بدون آن‌ها سالن‌های ورزشی حس و حالی ندارند، بازی‌ها زمانی جذاب‌تر می‌شوند که هواداران پر شور با حضورشان سالن را گرم کنند از همین رو امیدواریم هر چه زودتر این قوانین برداشته شود تا فدراسیون هم بتواند بدون دغدغه میزبان علاقمندان این رشته باشد.بی گمان با حضور تماشاگران دوباره بازی‌های بسکتبال هم دیدنی‌تر خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->