برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود فیلم‌های سینمایی آخر هقته تلویزیون (۳۰ و ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان رضا رشیدپور: دیگر نمی‌خواهم مجری برنامه سرگرم‌کننده تلویزیونی باشم صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنج‌شنبه ۳۰ فروردین۱۴۰۳ آیین مال‌باختگی | چندخطی درباره کتاب «کلاهبردارِ من» نوشته حنیف قریشی آهنگ رضا یزدانی را برای «افعی تهران» بشنوید + لینک دانلود گفتگو با سیدعلی موسوی نژاد، کارگردان فیلم «ایلیا؛ جست وجوی قهرمان» | در آینه یک بازی رایانه‌ای پخش سریال اکشن و کمدی «۵۰ متر مربع» از تلویزیون درباره مجموعه «آبنبات ها» در گفتگو با مهرداد صدقی، نویسنده خراسانی فصل سوم سریال «سرزمین مادری» روی آنتن + زمان پخش خبر‌های جدید وزیر فرهنگ و ارشاد درباره قیمت بلیت کنسرت و راه‌اندازی موزه تئاتر پوران درخشنده در میان داوران جشنواره ملی فیلم اقوام
سرخط خبرها

نگاهی به برنامه تلویزیون برای ماه رمضان ۱۴۰۱

  • کد خبر: ۱۰۴۰۵۵
  • ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۶
نگاهی به برنامه تلویزیون برای ماه رمضان ۱۴۰۱
شبکه‌های مختلف سیما هرسال با آغاز ماه مبارک رمضان ویژه برنامه‌های مختلفی را روانه آنتن می‌کنند. آنچه در ادامه می‌خوانید برخی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که این روز‌ها روی آنتن رفته است.

به گزارش شهرآرانیوز - شبکه‌های مختلف سیما هرسال با آغاز ماه مبارک رمضان ویژه برنامه‌های مختلفی را روانه آنتن می‌کنند. امسال نیز طبق روال هرسال بعد از اذان‌های صبح، ظهر و مغرب، ویژه برنامه هایى به صورت زنده با هدف انتقال مفاهیم دینى، اخلاقی و تربیتى تدارک دیده شده که پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد. در کنار آن‌ها مناجات خوانی، سخنرانی‌ها و برنامه‌های ترکیبی و گفت وگومحور دیگر تولیداتی است که تلویزیون برای پخش در ایام ماه مهمانی خدا در نظر گرفته است. آنچه در ادامه می‌خوانید برخی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که این روز‌ها روی آنتن رفته است.

برنامه‌های تلویزیون در سحرگاهان ماه رمضان

«ماه خدا» ویژه برنامه سحری ماه رمضان شبکه یک است که با اجرای حسن سلطانی شامل بخش‌های مختلف کارشناسی، سخن بزرگان، مناجات، مداحی و ... به روی آنتن می‌رود. شبکه ۲  نیز در سحر‌های ماه رمضان برنامه «به افق بهشت» با اجرای سیدکاظم احمدزاده را از کربلای معلی پیش روی مخاطبان قرار می‌دهد. این برنامه شامل بخش‌های متنوع گفت وگوی کارشناسی، مناجات خوانی، دعا، قرائت قرآن کریم، پخش کلیپ و سرود است.

شبکه ۳ مانند ماه رمضان سال گذشته، ویژه برنامه «ماه من» را با اجرای نجم الدین شریعتی و به منظور بررسی مسائل مختلف دینی و فرهنگی با حضور کارشناسان مطرح دینى تهیه و تدارک دیده است.

شبکه ۴ با پخش برنامه «سحوری» با اجرای ساعد باقری شاعر سرشناس و سراینده سرود ملی کشورمان و اجرای نیایش‌های شنیدنی ویژه سحرگاه از اولین سحرگاه ماه مبارک رمضان، با روزه داران همراه شده است. «مهمان خدا» ویژه برنامه سحرگاهی شبکه قرآن و معارف است که با اجرای هادی صلح جو از حرم مطهر امام هشتم (ع) روی آنتن می‌رود. در شبکه افق هم ویژه برنامه «وقت سحر» با اجرای صابر خراسانی و میزبانی از حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان نیز با موضوع کلی کارکرد اجتماعی دین و ارتباط زنده با سفره‌های سحری در مساجد، امامزاده ها، قبور شهدا و... و بخش‌های متعدد دیگر پیش روی مخاطبان قرار گرفته است.

ویژه برنامه‌هایی برای لحظات معنوی افطار

ویژه برنامه‌های افطار شبکه‌های تلویزیونی، اغلب همان برنامه‌های سال‌های گذشته اند البته برخی از آن‌ها تغییراتی در ساختار و محتوا داشته اند. برنامه «دعوت» با اجرای حجت الاسلام محمد برمایی ویژه برنامه افطار شبکه یک است. این برنامه با محوریت بررسی کتاب‌هایی که بر اساس واقعیت نوشته شده است و با هدف آموزش سبک زندگی اسلامی، ایرانی هر شب ساعت ۱۹ روی آنتن می‌رود.

لحظات پیش از افطار ماه مبارک رمضان، فصل چهارم برنامه «آدم‌های خوب شهر» با اجرای محمد سلوکی از شبکه ۲ برای روزه داران پخش می‌شود. این برنامه به روایت زندگی انسان‌های خیری می‌پردازد که کار‌های شاخصی برای ایتام انجام داده اند. «مثل ماه» با اجرای رسالت بوذری با دعوت از میهمانانی از حوزه‌های مختلف فرهنگی، دینی و اجتماعی قبل از افطار به روی آنتن شبکه ۳‌ می‌رود. برنامه «زندگی پس از زندگی» با اجرای عباس موزون که تاکنون دو فصل از آن در ماه‌های رمضان ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ پخش شده امسال هم در ساعت پیش از افطار مهمان خانه مخاطبان شبکه ۴ شده است. این برنامه روایت افرادی است که در تجربه مرگ تقریبی، از کالبد جسم خارج شده اند و عالم برزخ را درک کرده اند و بازگشته اند.

شبکه قرآن و معارف از ساعت ۱۸:۳۰ با ویژه برنامه «ضیافت» و با هدف معرفی چهره‌ها و شخصیت‌های برجسته جهان تشییع و بررسی شخصیت از علمای دینی مهمان خانه‌های مخاطبان تلویزیون است. «بی انتها» ویژه برنامه افطار شبکه نسیم است که با روایتگرى حامد عسگرى هر شب روی آنتن می‌رود. شبکه افق ویژه برنامه افطار خود را با نام «چشمه» با اجرای مصطفی فاروئی از ساعت ۱۸ با محوریت پرداختن به فعالیت‌های مساجد در جامعه اسلامی پخش می‌کند.

ترتیل خوانی از شبکه‌های سیما

شبکه یک هر روز در ماه مبارک رمضان، ۴۵ دقیقه بعد از اذان صبح، ترتیل خوانی قرآن کریم را از مشهد مقدس حرم رضوی (ع) و شبکه ۲ هر روز ساعت ۱۰:۳۰ صبح از شهر طبس امام زاده حسین بن موسی الکاظم (ع) پخش می‌کند. در شبکه ۳، پخش ترتیل خوانی قرآن کریم هر روز ساعت ۱۴:۵۰ به صورت زنده همراه با تفسیر کوتاه از شهر قم حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و در شبکه ۴ هم پخش ترتیل خوانی هر روز ساعت ۱۴ به صورت زنده از شیراز حرم مطهر احمدبن موسی (ع) شاهچراغ ترتیل خوانی روی آنتن می‌رود.

شبکه قرآن و معارف سیما ترتیل جزء خوانی را در سه نوبت ساعات ۵:۳۵، ۱۰:۲۰ و ۱۷:۳۰ به صورت زنده از مسجد مقدس جمکران، حرم مطهر امام رضا (ع) و حرم امام خمینی (ره) پیش روی مخاطبان قرار می‌دهد و جزءخوانی قرآن در شبکه افق نیز هر روز ساعت ۱۷ به صورت زنده و مستقیم از صحن گوهرشاد حرم رضوی مشهدالرضا (ع) پخش می‌شود. از میان سخنرانی‌های درنظرگرفته شده برای پخش در ماه رمضان هم می‌توان به سخنرانی مرحوم آیت ا... مهدوی کنی، استاد رحیم پور ازغدی و حجت الاسلام قرائتی اشاره کرد که به ترتیب در ساعات ۱۳:۴۵، ۱۷ و ۲۰:۱۵ از شبکه یک پخش می‌شود. شرح دعای صحیفه سجادیه مرحوم آیت ا... مصباح یزدی هر روز ساعت ۶:۳۰ از شبکه چهار روی آنتن می‌رود. شبکه یک در ایام ماه رمضان مناجات و دعاخوانی حاج مهدی سلحشور و حاج منصور ارضی را ساعت ۰۰:۱۵ دقیقه بامداد و ۱۳:۳۰ پخش می‌کند.

مناجات و ادعیه خوانی با نوای حاج محمدرضا طاهری هر بامداد ساعت یک از حسینیه چهارده معصوم ناجا از شبکه ۲ پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد. مناجات خوانی میثم مطیعی هر شب از ساعت ۰۰:۳۰ دقیقه بامداد از امام زاده قاضی صابر (ع) و شبکه ۳ پخش می‌شود. مناجات خوانی حاج محمود کریمی نیز هر شب ساعت ۲۴ از رواق امام خمینی (ره) و حرم امام رضا (ع) از شبکه افق پخش می‌شود.

دیگر برنامه‌های تولیدی

«آوای ماه» به کارگردانی مسعود امینی تیرانی که نگاهی دارد به موسیقی مذهبی و آیینی در شهر‌ها و روستا‌های ایران در ایام ماه مبارک رمضان، هرروز ساعت ۱۵ از شبکه ۴ روی آنتن می‌رود. «سوره» دیگر ویژه برنامه شبکه ۴ است که هرشب ساعت ۲۲ پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد. این برنامه هر شب میزبان یکی از متفکران حوزه دین پژوهی خواهد بود. مسئله حکمرانی، عدالت، فساد، مدیریت، حقوق شهروندی و عدالت جنسیتی از جمله مسائلی است که در این فصل از سوره از دیدگاه نهج البلاغه مورد بررسی قرار گرفته است. از بخش‌های ویژه این فصل از برنامه سوره، نهج البلاغه خوانی است که داریوش ارجمند هنرمند مشهدی انجام می‌دهد.

شبکه قرآن و معارف سیما در حوزه کودک و خردسال برنامه «منم بچه مسلمان» را ویژه ماه مبارک رمضان تولید کرده است. همچنین برنامه «تجلی» که درباره تفسیر تسنیم (تفسیر تسنیم از تفاسیر شیعی قرآن به زبان فارسی، تألیف آیت ا... جوادی آملی) است هم از این شبکه پخش می‌شود. فصل جدید مسابقه هوش با اجرای آریا طاهری هر شب ساعت ۲۰ به آنتن شبکه نسیم می‌آید. فصل جدید دورهمی که از ۲۸ اسفند با حضور چهره‌های شناخته شده به آنتن بازگشته، پخش خود را در ماه مبارک رمضان ادامه می‌دهد. این برنامه با حضور هنرمندان و ورزشکاران چهارشنبه تا جمعه هر هفته ساعت ۲۳ از شبکه نسیم پخش می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->