سخنرانی آیت الله صدیقی در دانشگاه امام صادق(ع) لغو شد + اطلاعیه دانشگاه ادعای سنتکام: چهار پهپاد انصارالله را سرنگون کردیم رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک
سرخط خبرها

گرامیداشت شهدای حمله تروریستی حرم رضوی از سوی فعالان افغانستانی در مقابل وزارت خارجه ایران

  • کد خبر: ۱۰۴۱۶۰
  • ۱۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۸
گرامیداشت شهدای حمله تروریستی حرم رضوی از سوی فعالان افغانستانی در مقابل وزارت خارجه ایران
عصر روز پنجشنبه (۱۸ حمل/ فروردین) جمعی از دانشجویان، طلاب، خانواده‌های شهدای مدافع حرم و فعالان فرهنگی و مذهبی افغانستانی با تجمع مقابل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در تهران، یاد و نام روحانی شهید در حمله تروریستی حرم امام رضا(ع)، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد اصلانی را با روشن‌کردن شمع و محکوم‌کردن این اقدام تروریستی گرامی داشتند.

به گزارش شهرآرانیوز، عصر روز پنجشنبه (۱۸ حمل/ فروردین) جمعی از دانشجویان، طلاب، خانواده‌های شهدای مدافع حرم و فعالان فرهنگی و مذهبی افغانستانی با هماهنگی جمعیت افغانستانی‌های مقیم ایران و همچنین بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران با تجمع مقابل وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران در تهران، یاد و نام روحانی شهید در حمله تروریستی حرم امام رضا(ع)، حجت الاسلام والمسلمین محمد اصلانی را با روشن کردن شمع و محکوم کردن این اقدام تروریستی گرامی داشتند. این فعالان در مورد توطئه‌های دشمن برای ایجاد اختلاف بین دو کشور و دو ملت بزرگ ایران و افغانستان هشدار دادند و همبستگی، وحدت و یکدلی خود را اعلام کردند.

محمد احمدی، از فعالان فرهنگی و مذهبی مهاجر در مورد حضور در این برنامه گفت: علت حضور دوستان در اینجا ابراز همدردی با خانواده شهدای حرم امام رضا(ع) و ابراز انزجار از آن حرکت ناشایست به دست تکفیری‌ها و وهابی‌ها در ماه مبارک رمضان است.

وی افزود: ما الحمدالله بحث سنی و شیعه در افغانستان نداریم، فقط بحث این را داریم که وهابی‌ها و تکفیری‌ها وارد افغانستان شده و می خواهند ملت مسلمان افغانستان را با برنامه‌هایی از قبل آماده شده، به جان هم بیاندازند که انشالله به نتیجه نمی‌رسند.

احمدی با اشاره به این‌که ۴۰ سال است که مهاجرین افغانستانی در جمهوری اسلامی ایران زندگی می‌کنند، از برنامه‌های دشمنان برای ایجاد اختلاف بین دو ملت گفت و خاطرنشان کرد که با همفکری بچه‌های شیعه و اهل سنت در افغانستان و ایران، این برنامه‌های به نتیجه نرسیده و نخواهد رسید.

حجت‌الاسلام یاراحمدی، مسئول سابق بسیج دانشجویی مدرسه عالی شهید مطهری و از شهروندان ایران نیز با بیان این‌که دستی که علمای اهل سنت را در گرگان ایران ترور می‌کند، همان دستی است که علمای دیگر را در حرم مطهر رضوی ترور کرد، گفت: از صد سال پیش برنامه واضح دشمن در منطقه ما ایجاد اختلاف بوده است.

وی با مطرح کردن این سوال که چه کار کنیم دشمن نتواند سوءاستفاده کند، پاسخ داد: باید فهم و بصیرت را بالا ببریم. باید بپرسیم سود مساله ترور روحانیون ما در حرم مطهر رضوی و ایجاد اختلاف بین ملت های ایران و افغانستان و شیعه و سنی به نفع چه کسی خواهد بود؟!

این فعال دانشجویی تصریح نمود: برنامه دشمن برای ایجاد اختلاف در سطح کشورهای منطقه و اسلامی با ایجاد گروه‌های تکفیری شکست خورده و حالا راهبرد جدیدی را روی دست گرفته است. کار دشمن مرموزانه‌تر شده، که نیاز به بصیرت، فهم و تحلیل دقیق‌تر دارد.

سید مسافر، از فعالان فرهنگی افغانستانی هم در سخنانی گفت: این ایام، به خاطر شهادت دو روحانی بزرگوار در حرم مطهر رضوی و همچنین کشتار در مسجد پل خشتی کابل، ایام تلخی برای جامعه اسلامی است. خواهش من از همه عزیزان این است که هوشیارانه رفتار کنند.

وی از مردمان دو کشور خواست که به سیاه‌نمایی‌های فضای مجازی هم توجه نکنند، زیرا فضای مجازی سیاه را درست می کنند، برای این که سود دشمن در تاریک و سیاه نشان دادن وضعیت است.

این فعال فرهنگی تأکید کرد که الحمدالله بعد از اربعین سن انقلاب اسلامی، این ترفندها دیگر برای مردم انقلابی ایران کارساز نیست.

وی تصریح نمود، این که دارند این فتنه‌ها را درست می‌کنند، بیان‌گر آن است که جوامع ایران و افغانستان مسیر درست را می روند و چون مسیر را درست می‌روند، دشمن حساس شده و شروع به فتنه کردن نموده تا جلوی این حرکت را بگیرد.

در بیانیه پایانی این تجمع نیز با اشاره به بیانیات و رهنمودهای رهبر انقلاب اسلامی، حضرت امام خامنه‌ای(حفظه‌الله) که تأکید کردند "ما در دنیا دشمنانی داریم که تخصص‌شان ایجاد اختلاف و تفرقه است"، آمده است: در طول سال های پس از انقلاب به این نتیجه رسیده اند که نباید بگذاریم بین امت اسلام و مردمی که پای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس خون داده و خون شریک شده اند، اتحاد و اخوت باشد. باید بین ما افغانستانی ها و ملت ایران جدایی و کینه و کدورت بیاندازند، اما این آرزو را به گور خواهند برد.

در این بیانیه با تأکید بر این‌که امریکایی جنایت کار و صهیونیزم جهانی داعیه دار تفرقه و نفاق در بین مسلمانان اند، آمده است: از در اتفاق حرم مطهر رضوی، شدیدا ناراحت و متأثر هستیم. در همین داغ تازه بودیم که واقعه مسجد پل خشتی کابل ما و همه مسلمانان جهان اسلام را داغ دارتر کرد. ما این واقعه حرم رضوی را محکوم می کنیم و از امت اسلامی می خواهیم که هیچ گاه نگذارند بین امت اسلامی نفاق به وجود بیاید.

 

منبع: خبرگزاری صدای افغان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->