اعترافات تکان دهنده عاملان قتل پسر جوان در جنوب تهران| مشروبات الکلی مصرف کرده بودیم قتل پیرمرد تهرانی توسط همسایه| نزاع بر سر زباله خون به پا کرد آلودگی صوتی بیمارستان شهید هاشمی نژاد مشهد تبلیغات کلاهبرداری در فضای مجازی را بشناسید «اضطراب دیابت» با افزایش خطر مشکلات سلامت روان همراه است واژگونی سمند در جاده نیشابور به مشهد با پنج مجروح حریق کابین آسانسور در مجیدیه مشهد (۴ مرداد ۱۴۰۳) هشدار اورژانس مشهد: گرمازدگی شدید می‌تواند منجر به فوت شود نجات چهار شهروند از حادثه حریق منزل مسکونی در مشهد (۴ مرداد ۱۴۰۳) مرگ پیرمرد ۷۰ ساله بر اثر کتک خوردن از پسر همسایه! قتل جوان ۳۰ ساله بر سر ارث پدر رفیقش| قاتل اعدام شد زلزله ۴.۶ ریشتری قلعه قاضی را در نزدیکی بندرعباس لرزاند باز هم رکورد گرم‌ترین روز ثبت‌شده در تاریخ شکسته شد افزایش ۲۳ درصدی مصرف آب در پی گرمای کم‌سابقه مشهد (۴ مرداد ۱۴۰۳) غلظت خون را جدی بگیرید پلیس مبارزه با مواد مخدر ۳۳ کیلوگرم موادمخدر و روانگردان را در پایتخت کشف کرد پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳) | دمای مناطق گرمسیری استان به ۴۵ درجه می‌رسد با روش‌های مختلف فریز کردن رب گوجه‌فرنگی خانگی آشنا شوید جزایر گرمایی چیست؟ سه‌گانه خون بار سلطان صاحب‌قران | مروری بر حادثه ترور ناصرالدین‌شاه اختصاص ۳هزار کلاس درس به اسکان زائرین در مشهد باشگاه پشت میزنشین‌ها | چند حرکت ورزشی مخصوص کارمندان
سرخط خبرها

آلودگی هوا بیش از ۲ هزار نفر را در خراسان رضوی به اورژانس فرستاد

  • کد خبر: ۱۰۴۲۹
  • ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹
آلودگی هوا بیش از ۲ هزار نفر را در خراسان رضوی به اورژانس فرستاد
سازمان اورژانس کشور گفت: به خاطر آلودگی هوا، بیش از ۱۵ هزار نفر به مراکز و پایگاه‌های اورژانس مراجعه کردند.
به گزارش شهرآرانیوز؛ شش هزار و ۹۷۶ نفر در تهران، دو هزار و ۳۷۲ نفر در خراسان رضوی و دو هزار و ۱۲۴ نفر در اصفهان، هزار و ۱۳۹ نفر در آذربایجان غربی در اثر مشکلات قلبی و تنفسی به اورژانس مراجعه کرده‌اند.

در استان البرز ۹۸۰ نفر، مرکزی ۵۳۴ نفر و قزوین نیز ۵۱۳ نفر در اثر مشکلات تنفسی و آلودگی هوا به مراکز و پایگاه‌های اورژانس مراجعه کرده‌اند.
 
در همین راستا سازمان اورژانس به مردم توصیه کرد تا از هرگونه فعالیت که منجر به افزایش آلودگی هوا شده خودداری کنند و تا حد امکان از خروج غیر ضروری از منزل و تردد بی‌‎مورد در معابر شهری اجتناب و سفر‌های غیر ضروری را در سطح شهر حذف کنند.

اورژانس همچنین به بیماران قلبی، تنفسی و مبتلا به آسم توصیه کرد تا در فضا‌های باز فعالیت نکرده و تا حد امکان از حضور در سطح شهر خودداری کنند و در خانه به استراحت بپردازند.

ماندن در ترافیک و استنشاق هوای آلوده، سرعت ابتلا به آسم را در کودکان افزایش می‌دهد، لذا به شهروندان توصیه می‌شود حتی‌المقدور کودکان را در منزل نگه‌ داشته و در‌ها و پنجره‌ها را بسته نگه‌ دارند.

همچنین تمامی ورزشکاران و شهروندان از هرگونه فعالیت فیزیکی و ورزشی از جمله دویدن، پیاده‌روی و سایر فعالیت‌های ورزشی هوازی به‌ویژه در اوایل صبح خودداری کنند.

اورژانس همچنین به عموم شهروندان توصیه کرد، به اندازه کافی آب نوشیده تا با شست‌وشوی دستگاه گوارش و رفع عطش و خشکی دهان اثرات ناشی از آلودگی هوا را کاهش دهند. همچنین مصرف شیر، میوه و سبزیجات را افزایش داده و تنقلات کم ارزش مانند چیپس، پفک و نوشابه‌های گاز دار را کاملا حذف کنند.

افرادی که در فضای باز فعالیت دارند پیش از صرف غذا دست‌ها و دهان خود را به صور کامل شست‌وشو داده و پس از مراجعت به منزل حتما دوش بگیرند.
 
منبع: ایکنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->