سرخط خبرها

تجلی آفتاب

  • کد خبر: ۱۰۴۵۹
  • ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۵
تجلی آفتاب
نمایشگاهی که بخش‌هایی از زندگی علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) را روایت می‌کند
این روز‌ها بوستان وحدت میزبان گروه‌های دانش‌آموزی در نمایشگاه مفهومی زیارت و نگارخانه رضوان است. این نمایشگاه و نگارخانه به صورت دائمی در فضای بوستان وحدت با مدیریت فرهنگ‌سرای امر به معروف دایر است. گزارش ذیل مربوط می‌شود به بازدید دانش‌آموزان از المان‌های این نگارخانه و در پایان نیز گفت‌وگویی داشتیم با کارشناس فرهنگی  فرهنگ‌سرای امر به معروف درباره نگارخانه رضوان که در ذیل می‌خوانید.
تجلی آفتاب یا نگارخانه رضوان ۷ برش از زندگی شهروندی امام رضا (ع) را به نمایش گذاشته است. دانش‌آموزان با دقت به بررسی تک تک المان‌ها پرداخته‌اند و افزون بر مطالعه داستان آن به جزئیات به کار رفته در المان‌ها دقت می‌کنند. درباره داستان‌ها و پیام آموزشی که با خود به همراه دارد با یکدیگر گفتگو و تبادل‌نظر می‌کنند. کارشناس فرهنگی فرهنگ‌سرا ضمن توضیح بیشتر از دانش‌آموزان می‌خواهد تا نکات آموزشی و اخلاقی را که از المان‌ها و داستان آن‌ها دریافت می‌کنند برای دیگر دوستان خود اعلام کنند و در صورتی که برداشت درستی از داستان‌ها داشته باشند، کتاب حکایت آفتاب را هدیه می‌گیرند.
کارشناس فرهنگی فرهنگ‌سرای امر به معروف در ابتدا به معرفی ۷ المان پرداخت و گفت: المان‌های حفظ آبرو در سخاوت، میهمان خدا، خوشرویی و محبت به برادر با ایمان، غذای دسته‌جمعی، همسایگان مستمند و نیازمند، تعیین مزدکارگر، رضایت امام بالاتر از رضایت مردم و نماز اول وقت از زندگی حضرت رضا (ع) به صورت داستان و با طراحی المان از سال ۹۲ در نگارخانه رضوان نصب شده است.
محمدعلی حسن‌زاده با بیان اینکه این المان‌ها از سوی سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد طراحی، تهیه و از سوی هنرمندان اجرا شده است، توضیح داد: از آنجا که بازدید مخاطبان از این طرح بسیار بالا بود حوزه هنری شهرداری مشهد نیز المان‌ها را برای بولوار جمهوری طراحی و به صورت تابلو اجرا کرد تا زائران بیشتری با دیدن این تابلو‌ها با روش و سبک زندگی حضرت رضا (ع) آشنا شوند. ۷ برش از زندگی این امام معصوم با روش روایتگری تأثیر بالایی در بین مخاطبان شرکت‌کننده در نگارخانه دارد. از همه مخاطبان شما خانواده‌ها، مؤسسه‌های فرهنگی، سازمان‌های دانش‌آموزی و سمن‌ها برای بازدید از این نمایشگاه‌ها دعوت می‌کنیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->