جمع‌آوری ماهیانه یک میلیون کیلوگرم ضایعات خشک در مشهد | بیش از ۴۶۶ هزار شهروند مشهدی، مشترک دائمی طرح‌های بازیافت پسماند هستند درباره آخرین فرعی خیابان «دانش ‌غربی» مشهد | کوچه «طاهایی»، از تیمارگر جان تا سازنده انسان رفع گره‌های ترافیکی میدان شهید فهمیده و میدان خیام مشهد تا پایان سال ۱۴۰۴ نمایشگاه ویژه کنگره بزرگداشت ۱۸ هزار شهید خراسان رضوی، نماد هم‌افزایی و انتقال فرهنگ ایثار است مشهد در آستانه برگزاری کنگره بزرگداشت ۱۸ هزار شهید خراسان رضوی گلایه شهروندان از وضعیت کارگاهی عمرانی در ورودی مشهد | مشکلات عریض و طویل یک تعریض! شهردار مشهدمقدس: مجموعه معراج شهدا به فرهنگسرای ماندگار شهدا تبدیل می‌شود بازگشت ۴۳ دانش‌آموز مشهدی بازمانده از تحصیل به چرخه آموزش در پویش «بازگشت به تحصیل» ۱۴ بوستان بانوانی که در حال حاضر پذیرای شهروندان مشهدی است + آدرس و ساعت فعالیت پیشتازی شهرداری مشهد در سامان‌دهی انبار‌های ضایعات نسبت به دیگر شهر‌های کشور درباره حریم اختلافی مشهد با طرقبه شاندیز و استیصال مالکان زمین‌ها | مرز اختلافی روی میز دولت معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد: هفته اول مهر، اوج ترافیک شهر مشهد خواهد بود معاون خدمات شهری شهرداری مشهد: تمرکز ما در آستانه مهر ایمن‌سازی و بهسازی محیط بیرونی مدارس است ابلاغ قرارداد تأمین و راه‌اندازی ۶۰ واگن جدید برای خط یک قطار شهری مشهد شاخص آلودگی هوای مشهد نزدیک به محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس (۲۴ شهریور ۱۴۰۴) آمادگی حوزه حمل‌ونقل شهرداری مشهد در آستانه بازگشایی مدارس | احیای خط‌کشی عابرپیاده مقابل ۱۳۰ مدرسه شهردار مشهدمقدس: تأمین ایمنی و بهداشت اطراف مدارس، اولویت استقبال از مهر است صدور هشدار خودمراقبتی در مشهد، در پی پیش‌بینی تشدید آلودگی هوا (۲۴ شهریور ۱۴۰۴) نخست‌وزیر اسپانیا به اعتراضات طرفداران فلسطین افتخار کرد عضو شورای اسلامی شهر مشهد: مردم همواره قدردان ایثار آتش‌نشانان بوده‌اند
سرخط خبرها

حل مشکلات شهر زیر ذره‌بین شهردار مشهد / سرکشی روزانه شهردار مشهد از مناطق مختلف شهر

  • کد خبر: ۱۰۵۰۸
  • ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۹
حل مشکلات شهر زیر ذره‌بین شهردار مشهد / سرکشی روزانه شهردار مشهد از مناطق مختلف شهر
معاون امور مناطق حوزه شهردار مشهد گفت: شهردار مشهد نیز در پایان هر شب و صبح زود بازدید میدانی از شهر دارد و ضمن بازدید از تمام مناطق، نکات را به شهردار هر منطقه منتقل می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز، سعید حسینقلی‌زاده مقدم با بیان اینکه با بیان اینکه شهرداران مناطق بازدید‌های دوره‌ای از منطقه‌های مختلف شهرداری دارند، گفت: در هر شهرداری اداره بازرسی و رسیدگی به شکایات مردمی در مناطق برخوردار و کم‌برخوردار داریم که اگر هر شهروندی نارضایتی داشت بتواند به این دفاتر مراجعه کند.
معاون امور مناطق حوزه شهردار مشهد با بیان اینکه تمام شهرداران ما یک روز در هفته ملاقات عمومی دارند و شهروندان می‌توانند مستقیم به شهردار منطقه مراجعه کنند، افزود: شهروندان می‌توانند با شماره ۱۳۷ تماس بگیرند و بپرسند ملاقات عمومی شهردار منطقه محل زندگی‌شان چه ساعتی و در کجا است.
وی ضمن اشاره به وجود بازرس در هر منطقه گفت: شهروندان پس از ثبت‌نام و پر کردن فرم می‌توانند با شهردار منطقه ملاقات کنند و اگر کار ضروری و خاصی دارند بلافاصله بازرسی همان منطقه بررسی و ارزیابی می‌کند.


شیب خدمات شهری به سمت مناطق کم برخوردار و حاشیه‌ای است


حسینقلی‌زاده مقدم تشریح کرد: همچنین در هر منطقه یک کمیته نظارتی شورای شهر داریم که شهروندان می‌توانند درخواست وقت ملاقات کنند و اعضای شورای شهر کمیته نظارتی را ملاقات کنند.
معاون امور مناطق حوزه شهردار مشهد در رابطه با نظارت بر بودجه در مناطق بیان کرد: نه تنها در حوزه دادرسی مرکز و حوزه شهردار، بلکه بودجه‌های معاونت تخصصی نیز مدام در حال پایش و ارزیابی مناطق در حوزه عملکردی تخصصی هستند.
وی تصریح کرد: ما یک شورا به نام «شورای شهرداران مناطق» داریم که به ریاست رئیس حوزه شهردار هر جلسه در یک منطقه برگزار می‌شود و تمام شهرداران مناطق از آن منطقه بازدید می‌کنند و در جریان تمام مسائل مناطق قرار می‌گیرند.
حسینقلی‌زاده مقدم افزود: شهردار مشهد نیز در پایان هر شب و صبح زود بازدید میدانی از شهر دارد و از تمام مناطق بازدید و نکات را به شهردار هر منطقه منتقل می‌کند.
معاون امور مناطق حوزه شهردار نسبت به رسیدگی به مناطق کم‌برخوردار گفت: درآمد مناطق در خزانه شهرداری متمرکز است و این‌گونه نیست که درآمد منطقه کم‌برخوردار در منطقه برخوردار خرج شود؛ هم شورای قبل و هم شورای فعلی تاکید دارند که شیب خدمات به سمت مناطق کم‌برخوردار باشد، مثلا ما در منطقه ۵، یک مجموعه آبی و ورزشی افتتاح کردیم یا ساماندهی منطقه کشف رود را که شهرداری متولی آن شده است را انجام دادیم.
وی با تاکید بر عدم تفاوت در رسیدگی به مناطق برخوردار و کم‌برخوردار تشریح کرد: هر منطقه‌ای که بستر و زیرساخت داشته باشد، خدمات‌رسانی انجام می‌شود و در هر دوره، چون در مناطق حاشیه‌ای زیرساخت مناسب برای خدمات‌رسانی وجود نداشته شیب خدمات به سمت مناطق حاشیه‌شهر و کم‌برخوردار بوده است.
حسینقلی‌زاده مقدم در ادامه روند رسیدگی به مشکلات شهروندان مطرح کرد: اگر شهروندان نکته‌ای دادند و مشکلی دارند که فکر می‌کنند مدتی است رسیدگی نشده است با شماره ۱۳۷ تماس بگیرند و مشکل را منتقل کنند تا همکاران ما پیگیری کنند، برخی از این مشکلات با اقدامات کوچکی قابل حل است و برخی نیاز به تامین منابع مالی دارد.

 


منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->