شمسایی: به اولین هدفمان که صعود به جام جهانی بود، رسیدیم یزدانی: حضور ورزشکارانی مثل تیلور اعتبار کشتی المپیک را بالا می‌برد نتیجه و ویدئو خلاصه بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | سلام یوزهای ایرانی به جام جهانی خطیر: حق امضای استقلال همچنان با من است پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند وزیر ورزش و جوانان: امروز نقطه عطفی در تاریخ ورزش کشور است پائز نیامده والیبالیست‌ها را به خط کرد غیبت حسن یزدانی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد سرمربی تیم ملی والیبال وعده المپیک پاریس را داد! پخش زنده بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین توافق بیغم با مس + عکس اسامی داوران جام حذفی اعلام شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و چلسی| تحقیر بزرگ آبی‌ها آیا فرمانده فراجا از دروازه‌بان استقلال شکایت کرده است؟ تمدید با اوسمار با نظر هیات مدیره جدید تلاش شبانه‌روزی درویش برای ماندن در پرسپولیس بیرانوند مقابل سپاهان هم غایب است؟ اوسمار این سه بازیکن را می‌خواهد| رضاییان در لباس قرمز؟ وحید امیری نمی‌خواهد به نیمکت برگردد
سرخط خبرها

آماده شدن برای درخشش در آسیا از مشهد

  • کد خبر: ۱۰۵۳
  • ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۹
آماده شدن برای درخشش در آسیا از مشهد
مشهد این روزها میزبان اردوی ده‌روزه تیم ملی هاکی بانوان پیش از اعزام به مسابقات آسیایی است

مژده رنگیان - بعد از 8 سال قرار است دختران هاکی‌باز ایران راهی مسابقات آسیایی شوند، دخترانی که در طول این مدت تنها به برگزاری اردوهای بی‌سرانجام دلخوش بوده‌اند و بهترین نقطه فعالیتشان حضور در لیگ کشور است و حالا در 6 ماه فشرده بهترین‌های ایران خود را آماده جدال با بهترین‌های آسیا کرده‌اند و پس از پشت سر گذاشتن 5 اردو، ششمین اردوی خود را به میزبانی مشهدی‌ها برپا کرده‌اند و قرار است 20 تیرماه عازم تایلند شوند.

 

حضور مشهدی‌ها در تیم ملی
نکته مهم این اردو حضور 2 بازیکن مشهدی در ترکیب ملی‌پوشان اردونشین است؛ زهرا بلوچ و زهرا رشیدیان که به همراه هم‌تیمی‌های خود سال گذشته قهرمان لیگ برتر شدند. مرحله نخست اردوها با 50 دختر هاکی‌باز آغاز شده و حالا در اردوی آخر با انتخاب برترین‌ها این تعداد به 14 بازیکن رسیده است اما از این تعداد باید 2 نفر خط بخورند تا 12 بازیکن نهایی و مسافران چونبوری تایلند مشخص شوند و هنوز مشخص نیست مشهدی‌ها بلیت این سفر را به دست خواهند گرفت یا نه و باید تا 14 تیرماه، پایان این اردو، صبر کرد.

 

طعم گرما با لباس‌های 14 میلیون تومانی
فضای سالن شهید بهشتی مشهد در هشتمین روز از تابستان گرم و گر گرفته است ولی بی‌توجه به آن دختران روی تمرین تمرکز کرده‌اند و به صحبت‌های مربی خود گوش می‌دهند. آن‌ها روی حرکت دفاعی تیم تمرین می‌کنند و بیش‌تر از 20 بار آن را تکرار می‌کنند تا همه بازیکنان به هماهنگی برسند. لباس دروازه‌بانان همیشه جذاب است و جلب توجه می‌کند. لباس‌هایی بزرگ با محافظ‌های بسیار. از یکی از دخترانی که در این پست بازی می‌کند و برای آب خوردن به کنار زمین می‌آید، می‌پرسم لباست چند کیلوست؟ عرق روی پیشانی‌اش را پاک می‌کند و می‌گوید اندازه یک تن سنگین است! لایه‌های لباسش را نشان می‌دهد. سه‌لایه است؛ یک پیراهن در زیر، یک جلیقه محافظ قطور از جنس پلاستیک فشرده که حتی روی شانه‌هایش را گرفته و لباس تیم را که روی آن پوشیده است. به جز این در قسمت پاهایش هم صفحه‌های محافظ پهنی بسته است و به جز کفش‌ها و دستکش‌های مخصوصش یک کلاه محافظ با نرده‌های فلزی در قسمت صورت روی سرش می‌گذارد. لباس‌هایی که در کمترین حالت 14 میلیون تومان برای صاحبش هزینه برمی‌دارد! پوشش بقیه بازیکنان تونیک و شلوار است و تنها یک محافظ ساق پا دارند و یک چوب‌دستی. البته لباس رسمی هاکی بانوان در دنیا بلوز و دامن کوتاه است اما از سال‌ها قبل که فدراسیون ایران توانسته تأییدیه پوشش اسلامی دختران هاکی‌باز را در آسیا کسب کند تا بتوانند در کنار دیگر تیم‌ها با این لباس در مسابقات بین‌المللی شرکت کنند، لباس دختران هاکی‌باز ایرانی کمی متفاوت از بقیه تیم‌هاست.

 

از کسب سکو ناامید نیستیم
آلی‌لا عطار، نایب‌رئیس بانوان فدراسیون هاکی و سرپرست تیم ملی در اردو، درخصوص این اردو اظهار کرد: جام ملت‌های آسیا در پیش است و رقابت‌ها از 24 تا 30 تیرماه پیگیری می‌شود. 9 کشور فیلیپین، سنگاپور، تایلند، ازبکستان، چین تایپه، قزاقستان، نپال، مالزی به همراه ایران تیم‌های شرکت‌کننده در بازی‌ها هستند. وضعیت فنی و آمادگی جسمانی بچه‌ها خوب است. در این 8 سال اردوهای تدارکاتی بوده اما مسابقاتی برای محک سطح آمادگی آن‌ها وجود نداشته و قطعا این موضوع روی عملکرد بچه‌ها تأثیر می‌گذارد. بر اساس سیاست‌های فدراسیون سابق، بانوان در حاشیه بودند و خیلی به آن‌ها توجه نمی‌شد اما با روی کار آمدن فدراسیون جدید به آن‌ها توجه ویژه می‌شود.
نایب‌رئیس فدراسیون هاکی خاطرنشان کرد: در بخش داوری نیز ایران نماینده دارد. نصیری به عنوان داور و ایل‌بیگی به عنوان جاج و ثبت بازی‌ها اعزام خواهند شد.
او با اشاره به بالارفتن هزینه‌های این رشته گفت: تجهیزات ما هزینه‌های زیادی دارد. چوب‌های بازیکنان از یک میلیون تومان شروع می‌شود و با بالارفتن کیفیت به بیش از 4 میلیون تومان نیز می‌رسد. چوب‌های بازیکنان شخصی است و مانند راکت به یک چوب عادت می‌کنند اما برای اعزام به مسابقات آسیایی فدراسیون چوب‌های خوبی را برای هرکدام از بازیکنان در نظر گرفته که به عنوان هدیه به بچه‌ها داده می‌شود.

 

به دنبال افزایش جمعیت خانواده هاکی هستیم
مهدی عدالتی، رئیس هیئت هاکی خراسان‌رضوی نیز درباره این اردو تصریح کرد: در جلسه‌ای که با حضور هیئت‌ها برگزار شد، فدراسیون از هیئت خراسان‌رضوی خواست تا مشهد میزبان اردوی آخر تیم ملی هاکی بانوان باشد تا پیش از اعزام با زیارت حضرت رضا(ع) بار معنوی خوبی ایجاد شود و از ظرفیت‌های استان خراسان نیز در این رشته استفاده کنیم. ما نیز می‌توانیم از فواید این میزبانی بهره‌برداری استانی کنیم تا قدم خوبی برای پیشرفت بازیکنان و مربیان استان برداشته شود. رشته ما هنوز ناشناخته است و قطعا حضور ملی‌پوشان در مشهد کمک می‌کند تا این رشته را بیشتر به مردم استان معرفی کنیم. جمعیت خانواده هاکی در کل کشور به 2 هزار نفر نمی‌رسد ولی می‌خواهیم جمعیت هاکی استان را به هزار نفر نزدیک کنیم.
او ادامه داد: برنامه‌های خوبی در پیش داریم؛ به‌زودی مسابقات شرق کشور را به میزبانی مشهد برگزار خواهیم کرد و استان با یک یا 2 تیم در آن مسابقات شرکت خواهد کرد. به‌زودی هاکی روی یخ نیز آغاز به فعالیت خواهد کرد. درخصوص تمرینات نیز تیم بانوان استان هفته‌ای 2 جلسه در سالن خاتم مجموعه کوثر فعالیت می‌کند و سالن شهید بهشتی نیز از هفته آینده اضافه خواهد شد. در استعدادیابی به‌صورت جدی ورود کرده‌ایم. پیش‌نویسی آماده کرده‌ایم تا با کانون اصلاح تربیت همکاری داشته باشیم و به 130 نوجوان 13 تا 18 سال آموزش هاکی بدهیم. همچنین دانشگاه آزاد و آستان قدس نیز پای کار آمده‌اند و قرار است آموزش را در این بخش‌ها آغاز کنیم. استعدادیابی‌های منطقه‌ای نیز شروع شده و کارشان را ادامه می‌دهند.

 

حواشی جای نگرانی ندارند
عدالتی درباره حواشی و گلایه‌هایی که در این رشته وجود دارد، گفت: تغییر مدیریت‌ها همیشه با حواشی همراه بوده است و شامل حال هاکی استان نیز شده است. برای همکاران دوره قبل احترام قائل هستیم. تیم اجرایی قوی و دوستان متخصصی داریم و حواشی جلو حرکت ما را نمی‌گیرد. فدراسیون فعلا از عملکرد استان راضی است و ما هم تا جایی که بشود پیش می‌رویم و جای نگرانی نیست. دودستگی را در هاکی امروز قبول ندارم. مدیرکل اعلام کرد عده محدودی ناراضی هستند. او تصریح کرد: با بزرگوارانی که موضع گرفته‌اند، از هیئت ارتباط گرفته شده تا تمرینات را ادامه دهند؛ زیرا هاکی برای همه است و همه می‌توانند جذب شوند و هرکسی را که به این رشته کمک کند، با آغوش باز پذیرا هستیم ولی با انحصارطلبی مخالفیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->