بانک جهانی: بهبود رشد اقتصادی ایران در دو سال آینده اطلاعیه جدید ایران‌خودرو درباره قیمت جدید محصولات (۲۱ خرداد ۱۴۰۴) قیمت جهانی طلا در بازار امروز (۲۱ خرداد ۱۴۰۴) اعلام شد | مسیر طلای جهانی تغییر کرد جهش قیمت طلا در مشهد (۲۱ خرداد ۱۴۰۴) رشد ۲ برابری درآمدهای مالیاتی نسبت به درآمد‌های نفتی مدیر کل صمت خراسان رضوی: یکی از محور‌های مهم در بخش صنعت، کیفیت کالا‌های تولیدی است ۹۵ میلیارد تومان برای دیه فوت‌شدگان بندر رجایی پرداخت شد | ارزیابی خسارات باربری هنوز ادامه دارد حذف ۳۵۰ میلیون حساب بانکی منجر به افزایش شفافیت مالی می‌شود قیمت امروز میوه و صیفی جات در مشهد (۲۱ خرداد ۱۴۰۴) | خربزه مشهدی به بازار آمد عملیات برداشت جو از اراضی شهرستان مشهد آغاز شد (۲۱ خرداد ۱۴۰۴) رشد ۷۰ درصدی قیمت برنج ایرانی طی یک سال ویدئو | اختلاف قیمت ۲۰۰ هزار تومانی لوبیا چیتی در بازار و فروشگاه‌ افزایش قیمت محصولات ایران خودرو بالاخره رسمی شد (۲۰ خرداد ۱۴۰۴) +جزئیات مهم‌ترین اخبار بورسی کدال (سه‌شنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۴) بازگشت نیروگاه اتمی بوشهر به شبکه برق سراسری| تولید سالانه ۷ میلیون مگاوات برق تورم نقطه به نقطه تولید برق در فروردین ماه به ۶۵.۲ درصد رسید دیوان عدالت اداری: قیمت گذاری خودرو ربطی به وزارت صمت ندارد ایران دوباره در سازمان جهانی «فائو» دارای حق رأی شد تمدید زمان پرداخت مالیات ۱۴۰۳ مشاغل قیمت امروز خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۲۰ خرداد ۱۴۰۴) | فیدلیتی پرستیژ ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اختلاف خودروسازان و دولت منجر به رشد شدید قیمت خودرو‌های داخلی شد (۲۰ خرداد ۱۴۰۴) تا ۳۰ میلیون تومان چه موبایل‌هایی می‌توان خرید؟ (۲۰ خرداد ۱۴۰۴) چرا ناترازی برق امسال زودتر شروع شد؟ ویدئو | بابک زنجانی و ماجرای تأسیس ۲۰ شرکت و رؤیای سلطه بر اقتصاد ایران سامانه نظارتی پلتفرم‌های آنلاین طلا رونمایی شد فروکش‌کردن هیجان منفی در بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۰ خرداد ۱۴۰۴) نرخ جدیدی برای نان اعلام نشده است (۲۰ خرداد ۱۴۰۴) قیمت امروز ارز، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۲۰ خرداد ۱۴۰۴) | دلار کاهش یافت نگاهی کوتاه بر حال‌وروز فرش ایرانی هم‌زمان با روز جهانی صنایع‌دستی | گسست تاروپود
سرخط خبرها

ترمزی که کشیده نمی‌شود | واکنش کاربران به گرانی در بازار خودرو

  • کد خبر: ۱۰۵۴۴۳
  • ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
ترمزی که کشیده نمی‌شود | واکنش کاربران به گرانی در بازار خودرو
سیاری از کاربران دارند پای پست‌ها و توییت‌های خود از هشتگ مافیای خودرو استفاده می‌کنند و خواستار کنترل و شفاف سازی در این باره هستند. همین چند وقت پیش بود که خبر افزایش قیمت سمند، فقط در عرض یک روز به مبلغ ۴۰ میلیون تومان دود را از سر بسیاری بلند کرد، البته این اتفاق در آن بازه زمانی برای سمند خیلی سروصدا کرد؛ اما خودرو‌های دیگر هم از این اتفاق بی نصیب نماندند.

سیدزاده | شهرآرانیوز؛ «قیمت خودرو داره به نحوی افزایش پیدا می‌کنه که اگه دنبال خرید خودرو باشین، از یک نمایشگاه که خارج بشین تا رسیدن به نمایشگاه دیگه امکان خرید رو کامل از دست می‌دین.» این فقط یکی از انبوه واکنش‌هایی است که مردم این روز‌ها در شبکه‌های اجتماعی نسبت به بیشتر شدن قیمت خودرو نشان داده اند. واکنش‌هایی که زیادند و بسیاری از آن‌ها با چاشنی شوخی وخنده، اما در دل خود حقیقت تلخی را به تصویر می‌کشد و سؤال بزرگی را مطرح می‌کند که ریشه این افزایش قیمت بی سروسامان در بازار خودرو را باید در کجا جست وجو کرد؟

بسیاری از کاربران دارند پای پست‌ها و توییت‌های خود از هشتگ مافیای خودرو استفاده می‌کنند و خواستار کنترل و شفاف سازی در این باره هستند. همین چند وقت پیش بود که خبر افزایش قیمت سمند، فقط در عرض یک روز به مبلغ ۴۰ میلیون تومان دود را از سر بسیاری بلند کرد، البته این اتفاق در آن بازه زمانی برای سمند خیلی سروصدا کرد؛ اما خودرو‌های دیگر هم از این اتفاق بی نصیب نماندند.

فقط محض نمونه خدمت تان عرض کنیم که، دوشنبه، ۲۹ فروردین، قیمت پژو ۲۰۷ اتوماتیک به ۵۴۷ میلیون تومان رسید. قیمت پراید ۱۱۱ دو میلیون تومان بیشتر از روز گذشته بود و به ۱۹۷ میلیون تومان رسید. تیبا پنج میلیون تومان کم شد و به ۱۹۰ میلیون تومان رسید. پژو پارس هم با ۱۲ میلیون تومان کاهش نسبت به روز گذشته به زیر ۳۰۰ میلیون تومان بازگشت و ۲۹۰ میلیون تومان معامله شد. این افزایش قیمت‌ها البته مثل همیشه خود به خود با کیفیت خودرو‌ها هم قیاس می‌شود. قیمت‌هایی که به سرعت بالا می‌رود و آپشن‌ها و کیفیتی که ارتقا پیدا نمی‌کند و تکان نمی‌خورد.

سردار سید تیمور حسینی، جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی، در صحبت‌های تازه خود در انتقاد به موضوع کیفیت خودرو‌ها که به نظر می‌رسد حالا بسیار بیشتر از قبل محل بحث شده، از این گفت که فاصله بسیار زیادی تا رسیدن به نقطه مطلوب در صنعت خودروسازی داریم: «وقتی از ترمز A. B. S و کیسه هوا صحبت می‌کنیم این‌ها جزو آپشن‌ها و امکاناتی است که خیلی قدیمی شده است. امروز دنیا به سمت خودرو‌های هوشمند و خودران رفته که دیگر نیازی به حضور راننده در آن وجود نداشته باشد. امروز وقتی خودمان را با فناوری روز دنیا مقایسه می‌کنیم می‌بینیم که فاصله ما با آن‌ها کهکشانی است.

در این میان، اما آنچه که بیشتر مایه تأسف است این است که خودروسازان ما هیچ وقت ایراد خودشان را نپذیرفتند و از بابت این ایراد هیچ وقت از مردم عذرخواهی نکردند. همیشه حق به جانب گفتند که ما بهترینیم. خودروسازی ما فاصله اش با استاندارد‌های روز دنیا کهکشانی است و نتیجه امتیازاتی که طی این سال‌ها به شکل انحصار و رانت داده شده حیف و میل میلیارد‌ها میلیارد سرمایه این کشور و تسهیل در تصادف‌ها و افزایش جانباختگان و تحمیل هزینه‌های هنگفت به کشور است.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->