مشهد اولین مقصد سفر‌های ریلی مردم در نوروز شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند
سرخط خبرها

شهردار مشهد: آماده توسعه همکاری‌ با قرقیزستان هستیم

  • کد خبر: ۱۰۵۵۲۰
  • ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۳
شهردار مشهد: آماده توسعه همکاری‌ با قرقیزستان هستیم
شهردارمشهد ضمن اشاره به ظرفیت‌های بالای مدیریت شهری مشهد در حوزه خدمات شهری، دانش فنی و هوشمندسازی، گفت: آماده توسعه روابط با قرقیزستان به‌ویژه بیشکک و صدور دانش فنی به شهرهای این کشور هستیم.

به گزارش شهرآرانیوز؛ «سید عبدالله ارجائی» در دیدار با سفیر قرقیزستان در ایران که با حضور رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط بین‌الملل شهرداری مشهد برگزار شد، افزود: مشهد دارای بیش از ۳.۵ میلیون نفر جمعیت است و سالانه بیش از ۳۰ میلیون زائر در این شهر حضور پیدا می‌کنند که از این میان بالغ‌بر ۴ میلیون نفر زائر خارجی هستند.

وی اضافه کرد: با توجه به این موضوع وجود زیرساخت‌های گردشگری در مشهد ضروری است و در همین راستا ۵۲ درصد از اماکن اقامتی و هتل‌های ایران دراین شهر فعال هستند که با توجه به این زیرساخت‌ها ظرفیت اسکان ۲۰۰ هزارنفر در شبانه‌روز را داریم.

شهردار مشهد با بیان اینکه فرودگاه بین‌المللی مشهد روزانه ظرفیت پرواز ۳۰۰ هواپیما را دارد، اظهار کرد: در کنار آن پایانه مسافربری مشهد نیز ظرفیت پذیرش روزانه بیش از دو هزاردستگاه اتوبوس و راه‌آهن این شهر نیز ظرفیت تردد بیش از ۳۰ رام قطار را دارا است.

ارجائی تصریح کرد: همچنین پنج درصد از تولید ناخالص ایران متعلق به مشهد است که به دنبال افزایش حضور زائر و سهم مشهد در تولید ناخالص ملی هستیم.

وی ضمن اشاره به اینکه سفر شما همزمان با استقرار دو دولت جدید در ایران و قرقیزستان است، خاطرنشان کرد: سیاست جمهوری اسلامی در دولت جدید برقراری ارتباط خوب با همسایگان از جمله کشور‌های آسیای میانه است در همین راستا یکی از سیاست‌های مدیریت شهری مشهد نیز گسترش دیپلماسی شهری و روابط با شهر‌های کشور‌های همسایه است.

شهردارمشهد ادامه داد: بر همین اساس ما درمشهد میز مخصوص کشور‌های آسیای میانه را راه‌اندازی کرده‌ایم و به‌صورت مستمر موضوعات مرتبط با اقتصاد، فرهنگ و گردشگری را مدنظر قرارداده‌ایم.

ارجائی به برگزاری نمایشگاه دستاورد‌ها و تولیدات ایران در قرقیزستان اشاره و اظهار کرد: امیدواریم برپایی این نمایشگاه سرآغاز توسعه ارتباطات بیشتر میان دو کشور ایران و قرقیزستان از جمله مشهد و شهر‌های این کشور باشد.

وی اضافه کرد: در صورت انجام اقدامات مقدماتی قبل از برگزاری نمایشگاه، آماده امضاء تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک با بیشکک در حین برگزاری این نمایشگاه در قرقیزستان هستیم.

شهردارمشهد بابیان اینکه همچنین آمادگی به اشتراک گذاشتن و صدور دانش فنی در حوزه مدیریت شهری به شهر‌های قرقیزستان ازجمله بیشکک را داریم اظهار کرد: شهرداری مشهد در حوزه رفت‌وروب، تفکیک زباله، توسعه حمل‌ونقل عمومی، شهرسازی و معماری و هوشمندسازی فرآیند‌ها می‌تواند با بیشکک همکاری داشته باشد.

ارجائی ادامه داد: برپایی نمایشگاه ایران در قرقیزستان فرصت مناسبی برای آغاز این فعالیت‌ها است لذا مقدمات کار برای امضاء تفاهم‌نامه در طول برپایی نمایشگاه طی زمان باقی‌مانده تا این نمایشگاه انجام شود.

وی گفت: درمجموع مدیریت شهری مشهد از توسعه روابط با قرقیزستان بسیار استقبال می‌کند لذا از افزایش تعداد پرواز‌ها مشهد-بیشکک حمایت می‌کنیم و با مدیرعامل شرکت هواپیمایی (بارش) که پرواز‌ها به قرقیزستان را انجام می‌دهد برای کاهش زمان میان دو پرواز مذاکره خواهیم کرد.

شهردارمشهد ضمن اشاره به این‌که بیشتر مردم قرقیزستان با ما هم دین هستند، خاطرنشان کرد: بر همین اساس به گسترش روابط فرهنگی میان دو کشور بسیار خوش‌بین هستیم و برای گسترش روابط شرکت‌های گردشگری فعال در مشهد با شرکت‌های فعال در قرقیزستان اعلام آمادگی می‌کنیم.

ارجائی ادامه داد: در حال حاضر سهم سفر ایران و قرقیزستان زیاد نیست، اما می‌توان زمینه را برای افزایش سفر را با توسعه گردشگری فراهم کرد که همین موضوع باعث توسعه ارتباط مردم دو کشور نیز خواهد شد.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->