به گزارش شهرآرانیوز، قیمت محصولات ایران خودرو امروز دوشنبه پنجم اردیبهشت ۱۴۰۱ کاهش یافت. پژو ۲۰۷ دندهای تنها محصول ایران خودرو بود که امروز افزایش قیمت را تجربه کرد و با دو میلیون تومان افزایش قیمت به ۳۸۸ میلیون تومان رسید. پژو ۲۰۷ اتوماتیک، اما سه میلیون تومان کاهش قیمت داشت و ۵۵۶ میلیون تومان معامله شد. دنا تیپ یک با یک میلیون تومان کاهش قیمت نسبت به دیروز به ۳۸۵ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ با دو میلیون تومان کاهش به ۲۷۷ میلیون تومان و پژو ۲۰۶ تیپ دو با یک میلیون تومان کاهش به ۳۰۰ میلیون تومان رسید. تندر ۹۰ هم امروز ۱۰ میلیون کاهش قیمت را تجربه کرد و در بازر آزاد خودرو امروز ۳۵۵ میلیون تومان به فروش رسید.
قیمت پراید ۱۱۱ امروز با یک میلیون تومان افزایش به ۲۰۱ میلیون تومان رسید. پراید ۱۳۱ امروز ۱۸۱ میلیون تومان بود که نشان دهنده افزایش یک میلیونی قیمت آن نسبت به روز گذشته است. تیبا دو پلاس، اما امروز یک میلیون تومان کاهش قیمت را تجربه کرد و به ۲۱۲ میلیون تومان رسید. شاهین هفت میلیون تومان افزایش قیمت داشت و امروز ۳۶۵ میلیون تومان معامله شد.
وانت آریسان ارزانترین خودرو تولیدی ایرانخودرو در بازار آزاد محسوب میشود و در دسته وانتهای تککابین قرار میگیرد. ارزانترین خودرو سواری تولید شده ایرانخودرو در بازار آزاد رانا LX است. رانا با موتور TU۵ از نظر پیشرانه با خودروهای ۲۰۶ تیپ پنج، پژو پارس، پژو ۲۰۷ و پژو ۴۰۵ رقابت دارد. با وجود توقف تولید رانا، نسخه به روزرسانی شده رانا پلاس توسط ایرانخودرو روانه بازار شد. بعد از رانا LX، پژو ۴۰۵ و سمند Lx ارزانترین محصولات داخلی ایران خودرو به حساب میآیند.
در سوی مقابل گرانترین خودرو داخلی ایرانخودور دنا پلاس توربو اتوماتیک است. دنا پلاس توربو اتوماتیک از موتور EF۷ توربو بهره میبرد و مجهز به جعبه دنده ششسرعته است. همچنین جدیدترین خودرو داخلی ایرانخودرو تارا دنده دستی است و همین حالا دومین محصول گرانقیمت ایرانخودرو به شمار میرود.
همچنین قرار است نسخه اتوماتیک تارا به زودی وارد بازار شود. پژو پارس اتوماتیک نیز ارزانترین محصول ایرانخودرو با جعبه دنده اتوماتیک است. بین مدلهای مونتاژی ایرانخودور پژو ۵۰۸ بیشترین قیمت را دارد و کنار سوزوکی گرند ویتارا اتوماتیک در دسته خودروهای گرانتر از یک میلیارد قرار میگیرد.
پراید ۱۳۲ ارزانترین خودرو سایپا است. پراید وانت قیمت بیشتری نسبت به دیگر مدلهای خانواده پراید دارد و پراید وانت پلاس نیز از کوئیک دندهای و ساینا دندهای قیمت بیشتری دارد. تیبا به عنوان جایگزین پراید روانه بازار شد و در حال حاضر مدل صندوقدار این خودرو ارزانترین محصول تولیدی سایپا به شمار میرود.
بعد از تیبا صندوقدار، ساینا دندهای ارزانترین خودرو در حال تولید توسط سایپا محسوب میشود. ساینا دندهای در واقع نسخه به روزرسانی شده تیبا است. تیبا دو یا تیبا هاچبک بعد از تیبا صندوقدار و ساینا، ارزانترین خودرو تولید شده سایپا هستند. همه تولیدات داخلی سایپا از جمله تیبا، تیبا۲، ساینا، کوئیک، ساینا s، کوئیک در بخش پیشرانه یکسان هستند. این خودروها به یک پیشرانه ۱۵۰۰ سی سی و جعبه دنده پنجسرعته مجهز شدهاند. گرانترین خودرو تولید داخل سایپا در بازار آزاد شاهین است.
شاهین جدیدترین خودرو تولیدی سایپا نیز به شمار میرود. شاهین از نظر پیشرانه دارای همان موتور تیبا است که برای جبران توان ناکافی به توربو مجهز شده است. تنها خودرو شرکت سایپا با جعبه دنده اتوماتیک، کوئیک اتومات است. کوئیک اتوماتیک پلاس هم به تنها پیشرانه تولید شده سایپا یعنی M۱۵ مجهز شده است. بین مدلهای مونتاژی سایپا نیز سیتروئن C۳ و کیا سراتو قیمت بیشری دارند.
منبع: فرارو