رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
سرخط خبرها

روایت دانشجویان مشهدی از دیدار با رهبر معظم انقلاب

  • کد خبر: ۱۰۶۴۷۶
  • ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷
روایت دانشجویان مشهدی از دیدار با رهبر معظم انقلاب
دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد: دانشجویان درنهایت آزادی بیان و بدون سانسور و هماهنگی قبلی، هرچه مایل بودند بر زبان می‌آوردند. دانشجویان خیلی راحت، صریح و دغدغه‌مند مشکلات مردم را بیان کردند و پس از این نشست، صحبت‌ها بدون هیچ سانسوری در سایت رهبر معظم انقلاب بارگذاری شده است.

باران مهدوی | شهرآرانیوز؛ فروکش‌کردن کرونا فرصت دوباره‌ای را فراهم کرد تا سرانجام پس از دو سال دوری، شماری از دانشجویان و اعضای تشکل‌های دانشجویی کشور در بیست‌و‌چهارم رمضان امسال با رهبر معظم انقلاب دیدار کنند و در نشستی ساده و صمیمی، با صراحت از دغدغه‌هایشان بگویند و رهنمود‌های معظم‌له را بشنوند. در حسینیه امام‌خمینی (ره) از تشریفات خاص خبری نبود و دانشجویان خانم و آقا سر ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه در محل حاضر شده بودند و اشتیاقی وصف ناپذیر برای این دیدار در دل داشتند.

محرومیت‌های کرونایی و دو سال دوری از این نشست خاص حرف‌های نگفته بسیاری در دلشان انباشته کرده بود. زمان دیدار کوتاه بود و حرف‌ها بسیار. به همین دلیل تعدادی از منتخبان به نمایندگی از دیگر دانشجویان، به قدر دو سالی که امکان دیدار مهیا نبود، سخن گفتند؛ از مشکلات، دغدغه‌ها و اولویت‌هایی که به نظرشان می‌تواند موجب اصلاح امور شود و درمقابل نیز پاسخ‌های مبسوط و جامعی درباره دغدغه هایشان دریافت کردند.
پس از بررسی صدا و میکروفن، رهبر معظم انقلاب سر ساعت وارد شدند و دانشجویان نیز با فریاد «این همه لشکر آمده، به عشق رهبر آمده» به استقبال ایشان رفتند.

صحبت بدون هیچ فیلتری

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد که در حال و هوای نشست را اینطور روایت می‌کند: دانشجویان درنهایت آزادی بیان و بدون سانسور و هماهنگی قبلی، هرچه مایل بودند بر زبان می‌آوردند. دانشجویان خیلی راحت، صریح و دغدغه‌مند مشکلات مردم را بیان کردند و پس از این نشست، صحبت‌ها بدون هیچ سانسوری در سایت رهبر معظم انقلاب بارگذاری شده است. «فضا آن قدر صمیمی بود که با افراد دفتر رهبر معظم انقلاب و حتی محافظانی که آنجا حضور داشتند، شوخی می‌کردیم.

فضای متفاوتی بود، اما امنیتی نبود. نماینده‌های دانشجویان از بسیج گرفته تا عدالت خواهان، انجمن اسلامی مستقل و... صحبت هایشان را مطرح کردند.» به گفته علی مولایی، کلیت صحبت‌ها بر اساس مسائل روز ازجمله اشکالات شورای نگهبان، مباحث محیط زیست، بحران آب، حضور سپاه و سازمان‌های امنیتی در سیاست و... بود.

او ادامه می‌دهد: از همه مهم‌تر اینکه دانشجویان نقد‌هایی را به دفتر رهبر معظم انقلاب نیز داشتند. ایشان نیز مانند گذشته با حوصله به صحبت دانشجویان گوش دادند و سپس با آرامش و بدون هیچ سوگیری پاسخ‌ها را بیان کردند.
مولایی می‌گوید: هر سال پانصدششصدنفر از دانشجویان در این مراسم شرکت می‌کردند، اما امسال به علت محدودیت‌های کرونایی این تعداد کمتر بود. وی اضافه می‌کند: موضوعات ویژه مشهد ازجمله ورزشگاه نیز در حوزه ورود بانوان مطرح شد. دانشجویان بیان کردند که مدیریت‌ها در این باره ضعف دارد و برخی عملکرد‌ها موجب بی اعتمادی مردم شده و هزینه‌هایی را برای نظام به دنبال داشته است.

توفیقی که حاصل شد

سیدمحمدمهدی خورشیدی، مسئول بسیج دانشگاه‌های فنی وحرفه‌ای خراسان رضوی، یکی دیگر از دانشجویانی است که به نمایندگی از دانشجویان مشهد در این جلسه حاضر بود. او به گفته خودش تا پیش از این توفیق حضور در جلسات دیدار دانشجویان با رهبر معظم انقلاب را نداشته است. اما دوری مسافت مانع از هدفش نبود و به گفته خودش، هربار این دیدار را از تلویزیون به تماشا می‌نشست، نکته‌ها را عمیق به گوش جان می‌سپرد.
حساب وکتاب سرانگشتی او از جمعیت حاضر در این محفل، ۲۵۰ تا ۳۰۰ نفر است. او می‌گوید: گمان نمی‌کردم سهمیه‌ای برای دیدار به خراسان رضوی داده شود، اما این سهمیه تعلق گرفت و خوشبختانه یکی هم قسمت من شد.

او از دقت و ریزبینی رهبر معظم انقلاب در شنیدن دغدغه‌های دانشجویان این گونه می‌گوید: موضوع‌هایی که از زبان دانشجویان بیان می‌شد، برای رهبر معظم انقلاب اهمیت ویژه‌ای داشت. به همین دلیل حتی خواستند که دانشجویان دغدغه هایشان را به مسئولان دفتر ایشان ارائه کنند تا دوباره آن‌ها را مطالعه و پاسخشان را به نماینده تشکل‌ها اعلام کنند تا مبادا موضوعی مغفول بماند.

مسئولان موضعشان را مشخص کنند

وی با بیان اینکه دانشجویان درباره اتفاقات ورزشگاه مشهد و برخی موارد دیگر دغدغه‌هایی داشتند و خواستار اعلام موضوع مسئولان در این باره شدند، بیان می‌کند: رهبر معظم انقلاب به ما توصیه کردند که باید نظم و توجه در کارها، اول از دانشگاه شروع شود؛ بنابراین دانشجویان ابتدا دانشگاهشان را دریابند و پس از آن به مسئولان شهری و کشوری بپردازند و همین طور به مراتب بالا بروند.

نکته دیگری که خورشیدی از بیان آن غافل نشد، این است که رهبر معظم انقلاب پس از اینکه تعدادی از دانشجویان و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی به بیان نظرات و دیدگاه هایشان پرداختند، درباره این موضوع‌ها صحبت کردند و پاسخ دادند. ضمن اینکه در انتهای نشست، دانشجویان از ایشان درخواست کردند که به یادگار انگشتری به آن‌ها داده شود و دعای عاقبت به خیری را نیز بدرقه راه این جوانان کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->