شانس دوباره افغانستان برای حضور در جام جهانی فوتسال افغانستان چگونه به جام جهانی فوتسال صعود خواهد کرد؟ آمریکا عادی سازی روابط با طالبان را مشروط به تغییر رفتار آنان کرد یک هیئت بلندپایه تجاری از ترکمنستان به کابل سفر کرد سازمان ملل از آسیب بیش از حد زنان افغانستان در رویداد‌های طبیعی خبرداد معاون نخست‌وزیر قزاقستان به کابل سفر کرد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و تاجیکستان (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاظمی‌قمی در دیدار با حکمتیار، اوضاع منطقه و افغانستان را بررسی کردند سرمربی افغانستان: فردا با تمام توان مقابل تاجیکستان بازی می‌کنیم پخش زنده بازی افغانستان و تاجیکستان در جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین ویدئو | حقابه هیرمند به کجا رسید؟ تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و تاجیکستان در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ ویدئو | گل‌های تیم ملی فوتسال افغانستان در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ ویدئو | گلی زیبا و عجیب در لیگ قهرمانان فوتبال افغانستان ویدئو | جشن قهرمانی بازیکنان تیم ملی فوتسال افغانستان پس از صعود به مرحله بعد حریف تیم ملی فوتسال افغانستان در مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ چه تیمی است؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و بحرین (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) صعود تاریخی تیم ملی فوتسال افغانستان به مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان: امروز می‌خواهیم تاریخ‌سازی کنیم
سرخط خبرها

نخبگان افغانستانی در مشهد: رنج ما و مردم فلسطین مشترک است

  • کد خبر: ۱۰۶۵۰۱
  • ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶
نخبگان افغانستانی در مشهد: رنج ما و مردم فلسطین مشترک است
نخبگان سیاسی و مذهبی افغانستانی مقیم مشهد ضمن محکوم کردن جنایات تروریستی اخیر در افغانستان خواستار حمایت عدالتخواهان جهان از مظلومان فلسطینی در تقابل با رژیم صهیونیستی شدند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ نخبگان سیاسی و مذهبی افغانستانی مقیم مشهد در نشستی با عنوان «نقش رژیم اشغالگر قدس در آشوب‌های تکفیری -صهیونیستی منطقه» ضمن محکوم کردن تجاوز اسرائیل به فلسطین یاد شهدای حوادث تروریستی در کابل، مزارشریف و قندوز  را گرامی داشتند.

سید احمد موسوی مبلغ رییس خبرگزاری اطلس افغانستان در این مراسم که سه‌شنبه در مدرسه علمیه حضرت قائم(عج) در مشهد برگزار شد، ضمن گرامیداشت روز جهانی قدس گفت: در قضیه فلسطین به گفتمان عدالت خواهی معتقدیم. فلسطین اکنون درگیر نزاع با جبهه استکباری و صهیونیستی است و در حقیقت این تقابل میان جبهه عدالت خواه و استکبار است.

موسوی با بیان اینکه جامعه افغانستان حضور در کنار فلسطین را وظیفه خود می‌داند گفت: همانطور که می‌خواهیم بقیه آزادی خواهان در کنار مردم مظلوم افغانستان بایستند ما نیز خود را موظف می‌دانیم در کنار مقاومت مردم فلسطین در برابر جبهه ظلم و استکبار و تمامیت خواهی صهیونیست‌ها بایستیم.

این روزنامه نگار و تحلیلگر مسائل افغانستان گفت: توطئه‌های زیادی توسط صهیونیزم جهانی در امت اسلامی و کشور‌های مسلمان به صورت مستقیم و یا توسط جریان‌های وابسته به استکبار در داخل کشور‌های اسلامی در حال وقوع است.

موسوی مبلغ مشکل اول کشور‌های اسلامی را جریان‌های وابسته به استکبار دانست و افزود: طی ۴۰ سال گذشته این جریان‌های وابسته در کشور‌های اسلامی هرچند گفتمان باطل داشته‌اند، اما در همین راهبرد و گفتمان، ثابت قدم بوده و در این راستا حرکت کرده اند، اما درمقابل جبهه باطل، جریان‌های عدالتخواه متاسفانه ساختار‌های مختلف تشکیل داده اند و، چون گفتمان واحد نداشته شکست خورده اند.

رییس خبرگزاری اطلس افغانستان گفت: مشکل در تقابل با جبهه تکفیر در افغانستان فقدان گفتمان واحد در جبهه عدالتخواه است و متاسفانه در افغانستان پیش از این که به سمت گفتمان سازی حرکت کنیم به سمت ساختارسازی و جمعیت سازی می‌رویم و این جمعیت‌ها و ساختار‌ها محور فکری مشترک ندارند و با کوچکترین حادثه‌ای از هم می‌پاشند.

جنایات روی داده علیه هزاره‌ها یک نسل کشی است

در ادامه این مراسم محمدعارف رحمانی نماینده مردم ولایت غزنی در دور شانزدهم و هفدهم مجلس نمایندگان افغانستان ضمن محکوم کردن جنایات تروریستی اخیر در مناطق مختلف افغانستان به ویژه علیه شیعیان گفت: جنایات روی داده علیه هزاره‌ها یک نسل کشی است که متاسفانه از سوی مجامع حقوق بشر غربی مورد بی توجهی قرار گرفته است.

وی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین گفت: در حال حاضر همین روند سکوت از سوی مجامع حقوق بشر غربی که فریاد حمایت از حقوق زنان و خبرنگاران و حتی همجنس بازان را سر داده اند در خصوص جنایات اسرائیل نیز مشهود است.

وی ادامه داد: متاسفانه طی ۲۰ سال گذشته و استقرار حکومت جمهوری در افغانستان روز قدس و موضوع فلسطین آن گونه که باید برای مردم افغانستان تبیین نشد.

رنج افغانستان و فلسطین مشترک است

عبدالشهید ثاقب نویسنده افغانستانی اهل سنت نیز گفت: با مشاهده عبارات برچی کابل و قدس، به موضوع مشترک درد و ظلم در این دو سرزمین می‌رسیم.

عبدالشهید ثاقب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره و شهدای عملیات‌های تروریستی اخیر در کابل، مزار شریف و قندوز افزود: باید یک راهبرد رسانه‌ای مشخص در برابر هجمه‌های عوامل تکفیری و استکبار به ملت افغانستان داشته باشیم.

وی ادامه داد: وقتی حادثه‌ای رخ می‌دهد پایگاه اینترنتی وابسته به داعش مسئولیت آن عملیات را برعهده می‌گیرد و ما نیز این گونه اخبار را بازنشر می‌کنیم.

این نویسنده و فعال اجتماعی گفت: الان با این سوال مهم مواجه هستیم که آیا اصلا داعش در افغانستان وجود دارد؟ اگر امارت اسلامی می‌خواهد برادری خود را با اهل تشیع در عمل اثبات کند باید به صورت آشکار از جنایات تروریستی علیه شیعیان تبری جسته و مفاهیم و آموزش‌هایی که در آن شیعیان را رافضی می‌دانند از کتاب‌های درسی حذف کنند.

باید از وابستگی به رسانه‌های غربی رها شویم

استاد سابق دانشگاه کابل نیز گفت: اکنون جامعه افغانستان از نظر رسانه‌ای وابسته به اخبار رسانه‌های غربی است و استناد به وقایع فلسطین و افغانستان با رسانه‌هایی مانند بی بی سی انجام می‌شود.

حفیظ الله رجبی افزود: طی ۲۰ سال اخیر، جامعه جوان افغانستان تحصیل کرده اند و به طور قطع نباید با این فرزندان تحصیل کرده ناامید بود.

وی ادامه داد: هر یک از آحاد مردم با استفاده از فضای مجازی و تلفن همراه باید به یک رسانه تبدیل شوند تا از وابستگی به رسانه‌های غربی رها شویم.

این استاد دانشگاه که اکنون مقیم مشهد است افزود: افغانستان قرار بود خانه مشترک همه اقوام باشد، اما اکنون شاهد فرار شخصیت‌های مختلف از کشور هستیم.

رجبی به ادعای طالبان مبنی بر تامین امنیت در کشورش اشاره کرد و گفت: چرا جنگ همچنان در افغانستان ادامه دارد و چرا از حکومت همه شمول در افغانستان خبری نیست؟ طالبان با وجود جامعه تحصیل کرده نمی‌تواند کاری از پیش ببرد.

ایستادگی در برابر رژیم صهیونیستی وظیفه همه مسلمانان است

حاج حفیظ الله سلطانی یکی از چهره‌های جهادی و با نفوذ اهل سنت در هرات و منطقه غرب افغانستان نیز گفت: ایستادگی در برابر رژیم صهیونیستی توسط همه آحاد امت اسلامی بسیار مهم است.

سلطانی افزود: در شرایط کنونی حفظ وحدت میان مذاهب اسلامی برای مقابله با توطئه دشمنان مشترک و رژیم صهیونیستی لازمه امت اسلامی است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->