منابع خبری از پرواز هواپیما‌های بدون سرنشین در جنوب افغانستان خبردادند طالبان قرارداد ساخت مرحله دوم قطعه چهارم راه آهن هرات_خواف را امضا کردند وقوع انفجار در کابل (۹ فروردین ۱۴۰۳) شعرخوانی نجیب بارور، شاعر افغانستانی در حضور رهبر انقلاب + فیلم (۶ فروردین ۱۴۰۳) شعرخوانی حکیم بینش، شاعر افغانستانی در حضور رهبر انقلاب + فیلم (۶ فروردین ۱۴۰۳) شعرخوانی محمدکاظم کاظمی در حضور رهبر انقلاب + فیلم (۶ فروردین ۱۴۰۳) طالبان: ایران کمی دیگر حضور مهاجران را تحمل کند واکنش سفیر سابق ایران در کابل به موضع دوگانه طالبان به حادثه تروریستی کرمان و مسکو افزایش سه برابری ابتلا و ۱۰ برابری مرگ بر اثر بیماری تب کنگو در افغانستان (۳ فروردین ۱۴۰۳) وقوع انفجار شدید در پایتخت افغانستان (۲ فروردین ۱۴۰۳) داعش عامل انفجار قندهار است (۲ فروردین ۱۴۰۳) انفجار در قندهار افغانستان ( ۲فروردین ۱۴۰۳) سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان: ما در جام ملت‌های آسیا تازه واردیم افغانستان، تولیدکننده عمده «شیشه» | قاچاق موادمخدر از افغانستان کاهش محسوسی نداشته است کرزی خطاب به طالبان: مدارس را به روی دختران باز کنید یک روزنامه اسپانیایی: اگر افغانستان خشخاش کشت نکند هزاران نفر در اروپا می‌میرند نمایندگان جامعه‌ تشیع افغانستان پیشنهادات خود را به‌صورت کتبی به طالبان سپردند ابراز نگرانی گزارشگران بدون مرز درباره تاثیر منفی محدودیت‌های طالبان بر چشم‌انداز رسانه‌های افغانستان لحظه افطار بازیکنان تیم ملی کریکت افغانستان + فیلم افزایش ۳۸ درصدی کودکان کار در افغانستان
سرخط خبرها

هاشمی ارزگانی: آزادی فلسطین یکی از آرمان‌های ملت افغانستان است

  • کد خبر: ۱۰۶۵۵۳
  • ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۱
هاشمی ارزگانی: آزادی فلسطین یکی از آرمان‌های ملت افغانستان است
استاد افغانستانی حوزه علمیه مشهد با بیان اینکه آزادی فلسطین یکی از آرمان‌های ملت افغانستان است گفت: مشکلات امروز افغانستان نتیجه اتاق فکری مثلث غربی، عبری، عربی با محوریت اسرائیل است.

سید محمدرضا هاشمی | شهرآرانیوز؛ حجت الاسلام والمسلمین سید محمود هاشمی ارزگانی، مدرس حوزه علمیه مشهد و پژوهشگر علوم قرآنی درباره اهمیت برگزاری روز قدس  در کشورهای اسلامی اظهارداشت: ما به عنوان یک انسان مسلمان با رژیم صهیونیستی از چند منظر تفاوت مبنایی داریم، از یک نظر ما موجودیت این رژیم را بر مبنای غصب زمین‌های مسلمانان و قبله نخست ارزیابی می‌کنیم و وظیفه خود می‌دانیم که به جانب‌داری از مردمان مظلوم فلسطین از رژیم صهیونیستی اعلام انزجار کنیم و در کنار مظلومان و برای دفاع از قبله اول مسلمین به هر روشی بایستیم.

وی ادامه داد: از منظر دیگر رژیم صهیونیستی با توطئه قدرت‌های غربی و دولت‌های استکباری به عنوان سرپلی برای دست درازی به امنیت، سیاست، اقتصاد و زیرساخت‌های فکری جوامع اسلامی در این نقطه به وجود آمده و لذا یک دولت کاملا نامشروع و براساس سیاست‌های استعماری و استکباری است. هر مسلمان و انسانی که به فکر امنیت، آرامش و شکوفایی اقتصادی است، نمی‌تواند با این رژیم سر سازش و صلح داشته باشد. از سوی دیگر عملکرد این رژیم در برخورد با فلسطینی‌ها در طول تاریخ وحشیانه، ضد حقوق بشری و ضد انسانی بوده است و نهادهای بین‌المللی هم آنگونه که رسالت انسانی آنها ایجاب می‌کرده است، نتوانسته یا نخواسته که این رژیم را از تجاوز تعدی و کشتار جلوگیری کند.

رژیم صهیونیستی مرکز ایجاد بحران و تفرقه در کشورهای اسلامی است

این چهره علمی جامعه مهاجران افغانستانی در مشهد تصریح کرد: از طرف دیگر این رژیم مهمترین مرکز برای ایجاد بحران و تفرقه برای کشورهای اسلامی است و ما بر این باور هستیم که تا زمانی که این رژیم در قلب کشورهای اسلامی مشغول تفرقه افگنی باشد امت اسلامی به وحدت که اصل شکوفایی است، دست پیدا نخواهند کرد.

هاشمی با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی در سال‌های اخیر اتاق فکری ایجاد کرده تا راهبرد گروه‌های تکفیری و تروریستی را تببین کند، گفت: این موضوع لکه ننگی بر وحدت امت اسلامی است و مانع ناامنی در کشورهای مختلف اسلامی است. ریشه زخم‌های بسیار عمیقی که امروز در قلب کشورهای اسلامی در حال خونریزی است را همین اسرائیل کاشته شده است.

استاد حوزه علمیه مشهد خاطرنشان کرد: برای اینکه ما بتوانیم جهان اسلام را به یک وحدت مطلوب دلخواه و آرمانی سوق بدهیم،  امنیت را در کشورهای اسلامی مستقر کنیم و گروه‌های تروریستی را از ریشه بخشکانیم، وظیفه داریم به عنوان زن و مرد مسلمان در برابر این رژیم بایستیم.

وی تصریج کرد: در همین راستا یک نقطه امیدی که می شود به آن تکیه کرد و آینده روشنی را دید خودآگاهی نسل جوان ملت‌های اسلامی مخصوصا جوانان فلسطینی است که به آگاهی رسیده‌اند و خود توانمندسازی دفاعی را تنها راه حل می دانند. این درحالی است که متاسفانه در شرایط کنونی دولت های نام نهاد اسلامی را می‌بینیم که در تلاش برای برقراری ارتباط با اسرائیل هستند، و حتی اظهارات اخیر آقای اردوغان که عملیات استشهادی و دفاعی جوانان فلسطینی را اعمال تروریستی نامید، این تعاملات و رفتارها ناامید کننده است.

هاشمی ارزگانی خاطرنشان کرد: ما امیدوار هستیم که این خودآگاهی جوانان کشورهای اسلامی با هدایت و رهبری حکیمانه رهبر محور مقاوت حضرت امام خامنه‌ای بتواند به آزادی قدس و نابودی رژیم اسرائیل بینجامد.

آزادی فلسطین یکی از آرمان‌های ملت افغانستان است

استاد حوزه علمیه مشهد تاکید کرد: ملت افغانستان دو ویژگی را همزمان دارد؛ یک روحیه ضد اشغالگری، و دیگر پایبندی و تسلط بر اموزه‌های دینی است. روحیه ضد اشغالگری و دفاع از مظلوم به آنها انگیزه می دهد تا در کنار ملت مظلوم فلسطین بایستد چنانکه تاکنون هم ایستاده است. از طرفی دیگر دفاع از قبله اول مسلمانان و احساس وظیفه در برابر اشغال کشورهای اسلامی می‌طلبد که کنار این ملت و دیگر کشورهای مسلمان که آزادی قدس را فریاد می‌زنند بایستد.

وی افزود: افغانستان به عنوان یک عضو زنده و تعیین کننده در میان کشورهای اسلامی به شمار می رود گرچه در شرایط کنونی اوضاع خود افغانستان هم دچار سختی و بحران است. اما این شرایط سبب نشده است که این ملت از آرزوها و آرمان خود که فلسطین یکی از آنها است دست بکشد و انان را فراموش کند.

هاشمی ارزگانی تاکید کرد: امسال ملت مسلمان افغانستان ضرورت بیشتری احساس می‌کند که در روز جهانی قدس در کنار دیگر مسلمانان خشم و انزجار خود را از رژیم صهیونیستی اعلام کنند. زیرا بخش زیادی از مشکلات امروز افغانستان نتیجه اتاق فکری مثلث غربی، عبری، عربی با محوریت اسرائیل است. نقشه‌های شیطانی این مثلث شوم است که ملت افغانستان در بحران‌های پی در پی به سر می برد و ده ها قربانی را از زن مرد کودک و شیعه و سنی تقدیم می‌کنند وزخم پشت زخم بر پیکره این ملت وارد می‌شود ما ریشه این اتفاق را رژیم صهیونیستی و مثلث شوم غربی، عبری و عربی می‌دانیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->