آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٣٠ فروردین ١۴٠٣) | بارش باران در اوایل هفته آتی دو کارمند شرکت حفاظتی قتل مرد معتاد در مشهد را انکار کردند + عکس همه چیز درباره «چای»، اصیل‌ترین نوشیدنی ایرانی اعتبارات قطره‌چکانی، زخم‌های بخش درمانی مشهد را التیام نمی‌دهد | بودجه پروژه‌های بیمارستانی امسال فقط ۲۴۰ میلیارد تومان
سرخط خبرها

جزئیات ماجرای هتک حرمت به آمر به معروف در مشهد

  • کد خبر: ۱۰۷۹۱۷
  • ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷
  • ۵
جزئیات ماجرای هتک حرمت به آمر به معروف در مشهد
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گفت: طبق وظایف قانونی، هر کسی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر مورد تعرض قرار بگیرد، ستاد امر به معروف و نهی از منکر پیگیری‌های حقوقی را انجام می‌دهد و هیچ فرد حقیقی و حقوقی نمی‌تواند مانع امر به‌ معروف و نهی از منکر شود.

هانیه فیاض| شهرآرانیوز، خواهر شهید کاوه، روز چهارشنبه ۱۴اردیبهشت‌ماه در قطارشهری به خانمی بدحجاب تذکری می‌دهد، اما توسط آن خانم مورد تعرض قرار می‌گیرد، سیلی می‌خورد و آسیب می‌بیند.

رضایی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، در محکومیت هتاکی به خواهر شهید کاوه در حین انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: هتاکی به خواهر محترم سرلشکر شهید محمود کاوه در قطارشهری مشهد در حین انجام فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر در برخورد با فردی که کشف حجاب و بدحجابی داشت را محکوم می‌کنیم.

وی با بیان اینکه الگوی زندگی شهید کاوه را می‌توان در زندگی خواهر محترم این بزرگوار دنبال کرد، گفت: شهید کاوه در ۱۲ سالگی در حین انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر، این واجب شرعی، سیلی خورد. امروز برخورد واجب می‌دانیم که در راستای ترویج این واجب فراموش‌شده، طبق قانون و با جدیت با هتاکان به خواهر این شهید گران‌قدر برخورد کنیم تا فردی دیگر به خود اجازه ندهد مقابل این واجب الهی بایستد.

رضایی تأکید کرد: با‌توجه‌به اصل هشتم قانون اساسی، در جمهوری اسلامی ایران دعوت به خیر، امر به معروف و نهی از منکر وظیفه‌ای است همگانی و متقابل برعهده مردم نسبت به یکدیگر، دولت نسبت به مردم و مردم نسبت به دولت است. شرایط و حدود کیفیت آن را نیز قانون معین می‌کند.

وی با اشاره به ماده ۹ قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر مصوب مجلس شورای اسلامی افزود: اشخاص حقیقی یا حقوقی حق ندارند در برابر اجرای امر به معروف و نهی از منکر مانع ایجاد کنند. ایجاد هر نوع مانع و مزاحمت به موجب قانون جرم شناخته شده است. علاوه بر مجازات مقرر، موجب محکومیت به حبس تعزیری یا جزای نقدی درجه هفت می‌شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان بیان کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر ضمن محکوم‌کردن این رفتار ناشایست و غیرقانونی علیه آمر به معروف و ناهی از منکر، بر خود واجب می‌داند مراتب پیگیری قضایی را تا حصول نتیجه و برخورد قاطع با متخلفان دنبال کند.

گفتنی است مهدی ناصحی، نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، نیز بر تشدید برخورد قضایی با هتک حرمت کردن به آمران به معروف تأکید کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
دانش آموز
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
2
2
بله این اتفاق قبلا هم افتاده وبرخورد محکمی صورت نگرفته ونتیجه شده این که اگر کسی با احترام به طرف گوش زد کنه شنونده تاب نمیاره وگوینده رو کتک میزنه اون هم در زمانه ای که اگر کسی به تو فوش بده وتو اونو بزنی جرم محسوب میشه ....واقعا چرا؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
4
1
اینقدر به مردم کاری نداشته باشید مردم عصبی شدن،سعی کنید خودتون رعایت کنید،اون دنیا هرکسی مسئول اعمال خودشه،مردم را بیشتراز این دین گریز نکنید،
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
چطور ماسک زدن من به همه ربط داشت
پس حجاب خراب هم به من ربط داره چون روح رو بیمار میکنه
و رو همه اثر میکنه یکم مطالعه کنید
یا زینب
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
1
1
الحمدالله بنده هم امر خدا رو به جا میارم و تذکر میدم بعضی ها قبول میکنن و خودشون رو میپوشونن و بعضی ها متاسفانه جروبحث میکنن که البته منم بلدم چطور جواب دتدان شکن بدم که خودش راهش رو بگیره بره
عباس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
1
1
کسانی که مخالف امر به معروف هستند بدانند و اگاه باشند که روزی زندگی فرزندان و همسرانشان به خاطر همین تذکر ندادن های به نظر ساده دچار چه مشکلات حادی خواهد شد روزی که زنی زیباتر برای داماد تو و همسر تو جلوه گری کند و تو در نظر حقیر ایی
دست بالای دست بسیار است
زودتر باید اقدام کنید امر به معروف کلام قران است و اهل بیت انکه قبول ندارد قران بر سر نگیرد و احیا بگیرد
البته امر به معروف با رعایت اخلاق حسینی و محمدی انجام شود
والسلام
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->