مشکلات ناشی از «شکاف لب» در کودکان مرگ ۴ کودک زیر ۵ سال با مواد مخدر در خراسان رضوی مرگ نوجوان ۱۱۰ کیلویی زیر تیغ جراحی زیبایی در تهران غرق‌شدگی در بهار ۱۴۰۳ جان ۲۸۳ ایرانی را گرفت قتل مادربزرگ و عمو به‌خاطر ارثیه در جنوب تهران نجات ۴۵۵۰ فرزند از سقط جنین خودکشی عروس ۲۴ ساله به علت اختلاف بر سر تالار عروسی! افشای شکنجه وحشیانه پسر معلول در اسارتگاه مرد بی‌رحم برادرکشی بیخ گوش مادر و خواهر | جسد برادرم را در باغچه دفن کردم قطع عضو شهروند تهرانی در قدرت‌نمایی اراذل و اوباش| دو شرور سابقه دار دستگیر شدند حریق یک کارگاه بزرگ چندمنظوره در جاده سیمان| یک آتش نشان مصدوم شد (۹ مرداد ۱۴۰۳) تولید پلیمرهای انتقال دارو به سلول‌های سرطانی توسط پژوهشگران مشهدی نتیجه پایه یازدهم اعلام شد + لینک مشاهده نتایج (۹ مرداد ۱۴۰۳) صدور بیش از ۳۸ هزار گذرنامه زیارتی در خراسان رضوی درمان جدید برای طاسی سر مردان گشت‌های ویژه پلیس آگاهی ۱۴۵۱ خودروی مسروقه در سراسر کشور را کشف کردند حجامت یا اهدای خون | حجامت کنیم یا خون هدیه کنیم؟ عوارض استفاده از ماهی‌تابه‌های نچسب | «تب دود» چیست؟ وزش باد‌های غبارآلود ۱۲۰ روزه در خراسان رضوی و استان‌های شرقی کشور کمبود گروه‌های خونی A مثبت و منفی در خراسان رضوی
سرخط خبرها

آزمون‌های کشوری بدون کاغذ می‌شود

  • کد خبر: ۱۰۸۰۹۵
  • ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۲
آزمون‌های کشوری بدون کاغذ می‌شود
رئیس سازمان سنجش گفت: سازمان سنجش به‌سمت آزمون‌های بدون کاغذ حرکت کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز، عبدالرسول پورعباس امروز در مراسم تجلیل از برگزیدگان بیست و ششمین المپیاد علمی دانشجویی کشور افزود: دوره بیست و ششم در دو مرحله برگزار شد و در نهایت ۸۳ نفر برگزیده شدند.

وی گفت: دوره بیست و ششم المپیاد علمی دانشجویی در شهریور ۱۴۰۰ به کار خود پایان داد و ۸۳ نفر مدال‌های طلا، نقره و برنز دریافت می‌کنند.

پورعباس اظهار داشت: المپیاد علمی دانشجویی کشور شامل دو بخش است، در بخش اول آزمون غیرمتمرکز در مناطق ۱۰ گانه کشوری برگزار شد و در بخش دوم افراد از طریق آزمون کارشناسی ارشد به مرحله نهایی المپیاد راه یافتند.

وی افزود: از مجموع شرکت کنندگان در المپیاد ۸۳ نفر برگزیده شدند که از این میان، دانشگاه صنعتی شریف با ۱۹ مدال در صدر دانشگاه‌ها قرار گرفته است.

رئیس سازمان سنجش یادآور شد: دانشگاه تهران با ۱۵ مدال و دانشگاه صنعتی امیرکبیر با ۴ مدال رتبه‌های دوم و سوم دانشگاه‌ها را در بیست و ششمین دوره المپیاد کسب کردند

وی افزود: ضمن اعطای جوایز به برگزیدگان، ۱۵ نفر اول ۲۳ رشته به دانشگاه‌های برتر معرفی می‌شوند که می‌توانند بدون آزمون پذیرفته شوند.

پورعباس گفت: همچنین ۱۵ نفر اول در صورت شرکت در آزمون با کسب ۹۰ درصد نمره می‌توانند در نقطه قبولی خود پذیرفته شوند.

وی از برگزاری مرحله غیرمتمرکز بیست و هفتین دوره المپیاد علمی دانشجویی در ۲۳ اردیبهشت خبر داد و گفت: مرحله متمرکز نیز همزمان با کنکور ارشد در روز‌های ۲۸ تا ۳۰ اردیبهشت برگزار می‌شود.

رئیس سازمان سنجش با اشاره به برگزاری ۱۸ آزمون کشوری گفت: با احتساب آزمون‌های بین المللی، سازمان سنجش ۱۵۰ آزمون برگزار می‌کند.

وی گفت: سازمان سنجش به سمت آزمون‌های بدون کاغذ حرکت کرده است و امیدواریم با الکترونیکی شدن آزمون‌ها بتوانیم آزمون‌ها را موبایل بیس، اسکرین بیس، کامپیوتر بیس طراحی کنیم.

پورعباس تاکید کرد: در این زمینه گام‌های خوبی برداشته شده و وزیر علوم در بازدیدی که از قرنطینه سنجش داشت بر این موضوع تاکید کرد. همکاران ما در قرنطینه ۶ ماه از سال نه نور آفتاب می‌بینند نه خانواده‌های خود را.

وی با تاکید بر عدالت محوری در عملکرد سازمان سنجش گفت: سنجش بین یک داوطلب از روستای دور افتاده با داوطلب تهرانی تفاوتی قائل نمی‌شود و اینکه مورد اعتماد مردم هستیم مایه افتخار است.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->