دلار‌های خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب سالن زیبایی گران‌فروش در بولوار وکیل‌آباد مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ماجرای رانت ۴میلیارددلاری مونتاژکاران خودرو چه بود؟ حدود ۱۰ میلیون جوجه‌ریزی در فروردین ماه ۱۴۰۳ محقق شد چند خواسته مهم جامعه کارگری در هفته کار و کارگر | موضوع رفاهیات کارگری در مشکلات دیگر این قشر گم شده است متقاضیان نهضت ملی مسکن باید هر ۲ ماه ۴۰ میلیون واریز کنند دو روی بازار سهام امروز | گزارش وضعیت بورس (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) گارانتی، هر روز شکننده‌تر از دیروز نان مردم و ایمان جامعه قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار منتظر سود مرحله سوم سهام عدالت باشید | + زمان واریز خاندوزی خبر داد: پرداخت ۱۱۷ همت تسهیلات بدون‌ضامن طی ۲ سال گذشته چرا مصرف برق کولر گازی بالاست؟ | قبض برق دومیلیون‌تومانی در صورت استفاده از کولر گازی آسیب سلامت روان در پی نبود امنیت شغلی بررسی فایل‌های اجاره ملک در مطهری شمالی مشهد | تجمع خانه‌های ویلایی در این منطقه + جدول (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت یک میلیون دلاری صادرات فرش ماشینی ۹۵ درصد قراردادهای کار موقت هستند | اجرای مصوبه تعیین سقف ۴ سال برای قراردادهای موقت  افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (شنبه، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) کمبود فصلی لوازم یدکی در بازار حباب سکه در اولین روز هفته، کاهشی یا افزایشی؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازار سیاه لاستیک خودرو از بین می‌رود | تقاضا برای خرید کاهشی شد ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو | آخرین قیمت سمند، دنا، ساینا، شاهین و کوییک (شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | بازار آرام گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) برنامه وزارت صمت برای جهش در تولید خودرو
سرخط خبرها

التهاب قیمتی در بازار پروتئینی مشهد | مرغ بازهم پَر کشید

  • کد خبر: ۱۰۸۳۰۴
  • ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۷
  • ۱
التهاب قیمتی در بازار پروتئینی مشهد | مرغ بازهم پَر کشید
زمزمه حذف ارز ترجیحی نهاده دانی و آزادسازی قیمت‌ برخی کالاهای اساسی مثل مرغ و تخم مرغ و از طرفی، واریز یارانه به حساب سرپرست خانواده، امروز بازار مرغ و تخم مرغ را آشفته کرد.

شهرآرانیوز، در گزارش میدانی خبرنگار شهرآرانیوز از بازار مرغ بولوار استقلال، خبری از مرغ گرم نبود. به‌طوری‌که فروشنده و خریدار از دلیل نبود مرغ اظهار بی‌اطلاعی می‌کردند.

تعداد بازدید : 684

مردم: نظارتی در بازار‌ها وجود ندارد

مردم نیز در گفتگو با شهرآرا نیوز از نبود مرغ در بازار امروز مشهد گله داشتند. یک مرد ۵۹ ساله که عنوان می‌کرد بازنشسته آموزش و پرورش است در این باره گفت: با حقوق حدود ۷ میلیون تومانی و این گرانی‌هایی که در بازار در مورد کالا‌های دیگر اتفاق افتاده است، فکر می‌کند ما قدرت خرید برایمان باقی مانده است. دولت یارانه به ما داده است، اما این یارانه چقدر مگر درد مردم را دوا می‌کند.

خانمی حدودا ۴۰ ساله نیز درباره کمیاب شدن مرغ در بازار مشهد می‌گوید: متاسفانه کسی پاسخگوی این شرایط بازار نیست. من از صبح در میدان استقلال مشهد به دنبال مرغ هستم، اما یا نیست و یا اگر هم هست قیمتش آن قدر بالا است که برای من به عنوان سرپرست خانوار اصلا صرف نمی‌کند که بخواهم چند کیلو خرید کنم. او ادامه داد: این شرایط را باید مدیران دستگاه‌های مختلف کنترل کنند.

خانم دیگری که تعدادی پلاستیک ران مرغ در دست دارد نیز دراین باره می‌گوید: با سختی فراوان توانسته ام همین چند ران مرغ را خرید کنم آن هم با قیمتی بالا. فروشنده‌ها می‌گویند مرغ نیست، ولی مشخص است که برخی از آن‌ها مرغ دارند، اما نمی‌خواهند به فروش برسانند. این مسایل را چه کسی می‌خواهد پیگیری کند.

مرد ۴۵ ساله دیگری نیز درباره کمبود مرغ در بازار گفت: فروشنده‌ها عنوان می‌کنند سهمیه مرغ گوشتی صبح به‌شکل کامل فروخته شده است، اما مشخص است که این موضوع صحت ندارد چرا که خیلی‌ها از صبح اینجا هستند عنوان می‌کنند نتوانسته اند مرغ گرم بخرند و مرغ یخ زده هم همین سرنوشت را دارد.

وی ادامه داد خارج از اینکه مرغ در بازار وجود ندارد بی ثباتی قیمت‌ها نیز شرایط سخت تری را به مردم تحمیل می‌کند، متاسفانه نظارتی بر این بازار نیست و ما هر روز باید دغدغه نوسان قیمت کالا‌ها را داشته باشیم.

فروشندگان مرغ: کشتارگاه‌ها عرضه مرغ را کم کردند

یکی از فروشندگان در گفتگو با شهرآرانیوز می‌گوید: هرچه سهمیه مرغ برای امروز داشتم، صبح فروخته شد. البته سهمیه ما امروز خیلی کم بود و به هر نفر فقط دو مرغ دادیم. به دلیل کمبود عرضه مرغ از سوی کشتارگاه‌ها، سهمیه مرغ فروشگاه‌ها نیز به‌سرعت تمام شد.

وی به این نکته اشاره کرد که کشتارگاه‌ها فعلا کشتار مرغ و عرضه آن را به بازار متوقف کرده‌اند. همین مسئله عرضه آن را هم محدود کرده و به احتکار این کالای اساسی دامن زده است.

یکی دیگر از فروشندگان مرغ نیز در این باره می‌گوید: مردم هم حق دارند برای خرید مرغ هجوم بیاورند، چون دیگر خبری از مرغ کیلویی ۳۱هزار تومان نیست. مردم می‌دانند فردا باید همین کالا را دوسه‌برابر بخرند. من فروشنده وقتی مرغ را با قیمت ۳۵ تا ۳۷ هزارتومان می‌خرم چگونه می‌توانم آن را با قیمتی که تعزیرات ارایه داده، یعنی کیلویی ۳۱ هزارتومان بفروشم؟ در این شرایط یا من به عنوان فروشنده، از کشتارگاه مرغ نمی‌خرم و یا اینکه مجبور می‌شوم مرغی که دارم را عرضه نکنم تا قیمت آن ثبات پیدا کند که متاسفانه این روز‌ها از این ثبات هم خبری نیست.
شایعه گرانی، باعث کمبود مرغ در مشهد شده است.

رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنفی مرغداران گوشتی خراسان رضوی نیز درباره کمبود مرغ در بازار مشهد به شهرآرانیوز گفت: باتوجه‌به شایعه گرانی مرغ، امروز تقاضا برای خرید مرغ در شهر افزایش پیدا کرد و مردم بیش از نیاز خود محصول خریدند.

احمد بروغنی با اشاره به اینکه مرغ گرم و زنده در بازار توزیع می‌شود، افزود: متأسفانه شایعه گرانی باعث ایجاد نگرانی برای مردم و شهروندان شده است و در نتیجه مردم به خرید بیشتر یک محصول روی می‌آورند. شایعات موجب شده است تقاضای مردم برای خرید مرغ افزایش یابد و مردم تلاش می‌کنند تا محصولشان را نگهداری کنند و یا اینکه قیمت در برخی مواقع بالاتر از نرخ مصوب به فروش برسد.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه‌به شایعه گرانی مرغ، امروز تقاضا برای خرید مرغ در شهر افزایش یافت و مردم بیش از نیازشان محصول خریدند. امروز صبح در فروشگاه خودم نیز با این مسئله روبه‌رو شدیم.

بروغنی بیان کرد: در فروردین امسال ۱۳۶میلیون جوجه‌ریزی در کل کشور انجام شده است که نشان می‌دهد تولید به میزان کافی در کشور و همچنین استان وجود داشته است. اکنون مرغ منجمد در سردخانه‌ها و مرغ زنده در مرغداری‌های استان موجود است.

متاسفانه علیرغم پیگیری‌های شهرآرا نیوز برای پیگیری این موضوع از طریق مسئولین، اما هیچ یک از آن‌ها حاضر به پاسخگویی نشدند.

همشهریان عزیز می‌توانند در صورت مشاهده موارد تخلف و گرانفروشی، موضوعات خود را در قالب ویدیو، عکس و یا صوت، جهت پیگیری به واتساپ شهرآرانیوز به شماره ۰۹۰۵۴۶۵۸۰۶۰ ارسال کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
0
0
با سلام و عرض ادب.
ازیه طرف عزیزان درست میفرمایند.وهمیشه ممکن هست به دلایلی یه چند روزی مثلا هویج نباشد وگران باشد یا موز همینطور یا همین مرغ خوب بنده 63سال سن دارم همیشه در مورد همه چی همینطوری بود آیا تا یکروز نشده که مرغ کمیاب شده باید بخاطر شکم اینقدر جار بزنیم وحیثیت و آبروی خودمان را زیر سئوال ببریم و دشمن شاد باشیم.
بنده خیلی وقت هست که به پیشنهاد دکترای طب سنتی که میفرمایند مرغ خوک پرندگان است و مصرفش برای بدن مضر است مرغ نخوردم خوب چرا باید اینقدر شکم مهم باشد که اینجور مسائل عادی را رسانه ائ گنیم تا دشمنان هم بخندن و بهره برداری سیاسی کنند.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->