جهش قیمت جهانی طلا اسلامی: با برق هسته‌ای ناترازی‌ها را برطرف می‌کنیم | کارشکنی‌های دشمنان و تبلیغات منفی علیه برنامه هسته‌ای ایران قانون ته‌لنجی به رسمیت شناخته شد افزایش قیمت‌ها در بازار مسکن و خروج خریداران | آینده مسکن به کجا می‌رود؟ (۲۱ فروردین ۱۴۰۴) افت قیمت خودرو‌های خارجی (۲۱ فروردین ۱۴۰۴) | ریزش ۵۰ میلیونی لاماری هیبرید تلاطم بازار خودرو‌های داخلی فروکش کرد (۲۱ فروردین ۱۴۰۴) + جدول قیمت مذاکرات؛ اقتصاد ایران شرطی نشود پرواز دوباره نرخ طلا در مشهد (۲۱ فروردین ۱۴۰۴) سناریو‌های پیش روی قیمت طلا بر اساس نتیجه مذاکرات ایران و آمریکا زمان برگزاری حراج شمش طلا مشخص شد + جزئیات نقش تعاونی‌ها در تحقق شعار سال | سرمایه‌های کوچک در خدمت تولید صنعت خراسان رضوی در صف انتظار تسهیلات بانکی قیمت امروز ارز، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۲۱ فروردین ۱۴۰۴) | دلار به ۱۰۱ هزار تومان رسید رئیس کمیسیون اصل نود در نامه‌ای به رئیس‌جمهور: افزایش حقوق در سال جدید از فروردین‌ماه اعمال شود دو روز مهم هفته آینده برای بازار طلا و ارز (۲۱ فروردین ۱۴۰۴) کف قیمتی دلار چه عددی است؟ | پیش‌بینی سرنوشت‌ساز از نرخ ارز در بازار با پالس شروع مذاکرات قیمت طلای جهانی امروز (۲۱ فروردین ۱۴۰۴) اعلام شد | قیمت طلای جهانی صعودی شد پیش‌بینی تورم اجاره مسکن در ۱۴۰۴ | نیاز کشور ساخت سالانه یک میلیون مسکن است رالی بیت‌کوین هم‌زمان با رشد تاریخی بازار‌های سهام آمریکا (۲۱ فروردین ۱۴۰۴) قیمت امروز میوه و صیفی جات در مشهد (۲۱ فروردین ۱۴۰۴) | گریپ فروت کیلویی چند؟ جهش ۵۵ درصدی هزینه‌های تولید خودرو | چرا شورای رقابت باید فرمول قیمت‌گذاری را به روز کند؟ مهم‌ترین اخبار بورسی کدال امروز (چهارشنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۴) افزایش ظرفیت ترانزیت ریلی در مسیر راه آهن ایران و بلاروس پیش بینی قیمت ارز و دلار (پنجشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۴) پیش بینی قیمت طلا و سکه (پنجشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۴) رشد قیمت خودرو‌های خارجی (۲۰ فروردین ۱۴۰۴) آغاز قطع ۱۲ ساعته آب مشترکان پرمصرف ریزش ۳ تا ۲۳ میلیون تومانی قیمت خودرو‌های داخلی (۲۰ فروردین ۱۴۰۴) حراج خودرو‌های وارداتی از امروز ۲۰ فروردین ۱۴۰۴ | اعلام نتایج هفته آینده
سرخط خبرها

الزام رعایت ۹ استاندارد تعلیق شده در دولت قبل برای خودرو‌ها

  • کد خبر: ۱۰۸۳۶۴
  • ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۶
الزام رعایت ۹ استاندارد تعلیق شده در دولت قبل برای خودرو‌ها
در دولت جدید قرار است ۹ استاندارد تعلیق شده در گذشته دوباره به فرایند تولید خودرو‌ها باز گردد.

سپهری | شهرآرانیوز؛ بحث ایمنی خودروها، یکی از پرواکنش‌ترین موضوع‌هایی بود که در هفته‌ها و ماه‌های گذشته بار‌ها و بار‌ها به بهانه‌های مختلف مطرح شد. موضوعی که شاید آغاز تلخ و جدی آن به ماجرای تصادف زنجیره‌ای ۲۰ دی در محور بهبهان-رامهرمز برگردد و باز نشدن ایربگ‌هایی که صدای شکایت مردم و مسئولان را بلند کرد و به یکی از موضوع‌های داغ فضای مجازی تبدیل شد.

بعد از همین اتفاق بود که سردار سیدکمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور، از ارابه‌های مرگی گفت که در کشور تولید می‌شود و استاندارد‌هایی که وجود ندارد: «در همین حادثه بهبهان، ایربگ هیچ خودرویی باز نشد.

این چه خودرویی است که ما داریم. چرا ارابه مرگ تولید می‌کنیم؟ دستگاه‌های مسئول باید بر کیفیت خودرو‌ها نظارت کنند. چرا استاندارد‌ها رعایت نمی‌شود؟» مضاف بر این، تصاویری که به کرات در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود و خودرو یا خودرو‌های متلاشی شده‌ای را نشان می‌دهد که پس از بروز تصادف تقریبا چیزی از جسم آن‌ها باقی نمانده، بعلاوه آمار مصدومان و فوتی‌هایی که در حوادث جاده‌ای منتشر می‌شود، همه از عواملی هستند که محل گله و شکایت دائمی مردم از خودرو‌ها و صنعت خودروسازی ما هستند.

براساس آمار اولیه جمع آوری شده از سوی واحد آمار سازمان پزشکی قانونی کشور، در طرح نوروزی ۱۴۰۱ یعنی ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۵ فروردین۱۴۰۱، یک هزار و ۱۰۱ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که از این تعداد ۸۰۰ نفر در محور‌های برون شهری، ۲۳۱ نفر در مسیر‌های درون شهری، ۶۰ نفر در مسیر‌های روستایی و مابقی در دیگر مسیر‌ها جان باخته اند.

همچنین مقایسه آمار اولیه تلفات تصادف نوروز امسال با آمار اولیه سال گذشته بر اساس میانگین روزانه نشان می‌دهد که تعداد کشته‌های تصادف در نوروز امسال با رشد ۱۱.۹ درصدی روبه رو بوده است.

حالا درست در همین روز‌هایی که بحث ایمنی خودرو‌ها همچنان داغ است، خبر تازه‌ای منتشر شده است که هرچند اصل قضیه را پابرجا باقی می‌گذارد؛ اما می‌تواند سرآغازی باشد برای ورود جدی‌تر به بحث ایمنی خودرو‌های داخلی. مهدی اسلام پناه، رئیس سازمان ملی استاندارد، در مصاحبه‌ای که با خبرگزاری تسنیم داشت از این گفته است که تعلیق ۹ استاندارد مهم خودرو در دولت قبل که ایمنی عملکرد‌ها را افزایش می‌داد، لغو شده است.

دی ۹۸ بود که ۹ استاندارد مربوط به خودرو‌های داخلی به دلیل تحریم و کمبود نقدینگی به حالت تعلیق درآمدند. این ۹ مورد عبارت اند از؛ نشان دهنده تعویض دنده، نشانگر فشار باد تایر، کنترل پایداری در ترمز گیری، چراغ رانندگی در روز، الزامات نصب چراغ، سیستم ترمز اضطراری پیشرفته، سیستم هشدار انحراف از مسیر، استاندارد‌های حفاظت از عابر پیاده و استاندارد استحکام کابین خودرو‌های تجاری.

حالا در دولت جدید قرار است ۹ استاندارد مذکور دوباره به فرایند تولید خودرو‌ها باز گردد؛ البته برخی مسئولان همچون دبیر انجمن خودروسازان کشور، رفع تعلیق‌ها را مشروط خوانده و اجرایی شدن آن را حاصل همفکری وزارت صنعت، معدن و تجارت و خودروسازان می‌دانند. با این حال طبق مصوبه شورای عالی استاندارد، سازندگان محصولات جدید مثل تارا، شاهین و دنا، باید فهرست کامل استاندارد‌ها را از ابتدای امسال رعایت کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->