قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۶ آذر ۱۴۰۳) | قیمت‌ها افت کرد هشدار فعالان صنعت سیمان برای اعمال محدودیت گازی قیمت امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۶ آذر ۱۴۰۳) | نرخ دلار بازار آزاد ۶۹ هزار و ۵۵۰ تومان امکان انتخاب آپشن‌های بیشتر، در زمان خرید لاماری‌ایما رشد بدون توقف دلار نیما ادامه یافت (۶ آذر ۱۴۰۳) | نرخ امروز ۵۱ هزار و ۶۹۶ تومان دیدار وزیر اقتصاد ایران با وزیر سرمایه‌گذاری عربستان (۶ آذر ۱۴۰۳) خبرنگاران متقاضی نهضت ملی مسکن گوش‌به‌زنگ باشند | فراخوان واریز آورده جدید آمار سجامی‌های بورس نزدیک به ۴۶.۵ میلیون نفر شد بورس قله ۱۸ ماه گذشته خود را پس گرفت | رشد ۳۵ هزار واحدی شاخص کل در کمتر از ۱۵ دقیقه وزیر نیرو: در هیچ نقطه‌ای از کشور خاموشی اعمال نمی‌شود + فیلم قیمت امروز میوه و صیفی‌جات در مشهد (۶ آذر ۱۴۰۳) | گلابی چند؟ قطعی‌های برنامه‌ریزی‌شده خانگی متوقف شد؟ رکود بازار خودرو پس از شوک افزایش قیمت خودروسازان چالش کمبود نیروی کار در واحد‌های صنعتی واریز سود سهام عدالت به زودی | هر کدام از دارندگان سهام عدالت چقدر سود دریافت خواهند کرد؟ ویدئو| دعوای نماینده انجمن گاوداران گوشتی با وزارت کشاورزی روی آنتن زنده کدام گروه‌های شغلی از مالیات معاف شدند؟ آخرین قیمت سکه در حراج مرکز مبادله (۵ آذر ۱۴۰۳) پیش بینی بورس فردا (سه شنبه ۶ آذر ۱۴۰۳)| رشد همپای دلار ادامه دارد؟ پیش بینی قیمت طلا و سکه (سه شنبه ۶ آذر ۱۴۰۳) | طلا دنباله روی دلار پیش بینی قیمت دلار (سه شنبه ۶ آذر ۱۴۰۳) | روند صعودی دلار ادامه‌ دارد؟ شناسایی باند شبکه‌ای ارتشا در استان خراسان رضوی (۵ آذر ۱۴۰۳) + فیلم قبض برق بیش از ۲۴ میلیون مشترک کمتر از ۵۰ هزار تومان است معاون بانک مرکزی: پرداخت موبایلی تا پایان سال ۱۴۰۳ اجرایی می‌شود چگونه شانس برنده شدن جایزه ۱۰ میلیارد تومانی بلو را داشته باشیم؟ | بازی برد و بخت قطعی‌های برق همچنان ادامه دارد تهدید به حذف برخی متقاضیان دهک ۱ تا ۴ نهضت ملی مسکن ریزش سنگین قیمت طلا و سکه در مشهد (۵ آذر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

الزام رعایت ۹ استاندارد تعلیق شده در دولت قبل برای خودرو‌ها

  • کد خبر: ۱۰۸۳۶۴
  • ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۶
الزام رعایت ۹ استاندارد تعلیق شده در دولت قبل برای خودرو‌ها
در دولت جدید قرار است ۹ استاندارد تعلیق شده در گذشته دوباره به فرایند تولید خودرو‌ها باز گردد.

سپهری | شهرآرانیوز؛ بحث ایمنی خودروها، یکی از پرواکنش‌ترین موضوع‌هایی بود که در هفته‌ها و ماه‌های گذشته بار‌ها و بار‌ها به بهانه‌های مختلف مطرح شد. موضوعی که شاید آغاز تلخ و جدی آن به ماجرای تصادف زنجیره‌ای ۲۰ دی در محور بهبهان-رامهرمز برگردد و باز نشدن ایربگ‌هایی که صدای شکایت مردم و مسئولان را بلند کرد و به یکی از موضوع‌های داغ فضای مجازی تبدیل شد.

بعد از همین اتفاق بود که سردار سیدکمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور، از ارابه‌های مرگی گفت که در کشور تولید می‌شود و استاندارد‌هایی که وجود ندارد: «در همین حادثه بهبهان، ایربگ هیچ خودرویی باز نشد.

این چه خودرویی است که ما داریم. چرا ارابه مرگ تولید می‌کنیم؟ دستگاه‌های مسئول باید بر کیفیت خودرو‌ها نظارت کنند. چرا استاندارد‌ها رعایت نمی‌شود؟» مضاف بر این، تصاویری که به کرات در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود و خودرو یا خودرو‌های متلاشی شده‌ای را نشان می‌دهد که پس از بروز تصادف تقریبا چیزی از جسم آن‌ها باقی نمانده، بعلاوه آمار مصدومان و فوتی‌هایی که در حوادث جاده‌ای منتشر می‌شود، همه از عواملی هستند که محل گله و شکایت دائمی مردم از خودرو‌ها و صنعت خودروسازی ما هستند.

براساس آمار اولیه جمع آوری شده از سوی واحد آمار سازمان پزشکی قانونی کشور، در طرح نوروزی ۱۴۰۱ یعنی ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۵ فروردین۱۴۰۱، یک هزار و ۱۰۱ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که از این تعداد ۸۰۰ نفر در محور‌های برون شهری، ۲۳۱ نفر در مسیر‌های درون شهری، ۶۰ نفر در مسیر‌های روستایی و مابقی در دیگر مسیر‌ها جان باخته اند.

همچنین مقایسه آمار اولیه تلفات تصادف نوروز امسال با آمار اولیه سال گذشته بر اساس میانگین روزانه نشان می‌دهد که تعداد کشته‌های تصادف در نوروز امسال با رشد ۱۱.۹ درصدی روبه رو بوده است.

حالا درست در همین روز‌هایی که بحث ایمنی خودرو‌ها همچنان داغ است، خبر تازه‌ای منتشر شده است که هرچند اصل قضیه را پابرجا باقی می‌گذارد؛ اما می‌تواند سرآغازی باشد برای ورود جدی‌تر به بحث ایمنی خودرو‌های داخلی. مهدی اسلام پناه، رئیس سازمان ملی استاندارد، در مصاحبه‌ای که با خبرگزاری تسنیم داشت از این گفته است که تعلیق ۹ استاندارد مهم خودرو در دولت قبل که ایمنی عملکرد‌ها را افزایش می‌داد، لغو شده است.

دی ۹۸ بود که ۹ استاندارد مربوط به خودرو‌های داخلی به دلیل تحریم و کمبود نقدینگی به حالت تعلیق درآمدند. این ۹ مورد عبارت اند از؛ نشان دهنده تعویض دنده، نشانگر فشار باد تایر، کنترل پایداری در ترمز گیری، چراغ رانندگی در روز، الزامات نصب چراغ، سیستم ترمز اضطراری پیشرفته، سیستم هشدار انحراف از مسیر، استاندارد‌های حفاظت از عابر پیاده و استاندارد استحکام کابین خودرو‌های تجاری.

حالا در دولت جدید قرار است ۹ استاندارد مذکور دوباره به فرایند تولید خودرو‌ها باز گردد؛ البته برخی مسئولان همچون دبیر انجمن خودروسازان کشور، رفع تعلیق‌ها را مشروط خوانده و اجرایی شدن آن را حاصل همفکری وزارت صنعت، معدن و تجارت و خودروسازان می‌دانند. با این حال طبق مصوبه شورای عالی استاندارد، سازندگان محصولات جدید مثل تارا، شاهین و دنا، باید فهرست کامل استاندارد‌ها را از ابتدای امسال رعایت کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->