مسکو، آخرین فرصت تکواندوی ایران

  • کد خبر: ۱۰۸۶۲
  • ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۲
مسکو، آخرین فرصت تکواندوی ایران
دورخیز برای ۳ سهمیه المپیک بعد از ۳ سال تلاش
جمعه و شنبه را می‌توان حساس‌ترین روز‌های تکواندوی ایران در ۳ سال اخیر دانست؛ روز‌هایی که تکلیف مسافران المپیکی ایران را مشخص خواهد کرد. وقتی با هر کدام از تکواندوکاران ایرانی هم‌کلام می‌شوید، از سختی‌های مسیری که برای رسیدن به المپیک پشت‌سر گذاشته‌اند، می‌گویند. باید ۳ سال تمام تلاش کنید تا رنکینگ خود را ارتقا دهید و درنهایت جزو ۵ نفر برتر قرار بگیرید تا به المپیک برسید. حتی یک اشتباه و یک مصدومیت هم در این مسیر می‌تواند برای هر تکواندوکاری گران تمام شود؛ همان‌طور که فرزان عاشورزاده به‌دلیل مصدومیت‌هایی که برایش به وجود آمد، به‌تدریج جایگاه خود را در رده‌بندی از دست داد و حالا دیگر شانسی برای المپیکی‌شدن ندارد. حاصل ۳ سال تلاش تکواندوکاران ایرانی در مسکو مشخص می‌شود. مرحله نهایی گرندپری سال۲۰۱۹ روز‌های جمعه و شنبه در مسکو برگزار می‌شود و بعد از پایان این رقابت‌ها ۵ تکواندوکار برتر ۴ وزن المپیکی در بخش مردان و زنان بلیت توکیو برایشان رزرو می‌شود. در گروه مردان ۶۴ هوگوپوش از ۳۳ کشور ایران، آذربایجان، آلمان، آمریکا، اردن، ازبکستان، اسپانیا، استرالیا، اسلوونی، انگلیس، ایتالیا، ایرلند، برزیل، بلژیک، پرتغال، ترکیه، تونس، چین، چین‌تایپه، دومنیکن، روسیه، ساحل عاج، سنگال، قزاقستان، کرواسی، کره‌جنوبی، کوبا، گابن، مکزیک، مصر، مولداوی، نروژ و نیجر حضور دارند. روسیه با ۵ تکواندوکار و ایران، اسپانیا، برزیل و کره‌جنوبی هر کدام با ۴ نماینده حضور دارند. آذربایجان، آمریکا، انگلیس، بلژیک و مکزیک با ۳ هوگوپوش به‌مصاف رقبا می‌روند. از کشور‌های استرالیا، اردن، پرتغال، قزاقستان و کرواسی ۲ تکواندوکار شرکت می‌کنند؛ آلمان، ازبکستان، اسلوونی، ایتالیا، ایرلند، ترکیه، تونس، چین، چین‌تایپه، دومنیکن، مصر، ساحل عاج، سنگال، کوبا، گابن، مولداوی، نروژ و نیجر با یک هوگوپوش در این رقابت‌ها حضور دارند.

آرمین هادی‌پور، شانس مسلم کسب سهمیه
در آخرین رده‌بندی اعلام‌شده ازسوی فدراسیون جهانی، آرمین هادی‌پور، نماینده وزن ۵۸-کیلوگرم کشورمان، در رده چهارم جدول باقی مانده است و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، او می‌تواند دست‌پر از شیاپچانگ مسکو خارج شود؛ حتی اگر به نتیجه دلخواه نرسد. بااین‌حال انتظار می‌رود آرمین هادی‌پور با یک نمایش خوب در مسکو بتواند جایگاه خودش را نیز بهبود بخشد و برای رقبایش در المپیک خط‌ونشان بکشد.

میرهاشم حسینی، همچنان در حسرت منچستر
دیگرتکواندوکار ایرانی که برایش در مسکو شانس کسب سهمیه قائل هستیم، میرهاشم حسینی است. این جوان تکواندوی ایران که در آخرین رده‌بندی وزن ۶۸-کیلوگرم در رده هفتم قرار گرفته، باید در مسکو به فینال برسد تا بلیت توکیو برایش رزرو شود. اتفاقی که در مسیر کسب سهمیه به میرهاشم ضربه زد، ازدست‌دادن مسابقات جهانی منچستر به‌دلیل عدم صدور ویزا ازسوی انگلیسی‌ها بود که می‌توانست امتیازات زیادی در رنکینگ به حساب میرهاشم واریز کند. با اینکه حسینی همچنان در حسرت مسابقات جهانی است، اما در ماه‌های اخیر خیلی خوب نتیجه گرفته است و می‌تواند در مسکو همه را غافل‌گیر کند. البته در وزن او، سروش احمدی نیز در مسکو روی شیاپچانگ حاضر می‌شود تا رنکینگ خود را بهبود بخشد. سروش در آخرین رده‌بندی جهانی در جایگاه دوازدهم حضور دارد.

سجاد مردانی؛ به امید درخشش در مسکو
سجاد مردانی، تکواندوکار وزن ۸۰+ کیلوگرم ایران، نیز در آخرین رده‌بندی جهانی جایگاه هفتمی را به خود اختصاص داد و مثل میرهاشم حسینی حداقل باید به فینال گرندپری مسکو راه پیدا کند. سجاد که در سال‌های اخیر زحمات زیادی کشیده است، رقبای سرسختی دارد؛ اما از حساسیت بالای این رقابت‌ها باخبر است. البته او با توجه به گرفتن سهمیه گرنداسلم در صورت نگرفتن سهمیه در مسکو چند روز بعد یک شانس دیگر هم در چین خواهد داشت تا با قهرمانی، خودش را به المپیک برساند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->